@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 15 - Do As We Say

Jag fortsätter bakåt i bussen och folk viskar med varann när jag går förbi dom. Det var något nytt. Med en suck sätter jag mig ner på sätet längst bak. Det här kommer bli en lång dag.

Jag kliver in i skolans byggnad och allas blickar vänds mot mig. Jag får en klump i halsen men sväljer snabbt ner den igen. Det måste ha läckt ut.
''Carter!'' Ropar Kimberly glatt och kommer fram till mig. ''Hej'' säger jag och ler osäkert. Jag skyndar mig fram till mitt skåp och lägger in min väska och tar ut min mattebok.
''Är det sant att du träffar Justin igen?!'' Frågar Leah som dykt upp bakom mig. Jag rycker på axlarna.
''Antar det'' ler jag och vi börjar gå mot klassrummet. ''Fan vad coolt!'' Säger hon uppspelt. Jag skrattar till och vi går in i klassrummet. ''Here comes the famewhore'' flinar Joseph. Jag suckar och sätter mig ner mellan Kimberly och Leah.
''Strunta i honom'' mumlar Kimberly och ger honom en irreterad blick.
*
När skoldagen äntligen är slut pustar jag ut. ''Vi ses imorgon'' ler jag och börjar skynda mig hemåt.
''Stanna din äckliga slampa!'' Hörs Brians röst bakom mig. Nej, snälla....
Jag vänder mig om och kollar in i ett par blågröna ögon. Adam.
''Hur går det med Justin då?'' Frågar Brian med ett flin i ansiktet. ''Vadårå? Avis?'' Säger jag och ler stort åt honom.
Han örfilar mig och jag flämtar till. ''Idiot'' mumlar jag och börjar gå mot mitt hus.
Jag känner ett hårt grepp om min handled och vänder mig förskräckt om och Joseph flinar stort.
''Jag har inte gjort er något'' piper jag.
Alla tre brister ut i skratt. Jag kollar förvirrat på dom och dom flinar.
''Vad ska vi göra med den stackars oskyldiga flickan?'' Frågar Adam och dom fortsätter skratta. Rädslan blir större och tanken av att dom ska göra någonting får mig att bli nervös.
''Snälla..'' Suckar jag. ''Min bror är på sjukhus, jag måste till han'' säger jag lågt.
''Sämsta ursäkten'' flinar Brian. Tårarna bränner bakom ögonlocken men jag tänker inte gråta här. Inte nu..
''Snälla'' viskar jag och kollar på dom med tårfyllda ögon.
Dom skakar snabbt på huvudet alla tre och drar med mig mot Justins hus.
Vi står utanför och jag ber att han ska se mig. Snälla..
''Det här är vad du ska göra..'' Säger Brian och tar ett djupt andetag.
Jag kollar frågande på honom.
''Du ska dumpa Justin'' flinar han.
''Vi är inte ens tillsammans'' mumlar jag. Jag visste inte ens om vi var det.
''Du ska iallafall sluta vara med han!'' Ryter Adam.
''Aldrig!'' Säger jag högt. ''Bra, då får du ta skiten'' säger Brian och drar med mig mot Josephs hus. ''Men låt mig vara!'' Skriker jag.
Dom drar med mig in i huset och låser dörren. ''Släpp mig!'', Skriker jag i panik och försöker slita mig loss.
''Om du inte vill att något ska hända med din lilla älskling så håll käften och gör som vi säger!'' Säger Joseph högt.
Dom drar med mig in på badrummet och sätter mig ner på golvet. Jag får syn på massa knivar och paniken blir större. ''Du stannar här'' säger Adam allvarligt. Dom stänger toadörren och försvinner ut.
Jag reser mig snabbt upp och lyssnar på deras röster från något annat rum.
''Vad fan ska vi göra med henne då?!'' Väser Brian. ''Jag vettefan!'' Säger Joseph.
Utan att tänka mig för trycker jag försiktigt ner handtaget och smyger mot ytterdörren. Jag sliter upp den snabbt och börjar springa.
Tänkte dom precis döda mig?
Jag krockar in i någon och kollar upp. Jag tittar in i ett par hasselbruna ögon.
''Justin!'' Säger jag och slänger armarna runt honom medans mina tårar rinner ner.
''Vad hände?'' Viskar han i mitt öra. Om jag berättar blir det bara värre..

Kort del utan bilder. Haha men det går väl endå? :)
Vill inte vara osocial mot Michelle så.. Kolla in hennes novellblogg btw! randomstorys.webblogg.se

Comments
POSTAT AV: heuj

jag tycker att hon skaa berätta för justin och att dom killarna ska gå på henne igen.

POSTAT: 2011-08-12 / KLOCKAN: 18:28:58 /



POSTAT AV: Johanna

yeah more :D

POSTAT: 2011-08-12 / KLOCKAN: 18:33:48 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Emma

Fortsätt snäääällaaaaa <3

POSTAT: 2011-08-12 / KLOCKAN: 18:51:20 / URL: http://grindisryttarna.blogg.se/



POSTAT AV: Emilija Romaite

grym !

MEEEEEEER !

POSTAT: 2011-08-12 / KLOCKAN: 19:58:42 / URL: http://eemilijaa.blogg.se/



POSTAT AV: sara

OMG OMG OMG BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST asså världens bäääääästa novell :O

POSTAT: 2011-08-12 / KLOCKAN: 20:11:08 /



POSTAT AV: Anonym

hittade nyss din novell. och du är grym på att skriva. älskar den <3

POSTAT: 2011-08-12 / KLOCKAN: 21:42:30 /



POSTAT AV: Nathalie

MOORE! :D

POSTAT: 2011-08-12 / KLOCKAN: 21:48:24 / URL: http://jbkidrauhl.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback