@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 21 - Are You Kidding Me?

''Imma tell you one time..'' Sjunger Justin på radion och min blick blir tom. Chaz byter snabbt låt och Rihannas låt California King Bed börjar spelas. Jag sväljer ner den där jobbiga klumpen i halsen och börjar sjunga med dom andra.

''Vi ses!'', Säger jag glatt och hoppar ur bilen. Jag vinkar efter dom och när dom åkt iväg tar jag upp nycklarna ur fickan och låser upp ytterdörren. Försiktigt smyger jag in och spärrar upp ögonen när jag får se Alexander hemma.
''Alex!'', Säger jag glatt och springer fram och omfamnar honom i en kram. Han skrattar glatt och besvarar kramen.
*
Jag och Alexander har suttit och pratat i över tre timmar nu. ''Vi ses imorgon. Måste sova'', ler jag. Han nickar instämmande.
JUSTINS PERSPEKTIV:
''Snälla svara'', viskar jag och slår in Carters mobilnummer. Jag ringer upp henne och efter tre signaler svarar hon med en trött röst.
''Hallå?'', Mumlar hon. Jag lyser upp. ''Jag älskar dig Carter, inte Victoria! Jag har inte kunnat sluta tänka på våra minnen. Minns du när vi var 10 och skulle klättra upp för det där trädet som var flera meter högt och så ramla du ner efter tredje kvisten. Eller snubbla. Så jag hoppade ner ifrån trädet och sen låg vi i gräset och prata i flera timmar. Jag kan inte låta de minnena försvinna. Jag älskar dig'', säger jag lågt.
Jag hör en tung suck på andra sidan änden av telefonen. ''Jag önskar att jag kunde säga detsamma'', säger hon innan det läggs på. Fan också.

CARTERS PERSPEKTIV:
Nästa morgon vaknar jag av att någon skakar på mig försiktigt. Jag slår upp ögonen och möts av mamma som kollar på mig med ett oroligt leende.
''Jag hörde om dig och Justin..'' Säger hon medlidande. Jag himlar med ögonen. ''Är du okej?'', Frågar hon. Jag nickar. ''Jag mår bra'' ljuger jag.
Hon nickar långsamt. ''Bra. Jag måste ringa upp Pattie nu'', säger hon och försvinner ut ur rummet. Om hon och Pattie planerar någonting nu igen så ska dom få. Båda två.
Jag reser mig upp ur sängen och tar upp min mobil. 3 Missade samtal ifrån Justin och ett nytt meddelande ifrån honom. Med en suck öppnar jag hans meddelande.
''Jag kommer tillbaka om två månader :)'' står det. Driver han med mig eller?

Fööööööööörlåt för en kort del. I nästa kapitel kommer jag spola fram så att Justin kommer tillbaka till Stratford :). Kapitlet kommer inatt eller imorgon. We'll see.

Comments
POSTAT AV: Linn

Väldigt bra novell det här! Men jag hoppas på kapitlet inatt, som den nattuggla jag är 8D. hahah

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 22:47:43 /



POSTAT AV: Cece :)

Älskar novellen hoppas på ett kapitel till inatt :) <3

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 22:58:09 /



POSTAT AV: Anonym

mermermer!!

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 23:04:17 /



POSTAT AV: tone

Sjukt bra meeer,

Jag har läst bloggen som du gästbloggade hos nu när hon är tillbaka kommer inte du elr hon fortsätta på den då elr för den var sjukt bra, kram!:)

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 23:32:38 /



POSTAT AV: Fanny

Du skriver verkligen bra! Längtar tills nästa del :D

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 23:39:45 / URL: http://fannysnoveller.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

grymt :D

POSTAT: 2011-08-14 / KLOCKAN: 23:43:57 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Jiebs.blogg.se - Novellblogg om Jb ♥

Grymt! ;d

POSTAT: 2011-08-15 / KLOCKAN: 00:03:25 / URL: http://jiebs.blogg.se/



POSTAT AV: Jiebs.blogg.se - Novellblogg om Jb ♥

Det är jag, från bieberdrug :D först ville ja va anonym på Jiebs, men ja bestämde mig föratt skriva på bieberdrug att d var min blogg :)

POSTAT: 2011-08-15 / KLOCKAN: 00:17:07 / URL: http://jiebs.blogg.se/



POSTAT AV: Andvändare Till CreddieBloggen

Du gör ju detta galant ju , Haru tänk på att bli författare ? XD Forsätt så =)

POSTAT: 2011-08-15 / KLOCKAN: 04:22:45 / URL: http://creddie.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback