@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 24 - Just Wait Biebs

''Vilken film vill du se?'', Frågar han och kollar bland några filmer. ''The Grudge!'', Säger jag glatt. Jag och Justin brukade se den när vi var små och Pattie inte var hemma. Vi hade inte kunnat sova på flera nätter men nu skulle jag se om jag fortfarande blev lika rädd. ''Du kommer inte kunna sova på flera nätter'', säger Justin och blinkar med ena ögat. ''Jo'', ler jag. Han rycker på axlarna och stoppar in cd skivan i dvd spelaren.
''Let's see'' ler jag.

Vi hade sett på The Grudge och Justin hade rätt. Jag kunde inte sova.
''Justin, sover du?'' viskar jag lågt. ''Nej'' viskar han lika lågt och vänder sitt ansikte mot mitt.
''Du hade rätt'' säger jag lågt. Han nickar och skrattar till lite. ''Bieber har alltid rätt. Vad förvänta du dig?'', Frågar han och jag kan skymta ett leende i mörkret. Jag skrattar och himlar med ögonen.
''Kom, vi steker ägg'', säger han och på något sätt lyckas han ta min hand. Jag skrattar till och han drar med mig mot köket. När vi kommer in tänder jag lampan och Justin tar ut en stekpanna ur något skåp och ställer den på plattan.
''Vi är ju normala'', säger jag med ett snett leende. ''Som steker ägg mitt i natten'', ler jag.
Han skrattar till. ''Absolut''.
*
När vi ätit upp äggen kastar jag en blick på klockan. Halv fem. ''Vi kanske ska försöka sova nu?'' mumlar jag. Han nickar instämmande och lägger ner våra tallrikar i diskhon. Sen går vi och lägger oss ner på madrasserna. ''Godnatt'' säger han och pussar min panna. ''Godnatt'' säger jag med ett leende och stänger ögonen.
PÅ MORGONEN:
''Vakna!'', Skriker Justin i mitt öra så att jag flyger upp. ''Justin!'' Säger jag förskräckt. Han brister ut i skratt och jag kollar surt på honom men börjar själv skratta åt hur det måste ha sett ut.
''Klockan är halv två'' säger han när han lugnat ner sig. Jag spärrar upp ögonen.
''Vi skulle möta dom andra vid stranden klockan två'', mumlar jag och reser mig upp. Han reser sig upp lika snabbt och försvinner in på sitt rum.
Jag går in på badrummet och drar på mig min lila bikini och ett par vita shorts.
När jag lämnar badrummet står Justin framför mig i sina vita badshorts med ett stort flin på läpparna.
Jag skrattar till och han kysser mig passionerat och tar sedan min hand.
Jag ler stort åt honom och drar på mig mina flipflop. ''Let's go!'' Säger han glatt och vi börjar gå mot stranden hand i hand.
''Mitt hår'' mumlar jag. Han ler. ''Morgonruffs'' flinar han. Jag himlar med ögonen och sätter upp håret i en slarvig tofs.
Han tar min hand igen och när vi kommer fram till stranden får alla syn på oss.
''Justin!'', Ropar Ryan och Chaz. ''Carter!'', Ropar Izza, Angelica och Michelle.
''Hej!'' Ler jag och springer fram till dem.
''Hörrni mesar! Ska vi bada eller?!'' Ropar Ryan. Jag vänder mig om och kollar på honom. Jag sträcker ut tungan. ''Jaja!'', Ropar jag och vänder mig om mot tjejerna igen.
''Hur går det med Chaz då?'' Frågar jag Izza med ett snett leende.
''Han pussade mig på kinden igår, jag tror att det här kommer leda nånstans'' säger hon glatt. Jag ler stort åt henne.
''Nu badar vi!'' Säger Angelica och Michelle i kör. Jag skrattar till och nickar.
Vi springer i vattnet och killarna kommer bakom oss. Jag dyker ner i vattnet och när jag kommer upp igen är Justin precis framför mig. ''Bu!'', Flinar han. Jag skriker till och som vanligt brister han ut i skratt. Jag skvätter vatten på honom och simmar iväg.
''Jag drunknar!'' Ropar Justin bakom mig och försvinner ner i vattnet. Jag spärrar upp ögonen och simmar dit han åkte ner. ''Justin?'' Säger jag och precis då kommer han upp och sprutar vatten på mig.
''Nice..'' Mumlar Michelle och alla brister ut i skratt.
Jag skvätter vatten på mig själv och ger Justin en äcklad blick. ''Vänta bara Biebs'' ler jag.

Förlåt för ett kort kapitel. Men om ni kommenterar så kommer det 3 kapitel till :). I det tredje kapitlet kan jag avslöja att det blir spännande :).

Comments
POSTAT AV: Fia

Super bra kapitel :D

Har länkat dig på min novell-tips blogg. Novellenomjbieber.blogg.se/novelltips

POSTAT: 2011-08-16 / KLOCKAN: 10:42:35 / URL: http://novellenomjbieber.blogg.se/



POSTAT AV: ella

jätteeeebra!! :D

POSTAT: 2011-08-16 / KLOCKAN: 11:19:44 /



POSTAT AV: Linn

Can't wait ;)

POSTAT: 2011-08-16 / KLOCKAN: 11:31:03 /



POSTAT AV: Cece :)

MEEER :))<3

POSTAT: 2011-08-16 / KLOCKAN: 11:47:03 /



POSTAT AV: Emma

mer som vanligt :D<3

POSTAT: 2011-08-16 / KLOCKAN: 11:52:48 / URL: http://grindisryttarna.blogg.se/



POSTAT AV: Michelle

Meeeeera! :D

POSTAT: 2011-08-16 / KLOCKAN: 13:16:13 / URL: http://mikkiwince.blogg.se/



POSTAT AV: Felicia

Super, ska länka dej på mina tre bloggar! :D

POSTAT: 2011-08-16 / KLOCKAN: 14:09:36 / URL: http://feliciabieber.bloggplatsen.se



POSTAT AV: Ebba

grymt!

POSTAT: 2011-08-16 / KLOCKAN: 15:20:56 /



POSTAT AV: Gabbi

mermermer :D

POSTAT: 2011-08-16 / KLOCKAN: 15:21:01 /



POSTAT AV: josefine

meer :D

POSTAT: 2011-08-16 / KLOCKAN: 18:10:22 / URL: http://purpleninjastorys.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback