@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 10 - The Party

''Justin!'' Skriker jag panikslaget. Han rör inte en min. ''Aj'', säger han och kollar ner på sin fot. ''Jag tror jag stuka den'', säger han med en sorgsen blick. ''Fan'', mumlar jag när dom kommer fram och omringar oss.
''Är ni tillsammans?!'' Ropar dom ifrån olika håll. Dom fortsätter skrika och min huvudvärk blir större och större.
''Om du bara hade Kenny med dig nu'', viskar jag. Justin suckar och försöker gå men flämtar till. ''Jävla fot'', muttrar han och sätter sig ner i snön. Jag skrattar till och tar ett djupt andetag.
''Snälla, lämna oss ifred!'' Ropar jag men dom fortsätter ta kort. ''Ni har gjort så att Justin har stukat sin fot!'' Säger jag högt och hjälper Justin upp.
''Dina fans är urgulliga, men paparazzis vill man bara slå sönder'', mumlar jag och hjälper honom att gå.
Han nickar instämmande och vi tränger oss förbi alla paparazzis och börjar gå mot Justins hus.
*
När jag lämnat Justin hemma och jag varit hemma ett tag plingar det till i min mobil. Kimberly lyser det över hela skärmen. Jag ler och öppnar smset. 'Okej jag vet att fester inte är din grej men jag ska ha en liten fest imorgon :) Det blir som en liten avslutning på jullovet!'' Står det. Jullovet var slut om en vecka. Fester var verkligen inte min grej men.. Hon är ju min kompis.
''Hur många kommer?'' Knappar jag tveksamt in och skickar iväg meddelandet.
''Typ bara 10 pers, vi ska bara chilla :)'' står det. Bara ta det lugnt alltså, jag behöver ju inte dricka något.
''I'll be there'', skriver jag och hoppar in i duschen.
NÄSTA DAG:
Jag drar på mig ett par svarta jeansshorts tillsammans med en tröja med tryck på. Jag drar några drag med mascaran och drar sen på mig mina skor.
''Jag kommer hem sent!'', ropar jag och tar min handväska.
''Vi är hos Justins morföräldrar till sent inatt, så kom dit efter festen!'' Ropar pappa till svar. ''Okej!'' Ropar jag och smäller igen ytterdörren efter mig. Jag skyndar mig hem till Kimberly och knackar på dörren. Den öppnas av Leah som ler stort när hon får syn på mig. ''Du kom!'' Säger hon glatt och omfamnar mig i en kram. ''Of course!'' Ler jag och går in i huset. Jag får syn på en hel folkmassa i hallen, vardagsrummet och köket.
''Va?'' Får jag fram. Leah ler lite oskyldigt. ''Du skulle inte komma om vi sa att det var såhär mycket folk'', säger hon oskyldigt.
Jag himlar med ögonen och ställer ner min väska på byrån och går sen och sätter mig ner i soffan.
Brian sätter sig ner bredvid mig och jag spärrar upp ögonen. Han flinar och ser full ut.
''Hej'', säger han och tar en klunk av en ölburk. ''Hej'', mumlar jag och kollar runt på alla som står och dansar tätt intill varann. Fester var verkligen inte min grej.
''Förlåt'', säger han och kollar djupt in i mina ögon. Jag kollar förvånat på honom. Han flyttar sitt ansikte närmare mitt och är bara några centimeter ifrån mig.
Han luktar öl.
Innan jag hinner reagera pressar han sina läppar mot mina och vi möts i en kyss. Jag spärrar upp ögonen och knuffar undan honom. Panikslaget reser jag mig upp och skyndar mig ut i köket. Okej, vad hände nyss?
Jag gör en äcklad min och Kimberly dyker upp bredvid mig och räcker mig en hel vodkaflaska.
*
Okej, vad har jag gjort? Mitt huvud dunkar och jag är.. Full.
Jag tar handen för huvudet och suckar tungt.
Jag vinglar ut i hallen och sliter tag i min väska och lämnar huset. Det här var ett stort misstag.
Jag börjar sakta gå mot Justins hus eftersom att mina föräldrar var där. Dom kommer bli så arga när dom får se mig full. För första gången.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
''Carter!'' Ropar jag glatt när hon sakta kommer gående mot mitt hus. Jag springer glatt fram till henne. Hon kollar på mig med trötta ögon. ''Har inte du stukat foten?'' Säger hon och en stank av alkohol kommer ut från hennes mun.
Jag skakar på huvudet. ''Den är bättre nu'', mumlar jag och blir lite irreterad. ''Har du druckit?'' Frågar jag. Hon rycker på axlarna. ''Jag..'' Börjar hon och verkar inte få fram orden.
''Du..?'' Säger jag och kollar frågande på henne.
''Kimberly hade fest och...'' Säger hon och tar ett djupt andetag. ''Jag tänkte inte på vad jag gjorde'', mumlar hon. ''Vänta här'', säger jag irreterat och springer in i huset. ''Carter är jättetrött och vill hem och sova, har ni nycklar så kan jag lämna henne hemma?'', frågar jag. Hennes mamma nickar. ''Självklart'', ler hon och räcker mig nycklarna. ''Tack Miss. Williams'', ler jag och springer ut ur huset med nycklarna i handen.
Hon sitter ner i snön när jag kommer fram till henne. Jag drar upp henne och tysta börjar vi gå mot huset.
När vi kommer fram drar jag upp nycklarna ur fickan och låser upp. Hon går in och sparkar av sig skorna och kastar väskan på golvet. Sen skyndar hon sig upp på övervåningen. Jag drar av mig mina skor och stänger dörren efter oss. Jag följer med henne upp och när jag kommer upp ligger hon i sin säng och kollar på mig med trötta ögon.
''Förlåt'', säger hon lågt. Jag skakar på huvudet.
''Alla gör misstag'', säger jag med ett svagt leende.
Hon ler tacksamt och sluter sina ögon. Jag sätter mig ner bredvid henne och stryker mina händer igenom hennes hår. Efter en liten stund hör jag hennes tunga andetag. Jag lägger mig ner bredvid henne och sluter mina ögon.

Nästa chapter kommer imorgon och då händer det grejer :)


Comments
POSTAT AV: Johanna

mer :D

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 08:51:42 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

mermermer!

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 14:11:58 /



POSTAT AV: RT

Carter föräldrar eller Carter kanske kan bli arg/arga på justin för att han sov över?



Haha skitbra och meeeeeeeer :)

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 15:04:46 /



POSTAT AV: Linnéa

SKKIITT BRRAA!! :D

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 15:33:05 /



POSTAT AV: Linnéa

SKKIITT BRRAA!! :D

POSTAT: 2011-08-10 / KLOCKAN: 15:33:20 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback