@ You Changed My Life (AVSLUTAD)

Chapter 2 - Shes Going To Leave You

Så fort jag kommer hem från skolan slänger jag min väska på min säng och springer sen in till köket. Pappa sitter och dricker en öl medans mamma sitter och läser en tidning.
''Hur gick första skoldagen?'' Frågar mamma och kollar upp från tidningen. Jag ler svagt. ''Bra''.
Hon ler och kollar ner i tidningen igen. ''Mamma tänker lämna er'', mumlar pappa och kastar sin ölburk på henne.
''Noah!'' Säger hon förbannat och kastar ölburken i papperskorgen. Sen kollar hon på mig med en sorgsen blick. ''Tacka din pappa för det'' säger hon och försvinner ut ur köket. Mina ögon fylls med tårar och jag kollar ner på mina händer. ''Allt är ditt fel'', viskar jag. Pappa kollar förvånat på mig.
''Om du inte hade börjat med ditt drickande hade ingenting av det här hänt!'' Skriker jag. ''Tror du farmor hade velat det här?!'' Säger jag och tårarna rinner ner längs mina kinder.
''Om mamma lämnar oss flyttar jag hemifrån!'' Skriker jag och springer ut ur köket och upp på mitt rum. Jag smäller igen dörren bakom mig och kastar mig i sängen. Vi hade ju flyttat till Atlanta för att få en ny start så fortsätter han dricka. Han har förstört allting!

*

Jag går motvilligt ner till köket för att äta middag. När jag känner lukten av lasagne går jag upp på mitt rum igen. Jag älskar lasagne, bara det att.. Det är bara mamma som kan göra det.
Efter en stund går jag ner på nedervåningen och sätter mig ner i soffan bredvid mamma.
''Snälla lämna oss inte'', viskar jag. Hon kollar medlidande på mig. ''Förlåt. Ni kommer klara er fint ska du se'', säger hon och ler svagt. Jag skakar på huvudet och springer ut i hallen. Jag drar på mig mina skor och smäller igen ytterdörren efter mig. Varför händer allt dåligt mig?
Jag går förbi busshållsplatsen och fortsätter gå framåt. Jag hamnar utanför en liten butik som säljer slush. Jag öppnar dörren till butiken och kliver in. Kassörskan ler varmt åt mig. Jag ler stort tillbaka och går fram till henne. ''En blåbärs slush tack'', säger jag och ler. Hon nickar och skriver in något på en liten skärm. ''2 dollar tack'', säger hon. Jag nickar och drar upp två dollar ur fickan och räcker henne dem. Hon ler och räcker mig min slush. Jag vinkar och lämnar butiken. Jag sörplar på min slush och går vidare. Min blick fastnar på den stora klockan som sitter högst upp på ett torn. Den visar halv elva på kvällen. Det förklarar varför nästan allting är stängt. Jag börjar gå hemåt igen och kastar min slush i papperskorgen. Jag drar koftan tätare om mig och börjar småspringa.

*

När jag kom hem satte jag mig vid min laptop och loggade in på twitter. Tre nya följare. Jag fnissar till för mig själv och följer dem tillbaka. Nu har jag sammanlagt 532 followers. Jag skriver en ny tweet. ''I'm in Atlanta. First day in school, finished! :)''.
Efter det loggar jag in på Facebook och kollar mitt nya meddelande. Det var ifrån min kompis Gabriella från Kina. Jag föddes i Kina och har bott där i hela mitt liv, men nu hamna jag här. Jag öppnar hennes meddelande och läser igenom det.
''Heeej Jadie! Hur mår du? Hur är det i Atlanta? Har du några nya vänner? Tell me everything!! Jag saknar dig! :(''
Jag skrattar till och skriver in ett svar. ''Hej Clara! Jag mår bra, hur mår du själv? :) Det är nice i Atlanta men jag saknar dig! Kan du ringa mig när du läser det här? Ja, jag har nya vänner. Iallafall en. Han heter Joe och är hur snäll som helst!'' Skriver jag och skickar iväg det. Jag lägger undan datorn och kryper ner under täcket.

*

Jag börjar gå mot busshållsplatsen och lyser upp när jag får se Joe.
''Hej!'' Ropar han och kommer fram till mig. Jag ler stort. ''Hej!''

Förlåt för ett dåligt och kort kapitel men jag stresskrev detta. Just nu är jag ute i skogen med min klass.. Eurgh. Jag är ledsen att meddela er om att ni får vänta tills imorgon på ett nytt kapitel. Jag kommer hem runt fem-tiden, och då.. Då kommer det många kapitel :]

Comments
POSTAT AV: Quinee

Skit bra ;) när kmr nästa ??<3

POSTAT: 2011-08-29 / KLOCKAN: 18:15:27 / URL: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

mermermermer!

förresten, jag tycker hennes mamma ska bestämma sig att stanna kvar för barnens skull, men sedan blir allt värre med hennes pappa och då lämnar hon dom..

POSTAT: 2011-08-29 / KLOCKAN: 18:21:39 /



POSTAT AV: Anonym

asbra

POSTAT: 2011-08-29 / KLOCKAN: 18:38:14 /



POSTAT AV: ida

älskar den du är bra på att skriva!!

POSTAT: 2011-08-29 / KLOCKAN: 18:42:03 /



POSTAT AV: Anonym

GRYMT BRA!!



//Ebba :D

POSTAT: 2011-08-29 / KLOCKAN: 19:47:46 /



POSTAT AV: Jenny

awesome! :)

POSTAT: 2011-08-29 / KLOCKAN: 20:29:09 /



POSTAT AV: Steffi xD

Börja precis läsa nya novellen för har vart hos min pappa och int haft tillgång till data :( men nu är jag till baka och kommer KOMMENTERA ! :D Men det är jÄtTeBrA Redan i början tkr jag :D

POSTAT: 2011-08-29 / KLOCKAN: 22:23:32 /



POSTAT AV: Anonym

meeeeeeeer!

POSTAT: 2011-08-30 / KLOCKAN: 20:22:13 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback