@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 17 - I Hate Her!

''Jag älskar dig, brorsan'' ler jag och reser mig upp. Jag lämnar rummet och kollar in på honom genom glasrutan. Min lillebror.
Han måste komma tillbaka. Annars kommer inget bli sig likt igen.

När jag vaknar nästa morgon är jag ovanligt pigg. Idag är sista dagen som jag och Justin kommer kunna umgås. Han åker hem imorgon och är borta i tre månader. Och imorgon börjar jag i skolan igen också.
Jag reser mig upp ur sängen och tassar fram till min garderob. Jag drar ut ett vitt linne, ett par gråa jeans och en svart kofta. Jag tar med kläderna in på badrummet och lägger ner dem på toastolen. Jag undersöker min spegelbild. Mitt hår står åt alla håll, mascaran från igår har runnit och jag ser rent ut sagt ut som ett spöke. Med en suck hoppar jag in i duschen.
*
''Shawty!'' Ropar Justin när han får syn på mig. Jag ler brett och springer fram till honom och kastar mig i hans famn.
''Jag kan inte fatta att du åker imorgon'' viskar jag. Han släpper taget och kollar medlidande på mig.
''Vi får ringa varann så ofta det går'' säger han lugnt. Jag nickar långsamt.
''Jag kommer sakna dig'' säger jag lågt. Han suckar tungt. ''Jag kommer sakna dig också'' säger han med ett svagt leende.
''Vi går hem till mig och kollar på film'' ler han. Jag nickar och krokar min arm i hans och tillsammans börjar vi gå mot Justins hus.
*
Klockan var nu halv tolv och det var dags att säga adjö.
''Jag måste hem'' viskar jag. Han nickar. ''Låt mig följa med dig'' säger han med ett leende. Han tar min hand och vi drar på oss våra skor i hallen. ''Jag lämnar bara Carter hemma!'' Ropar han till Pattie innan vi stänger dörren bakom oss. Långsamt börjar vi gå mot mitt hus.
''Den här gången måste du lova att höra av dig'' säger jag lågt. Han stannar framför mig. Jag kollar ner på mina skor. Han tar sin tumme på min haka så att jag kollar in i hans ögon.
''Jag lovar'' säger han och kollar djupt in i mina ögon. Jag ler stort. Han tar ett hårt grepp om min hand och vi fortsätter gå.
När vi kommer fram ställer vi oss på tröskeln till mitt hus. ''Jag kommer sakna dig'' säger han och jag ser att han håller på att börja gråta. ''Gråt inte'' viskar jag.
Han skrattar till och skakar på huvudet. ''Vi ses snart, Carter'' säger han lågt. Jag nickar. ''Det gör vi''.
Han pressar sina läppar mot mig och vi möts i en kyss. Efter ett tag avslutar jag motvilligt kyssen. Han backar bakåt men släpper mig inte med blicken. ''Vi ses snart!'' Ropar han innan han försvinner helt.
''Jag hoppas det'' viskar jag.
NÄSTA DAG:
Med ett svagt leende kliver jag in i skolans byggnad nästa morgon. Min gamla skola.
''Carter!'' Säger Ryan och Chaz högt samtidigt och springer mot mig. ''Hjälp'' piper jag. Dom omfamnar mig i en stor kram så att vi alla tre hamnar på golvet. Vi börjar skratta.
''Vi har saknat dig!'' Ler Ryan. Jag ler stort. ''Jag har saknat er också!''
*
Första lektionen hade gått och det var dags för rast. ''Vi har franska, men du har tydligen spanska! Din dissare'' säger Chaz och låtsas gråta. Jag skakar på huvudet med ett skratt. ''Vi ses sen'' ler jag och går fram till mitt skåp.
Dom springer iväg mot franskasalen. Jag tar ut min spanska mapp och en okänd tjej med mörkbrunt hår och mörka ögon kommer upp bredvid mig.
''Hej'' säger hon med ett brett leende. ''Hej'' säger jag och ler lika stort tillbaka.
''Izza'' säger hon och räcker fram sin hand. ''Carter'' ler jag och skakar den.
''Izza!'' Ropar någon bakom oss. Vi båda två vänder oss om och där kommer ännu en tjej med brunt hår och bruna ögon.
''Där är du ju!'' Säger hon andfått. Izza skrattar och kramar henne snabbt och vänder sen blicken mot mig.
''Carter, det här är Angelica'' ler hon. ''Angelica, det här är Carter!'' Säger hon. Angelica ler brett åt mig.
''Trevligt att träffas!'' Säger hon och räcker fram sin hand. ''Detsamma'' ler jag och skakar den.
*
''Ska vi göra nåt allihop?'' Frågar Angelica och syftar på mig, Izza, Chaz och Ryan.
Chaz rycker på axlarna. ''Visst'' säger han med ett leende på läpparna.
Izza kollar på mig med glädje i sina ögon. Jag skrattar till och blinkar åt henne.
Under dagen hade jag, Angelica och Izza blivit riktigt bra vänner och mot dagens slut hade Izza berättat att hon verkligen gillade Chaz. Och jag visste att hon hade en stor chans på honom.
''Vad vill ni göra?'' Frågar Ryan och kollar frågande på oss alla.
Innan jag hinner svara kommer Nathalie mot oss. Izza och Angelica hade berättat att hon var skolans bitch. Att hon lockar till sig nykomlingarna och är med dem tills det kommer någon ny till klassen och dissar dem då.
''Carter'' säger hon glatt. ''Hej Nathalie'' säger jag med ett frampressat leende.
''Vill du hitta på något?'' Frågar hon glatt. Jag skakar snabbt på huvudet. ''Tyvärr..'' Börjar jag. ''Jag ska vara med Ryan, Chaz, Angelica och Izza'' ler jag.
Hon kollar på mig med en besviken blick.
''Visst, häng med töntarna då'' mumlar hon och kollar ilsket på Angelica och Izza.
Hon skrattar till och vänder på klacken och springer fram till hon som tydligen hette Isabelle.
''Jag hatar henne!'' Säger Angelica och Izza samtidigt och jag skymtar ilskan i deras ögon.

Där kom Angelica, Izza och Nathalie in i bilden :). Michelle kommer i nästa chapter som kommer upp inatt klockan 02.00.

Comments
Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback