@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 2 - He Lied

''Nolla'', säger Adam och spottar i mitt ansikte innan dom skrattandes springer iväg.
Allt detta, på grund av Justin.
Jag skulle aldrig ha berättat att jag varit vän med Justin Bieber, alla tog mig som ett skämt sen dess förutom Kimberly och Leah som hade fått bildbevis.
Jag reser mig upp med en tung suck och skyndar mig hemåt.

Bilderna från när han sa adjö dyker upp i mitt huvud om och om igen. ''Snälla försvinn bara'', viskar jag för mig själv och tar händerna för huvudet.
''Gumman! Vad har du gjort?'' Frågar mamma och kollar på mig med öppen mun när jag kliver in i huset med snö från topp till tå.
''Jag halka på isen så jag flög in i en snöhög'' mumlar jag och tränger mig förbi henne. Jag springer upp till mitt rum och drar ut ett par svarta mjukisbyxor och en svart T-shirt med texten 'Belieber'.
Jag vet inte varför, men saknaden var enorm. Jag drar på mig kläderna och får syn på ringen. Ringen som symboliserar ett kors. Ringen som både jag och Justin hade haft innan han åkte. Han tog med sig sin ring och sa att vi fortfarande skulle vara bästa vänner. Men jag har inte sett han ha på sig den på en ända bild.
En tår rinner ner för min kind när jag tar på mig ringen och slutar inte kolla på den. Och då dyker minnena upp.
''Vi ska vara bästa vänner föralltid!'' Sa jag glatt när vi la oss andfått ner på Justins tomt. Han nickade glatt. ''Just därför köpte jag dom här för mina sista pengar'' sa Justin och räckte mig en ring som symboliserade ett kors medan han själv drog på sig sin ring.
''Justin, du är bäst!'' Sa jag med ett litet skratt och drog på mig ringen på fingret.
''Jag vet'', log han och vi sprang in i hans hus. Hans mamma var på jobbet som vanligt. Justin visade mig den nya låten han hade lärt sig på gitarr. Det var Ushers låt, cry me a river.
Jag log stort när han spelade klart. ''Du är verkligen duktig Justin!'' Log jag ärligt. Han log stort tillbaka.
''Du måste lova att vi fortsätter vara bästa vänner om du blir känd'' log jag. Han nickade ivrigt och log.
''Jag lovar Carter!'' Sa han glatt och omfamnade mig i en stor kram.
Varför kom minnena tillbaka? Kunde han inte bara lämna mig ifred!
''Tänker du på Justin?'' Frågar mamma från dörröppningen. Jag rycker till och kollar på henne medans mina tårar sakta rinner ner för kinden.
''Carter..'' Säger hon och sätter sig ner bredvid mig. ''Han ljög mamma'', viskar jag och torkar bort några tårar.
''Jag är säker på att det finns någon förklaring'', säger hon och ler svagt. Jag skakar på huvudet. ''Det är bäst såhär, vi kommer aldrig träffas igen'' viskar jag och hon stryker bort en hårslinga från mitt hår.
''Det kommer ni'' säger hon och reser sig upp. Jag ger henne en oförstående blick. Hon ler innan hon lämnar rummet.
Jag suckar tungt och lägger mig ner i sängen och kollar upp i taket.
Mamma kommer snabbt in i rummet igen med telefonen i handen. ''Vad säger du om en kryssning när jullovet börjar?'' Frågar hon. Jag ler brett. ''Låter bra!'' Säger jag glatt. Hon nickar med ett leende och lämnar rummet igen. En kryssning. Lät inte helt fel.
Meningen var att det här kapitlet skulle vara kort och nästa långt! Jag börjar på nästa så fort jag fått 3 kommentarer :]


Comments
POSTAT AV: Sabbe

Mer :)

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 12:33:27 /



POSTAT AV: Anonym

mermermermer!

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 12:57:44 /



POSTAT AV: emma

skit bra! meeeeer.

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 13:13:25 / URL: http://ejhl.webblogg.se/



POSTAT AV: GabbiCoolingen

Oooh längtar tills nästa :D

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 13:17:28 /



POSTAT AV: Johanna

mer :D

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 13:18:42 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

Meeer!



//Ebba :)

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 13:43:48 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback