@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 13 - He Needs You

''Jag gillar dig också'' säger jag och kollar ut på vågorna. ''Fast bara som en vän'' lägger han till. Jag skakar på huvudet. ''Vad menar du?'' Frågar han. Jag suckar tungt och kollar allvarligt på honom.
''Jag gillar dig Justin'' säger jag och han kollar hoppfullt på mig. ''Mer än en vän'' lägger jag till.


Lyssna på låten medans ni läser kapitlet :)

Han kollar på mig med öppen mun. Jag vinkar med min hand framför hans ögon. Han rycker till och stirrar förvånat på mig. ''Sluta'' säger jag och ger han en obehaglig blick. ''Det känns obehagligt när du kollar på mig sådär'' mumlar jag och drar på mig mina skor. Jag knyter dom noga och kollar upp på Justin.
''Gör du?'' Frågar han i chock. Jag himlar med ögonen och skrattar till.
''Ja'' säger jag allvarligt. ''Jag började se dig på ett annat sätt imorse'' lägger jag till och reser mig upp.
Han reser sig också upp. ''Så..'' Säger han och rycker på axlarna. ''Så jag får göra det här?'' Frågar han och pressar sina läppar mot mina.
Jag knuffar undan honom försiktigt och skrattar. ''Visst, men inte här'' säger jag menande och tänker på paparazzis. ''Juste'' ler han och vi börjar gå tillbaka mot husen.
''Är det kul att vara känd då?'' Frågar jag med ett svagt leende för att avbryta den pinsamma tystnaden.
''Jadå'' säger han och ler stort. ''Jag älskar mina fans!'' Säger han och gör en bekymrad blick. ''Men jag älskar inte paparazzis lika mycket...'' Säger han och pekar bakom oss. Jag vänder mig om och får syn på paparazzis. Toppen!
''Yay'' mumlar jag och vi börjar gå snabbare.
''Ska vi inte springa?'' Frågar Justin och kommer ikapp mig. Jag rycker på axlarna. ''Visst, om du vill ramla igen'' ler jag. Han skrattar till och tar min hand och vi börjar springa och när vi kliver in i Justins hus pustar vi ut.
Hans mamma kommer panikslagen in i hallen. ''Jag såg er springa, är ni okej?'' Frågar hon och kollar förskräckt på oss. Justin himlar med ögonen och jag ler svagt.
''Vi mår bra'' säger jag och ler större. Hon ler stort. ''Tack och lov!'' Säger hon och försvinner in i köket igen.
''Vad ska vi göra?'' Frågar Justin. Jag rycker tveksamt på axlarna och börjar tänka. Hockey skulle vara kul.
''Hockey!'' Säger jag glatt. Han vänder sig om och kollar förvirrat på mig. ''Jag vill se om du fortfarande har dina skills kvar'' ler jag. ''Plus att jag har tränat'' lägger jag till. ''Visst, men tänk på vem du utmanar!'' Flinar han. Jag blinkar åt honom och han öppnar dörren och tittar ut. ''Dom är borta'' ler han. Jag pustar och ut och vi skyndar oss mot ishallen.
När vi gått i tystnad kommer vi äntligen fram. Vi kliver in i den stora hallen och drar på oss skridskor, en hjälm och benskydd.
När jag är klar vänder jag mig om mot Justin som räcker mig en hockeyklubba. ''Be ready'' ler jag och tillsammans går vi ut på isen. Vi ställer oss i mitten och Justin lägger ner pucken framför oss. ''1..'' Börjar jag. ''2..'' Säger han och flinar. ''3!'' Säger vi samtidigt och börjar spela. Han dribblar förbi mig så jag åker snabbt efter honom och tar pucken ifrån honom. Jag börjar åka mot hans mål och när jag nästan kommit tillräckligt nära för att skjuta mål kommer han ikapp mig. ''Fan'' mumlar jag när han tar pucken. Jag börjar skratta och åker efter honom. Innan jag hinner reagera stannar han och vänder sig om mot mig så att jag krockar in i honom och vi båda två hamnar på isen. Vi börjar skratta hysteriskt.
''Aj'' får jag fram mellan skrattattacken.
När vi lugnat ner oss reser han sig upp och hjälper mig upp och vi börjar göra oss i ordning för att lämna ishallen.
*
''Vi ses imorgon Biebs'' ler jag när vi står utanför mitt hus på tröskeln. ''Självklart shawty'' ler han. Han kysser mig passionerat och jag vinkar efter honom. När han är utom synhåll trycker jag ner det tröga handtaget och kliver in i huset. Ingen är hemma. Konstigt..
Jag rycker på axlarna och drar av mig skorna och jackan. Sen går jag ut i köket och häller upp flingor med mjölk som jag snabbt äter upp. Jag lägger ner disken i diskhon och går upp på mitt rum.
Jag sätter mig med min laptop i sängen och förns då reagerar jag på vad klockan är. Halv 11 på kvällen och ingen är hemma? Dom kanske är hos Pattie? Jag rycker på axlarna ännu en gång och loggar in på Facebook. Jag rycker till när jag har över 100 vänförfrågningar. Jag suckar och börjar långsamt acceptera alla. Jag skriver ett nytt inlägg. ''Ensam hemma :('' Sen loggar jag in på Twitter och skriver samma sak. Jag lutar mig mot väggen och flämtar till när det plingar till i mobilen. Jag ler lite när jag får se Justins namn på skärmen.
''Saknar dig redan :('' Står det. Jag ler stort och knappar in ett svar. ''Saknar dig också Biebs! :( Förresten, är mina föräldrar och Alex hos dig?'' Skriver jag och lägger mobilen bredvid mig. Är vi tillsammans nu? Det borde vi väl vara? Jag vet inte..
Det plingar till i mobilen igen och Justin lyser över hela skärmen. ''Nej :o Vadå? Är dom inte hemma? Ska jag komma över?'' Står det. Paniken stiger och jag skriver ett svar. ''Det är lugnt, jag hör av mig om dom inte kommit hem inom en timme :)'' Skriver jag och han svarar direkt. Jag skrattar och kollar på hans svar.
''Gör det ♥'' står det och jag ler stort och lägger ner mobilen i fickan. Jag går in till vardagsrummet och kollar på So you think you can dance.
När programmet nästan är slut plingar det till i mobilen igen och jag rycker till. Jag drar upp den och paniken stiger ännu mer när jag får se mammas namn på skärmen. Tveksamt öppnar jag smset och kollar förskräckt på skärmen.
''Alex är på sjukhus. Han behöver dig!''

Vad kan ha hänt? :o

Comments
POSTAT AV: emma

superduper bra! meeeeer!

Du är verkligen jätte duktig, älskar novellen!

POSTAT: 2011-08-11 / KLOCKAN: 20:09:21 / URL: http://ejhl.webblogg.se/



POSTAT AV: EMMA

fortsätt du är grymt bra på att skriva noveller! :D

POSTAT: 2011-08-11 / KLOCKAN: 20:12:46 / URL: http://grindisryttarna.blogg.se/



POSTAT AV: pella

FIN BLOGG!

POSTAT: 2011-08-11 / KLOCKAN: 20:41:10 / URL: http://paintyourworld.blogg.se/



POSTAT AV: ida

OMG såå spännande ÄLSKAR DEN, DEN ÄR FANTASTIKS JU<3

LÄNGTAR TILLS NÄSTA KOMMER!!!!<3 :D

POSTAT: 2011-08-11 / KLOCKAN: 22:01:43 /



POSTAT AV: Felicia

asså du är grymt duktig på att skriva!



Älskar novellen! MER MER!

POSTAT: 2011-08-11 / KLOCKAN: 22:02:52 / URL: http://feliciabieber.bloggplatsen.se



POSTAT AV: Felicia

asså du är grymt duktig på att skriva!



Älskar novellen! MER MER!

POSTAT: 2011-08-11 / KLOCKAN: 22:03:17 / URL: http://feliciabieber.bloggplatsen.se



POSTAT AV: Ebba

ASGRYMT! Spännande, längtar tills nästa kapitel!



//Ebba :)

POSTAT: 2011-08-11 / KLOCKAN: 22:32:18 /



POSTAT AV: C

Oj, shit, vad har hänt? D:

POSTAT: 2011-08-11 / KLOCKAN: 23:16:52 / URL: http://biebereye.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

mer :D

POSTAT: 2011-08-11 / KLOCKAN: 23:36:16 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback