@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 20 - You Did What?!

''Du har kommit till Justin Bieber, jag kan tyvärr inte svara just nu så.. Lämna ett meddelande efter tonen så ringer jag upp!'' Säger han och ett pip hörs. Jag tar ett djupt andetag och sätter mig upp.
''Hej Justin, det är jag.. Carter. Du har inte hört av dig så jag börjar bli lite orolig. Men.. Ring upp mig så fort du hör det här'', säger jag och trycker på röd lur. Tänk om han glömmer mig igen.

FREDAG:
Efter skolan springer jag först hem och byter om. Ryan skulle hämta upp oss alla vid halv åtta. Jag drar på mig ett par svarta tights, en lång silvrig klänning med paljetter och ett par vita strumpor. Därefter går jag in på badrummet och släpper ut mitt hår. Jag plattar det noga och därefter sminkar jag mig med lite puder, mascara, läppglans och rouge. I vanliga fall brukar jag inte använda smink men idag var ett undantag. Jag flämtar till när det plingar till i min mobil. ''Justin<3'' Med ett leende på läpparna öppnar jag hans meddelande. ''Jag ringer dig om 5 minuter. Vi måste prata. Vad jag än säger, kom ihåg att jag älskar dig. Ingen annan!''
Jag biter mig hårt i läppen och nervositeten ökar. Jag packar ner ett antal läskburkar i min väska och precis när jag är klar ringer min mobil. Justins namn lyser över hela skärmen. Jag tar ett djupt andetag och svarar.
''Hallå?'' Säger jag nervöst.
''Hej shawty..'' Säger han lågt. ''Jag har gjort ett.. Stort misstag'', viskar han. Jag höjer på ögonbrynen. ''Vad har du gjort?'' Frågar jag lågt.
Han suckar tungt. ''Innan jag berättar.. Måste du komma ihåg jag älskar dig. Ingen annan. Dig.'' Säger han och fortsätter upprepa samma sak flera gånger. ''Okej, okej!'' Säger jag irreterat.
''Förlåt..'' Mumlar han. ''Jag..'' Säger han innan det blir tyst. ''Jag kysste Victoria Justice'' säger han och det var allt jag behövde höra. Varför.. Gjorde han såhär?
Tårarna strömmar ner för mina kinder och jag trycker på röd lur. Varför jag?
Jag lägger mig ner i sängen med huvudet hårt mot kudden. Det plingar på dörren och motvilligt reser jag mig upp och går långsamt ner till hallen. Det plingar ännu en gång och jag öppnar dörren.
''Hjälp!'' Skriker Chaz och gömmer sig bakom Ryan. Och då slår det mig, jag ser säkert ut som ett spöke just nu.
''Kom in'', mumlar jag och går upp på mitt rum igen för att hämta min väska.
Izza, Angelica, Chaz och Ryan sätter sig ner bredvid mig i sängen. ''Vad har hänt?'' Frågar Izza lågt.
Jag suckar tungt. ''Inget'', mumlar jag och går in på badrummet. Jag torkar snabbt bort mascaran som har runnit och torkar bort resten av sminket och fixar nytt. Sen går jag ut till rummet och hänger min väska på axeln.
''Berätta för oss'' säger Angelica och kollar allvarligt in i mina ögon. Jag suckar och börjar dra på mig mina vita converse.
''Justin kysste en annan tjej'', säger jag och alla flämtar till. ''Vem är bitchen?'' Frågar Chaz och höjer sin knytnäve.
Jag kan inte låta bli att skratta till. ''Bitch vet jag inte om hon är..'' Säger jag. ''Jag vet ju inte vem som kysste vem men..'' Säger jag och dom kollar fortfarande frågande på mig. Jag himlar med ögonen.
''Victoria Justice'' säger jag och dom flämtar till igen. ''Kan vi gå nu?'', Frågar jag. ''Klockan är bara kvart över åtta. Jag ska ringa Justin först'', säger Chaz och drar upp sin iPhone och ringer upp honom.
''Justin, din bitch!'' Säger han samtidigt som han tuggar på någon godis som han snott ifrån min godispåse.
''Ja!'' Utbrister han förbannat. ''Varför gjorde du det?!'' Säger han och letar efter en ny godis.
Han brister ut i skratt. ''Du är död när du kommer till Stratford igen!'', Säger han och lägger på luren.
''Vad sa han?'' Frågar Izza nyfiket.
''Han sa; Jag visste inte vad jag gjorde.. Det var ett misstag!'' Säger han och försöker ändra sin röst så att den ska låta som Justins.
''Struntsamma'' mumlar jag. ''Nu åker vi'' fortsätter jag. Dom andra nickar instämmande och vi hoppar in i Ryans bil.
''Läsk?'' Frågar jag och räcker fram läskburkar till alla.

JUSTINS PERSPEKTIV:
Fan också. Vad har jag gjort?!
Selena flämtar till. ''Du gjorde vadå?!'' Skriker hon. Jag rycker till och kollar upp på henne.
''Carter förtjänar inte det här'', mumlar hon och går fram och tillbaka. ''Jag ångrar att jag tog med Victoria!'' Säger hon högt.
''Jag vet inte vad..'' Börjar jag. ''Vad du gjorde?! Varför ljuger du för mig Justin? Du visste mycket väl vad du höll på med, jag tror inte Carter kommer förlåta dig efter det här! Det skulle iallafall inte jag göra!'', Skriker hon.
''Förlåt'', viskar jag. Hon skrattar till. ''Det är inte mig du ska säga förlåt till! Säg förlåt till Carter!'', Säger hon och försvinner ut ur rummet.
Att Selena skulle skälla ut mig sådär var jag inte beredd på. Fan, nu kommer alla hata mig.
''Justin!'', Ropar Scooter och sliter upp dörren till mitt rum. Han kollar förbannat på mig. Here we go again!

CARTERS PERSPEKTIV:
Vi kliver in backstage på arenan och Michelle kommer fram till mig och skakar. ''Jag har aldrig spelat för såhär mycket folk förut!'', Säger hon panikslaget. Jag ler stort. ''Det kommer gå bra. Jag lovar'', fortsätter jag.
Hon nickar ivrigt. ''Vad ska jag ha på mig?'', Frågar hon och drar med mig mot något stort rum.
''Välj!'', Säger hon glatt men stressat. ''Okej'', flinar jag och kollar runt på de olika kläderna. Efter ett tag har jag bestämt mig för en grå t-shirt med ett par svarta jeans och en kedja på jeansen. Jag räcker fram kläderna till Michelle och hon ler tacksamt. ''Thank you!'' Säger hon och försvinner iväg. Jag skakar på huvudet med ett skratt och går tillbaka till dom andra.

*

Det var nu dags för Michelle att kliva upp för scenen. Vi alla stod och peppade henne. ''Lycka till nu!'', Ropar vi alla samtidigt. Hon ler stort. ''Tack hörrni'', säger hon med ett brett leende och kliver ut på scenen. Publiken jublar och vi kollar på henne när hon lyfter micken mot munnen och börjar sjunga.

 

*

När konserten är slut kommer hon ifrån scenen alledes andfådd. ''Du vad grym!'', Säger vi i kör och ler stort. ''Tack så jättemycket'' ler hon. ''Måste.. Dricka.. Vatten!'', Flåsar hon och springer iväg. Vi skrattar och alla kollar på varann. ''Ska vi åka?'', Frågar Angelica. Vi nickar och smyger ut ifrån arenan och hoppar in i Ryans bil.

''Imma tell you one time..'' Sjunger Justin på radion och min blick blir tom. Chaz byter snabbt låt och Rihannas låt California King Bed börjar spelas. Jag sväljer ner den där jobbiga klumpen i halsen och börjar sjunga med dom andra.


7 kommentarer för mer. :)

 


Comments
POSTAT AV: Anonym

grymt!!



//Ebba:)

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 19:52:48 /



POSTAT AV: Fanny

sv: Jo , det skulle jag nog kunna göra , men då måste jag komma in på din blogg och hämta en färg kod :) Så om du mailar lösen och mail så kan jag fixa det :)

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 19:53:14 / URL: http://myjdbstory.blogg.se/



POSTAT AV: jennifer

super bra uppdatering!! älskar din novell fortsätt skriva!!! kan du förresten lägga ut en bild hur angelica och izza ska se ut?

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 20:02:19 /



POSTAT AV: Angelica

hehe vet inte typ mig själv kanske? haha

kram! :)

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 20:08:09 / URL: http://angelicanordin.se



POSTAT AV: Gabbi

Jätte bra :)

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 20:26:06 /



POSTAT AV: Johanna

grymt :D

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 20:27:57 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Nathalie

MER! :D

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 20:31:56 / URL: http://jbkidrauhl.blogg.se/



POSTAT AV: Sandra

MER

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 20:33:01 / URL: http://mileyfreak.blogg.se/



POSTAT AV: Felicia

MER, 7kt grym del! <3

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 20:53:33 / URL: http://feliciabieber.bloggplatsen.se



POSTAT AV: Anonym

Meeeer :)kommer det mer idag? :))

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 21:07:03 /



POSTAT AV: Angelica

har skickat ett mail ang design och bild! :)

kram!

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 21:15:10 / URL: http://timeforbieber.blogg.se/



POSTAT AV: Fanny.

Sjukt bra! :D

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 21:40:51 / URL: http://fannysnoveller.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback