@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 29 - 5 Months

''Vilken film vill ni se?'' Frågar Chaz och kollar bland massa filmer. ''Rockstar!'' Säger Ryan och håller upp någon film. ''Visst'' flinar Chaz och tar emot skivan.
Jag försökte koncentrera mig så mycket jag kunde på filmen, men mina tankar var någon annanstans. Dom var hos Justin. Alla underbara minnen var som bortblåsta.
Det är över och jag måste acceptera det.

JUSTINS PERSPEKTIV:
''Justin Bieber'' hörs en ljus röst bakom mig. Jag vänder mig om och får syn på en liten flicka med blonda flätor. Hon bär en blå sommarklänning och håller i ett papper och en penna.
''Hej sötnos'' säger jag med ett stort leende. Hon ler stort. ''Jag visste att jag skulle träffa dig en dag! Jag går ut med ett papper och en penna varje gång jag går ut'' säger hon och fortsätter le. ''Aww'' säger jag och sätter mig ner på knä framför henne. ''Kan jag få din autograf?'' Frågar hon med stora ögon. ''Självklart! Vad heter du?'' Frågar jag och tar emot hennes penna. Pappret lägger jag på mitt knä.
''Victoria'' säger hon. Mitt hjärta slår ett extra slag och jag sväljer ner klumpen i halsen. ''Men kalla mig Vicky'' säger hon glatt. Jag nickar och skriver på pappret. ''Victoria, follow your dreams. I love you! /Justin Bieber♥''
Jag räcker henne pappret och pennan. Hon tar emot dom och lyser upp. ''Tack Justin!'' Säger hon och kramar mig. Jag ler svagt och besvarar hennes kram.
''Hejdå'' vinkar hon överlyckligt. ''Hejdå!'' Ropar jag och fortsätter gå. Det finns iallafall något som får mig på bättre humör. Mina fans.

CARTERS PERSPEKTIV:
Nästa morgon vaknar jag av att Chaz skriker som en kvinna i hela huset. ''Vad håller du på med?'' Mumlar jag och sätter mig upp. Han sitter uppe på soffkanten och skriker. Ryan springer emot honom med ett stort glas vatten.
''Ni är ju inte normala'' säger jag med ett skratt och reser mig upp. ''Carter!'' Ropar Angelica som kommer springandes. Hon gömmer sig bakom mig och då får jag syn på Izza. Hon är blöt från topp till tå och det droppar vatten från hennes hår. Jag brister ut i skratt.
''Jag ser dig!'' Säger hon högt och springer efter Angelica. Jag skakar på huvudet och går ut till köket där Michelle och Tommy sitter och äter frukost.
''Hur kan ni äta när dom låter såhär?'' Frågar jag och sätter mig ner bredvid Michelle.
Tommy rycker på axlarna. ''Är dom apor eller nåt?'' Frågar han. ''Man börjar ju undra'' säger Michelle och tar en tugga av sin macka.
Jag rycker på axlarna. ''Bra att dom kan ha kul iallafall'' säger jag och då kommer Chaz in i rummet lika blöt som Izza.
''Frukost!'', Säger han och attackerar. ''Åh nej'' mumlar jag. Han sätter sig ner vid bordet och börjar kasta i sig frukost.
*
När alla ätit frukost går vi ut. ''Vad ska vi göra?'' Frågar Ryan uttråkat.
''Jag vet! Vänta här!'' Ropar Chaz och springer iväg.
''Jag hatar när Chaz har idéer'' säger Angelica. Vi nickar instämmande. ''Han är sjuk'' säger Tommy. Jag skakar på huvudet. ''Du måste lära dig hans humor'' säger jag. ''Nu kommer han'' säger Izza.
Han kommer tillbaka med en liten låda. ''Vad är det där?!'' Ropar Michelle.
Han öppnar den och ler brett. Han tar upp en munk ur lådan och kastar den på mig. Jag spärrar upp ögonen och ser hur den ramlar ner på marken igen.
''Munkkrig!'' Skriker Chaz och börjar kasta munkar på alla. Jag brister ut i skratt och skakar på huvudet.
JUSTINS PERSPEKTIV:
När jag är på väg hem igen och precis har gått förbi svanparken träffar något mitt huvud. ''Aj'' mumlar jag för mig själv och vänder mig om. På marken ligger en rosa munk.
''Vad i...?'' Börjar jag. Ännu en munk träffar mitt ansikte. ''Chaz?'' Säger jag och himlar med ögonen. Chaz kommer skuttandes ut ur en buske med en liten låda i famnen.
''Vi har munkkrig'' förklarar han. ''Var med'' säger han med ett brett leende. Jag skakar snabbt på huvudet.
''En annan gång kanske'' mumlar jag. Han kollar på mig med en ledsen blick. ''När åker du på turné?'' Frågar han. Jag kliar mig nervöst i nacken. ''Om 3 dagar'' säger jag lågt. ''Jag är borta i 5 månader'' säger jag och biter mig i läppen. Han suckar tungt. ''Då måste vi ses imorgon!'' Säger han. Jag nickar instämmande. ''Hejdå Chaz'' säger jag och börjar gå mot mitt hus igen. En turné kanske kunde få mig på andra tankar.

Kort tråkigt kapitel. Men jag hinner inte mer. :[

Comments
POSTAT AV: Fia

Jätte bra!

POSTAT: 2011-08-18 / KLOCKAN: 15:06:11 / URL: http://novellenomjbieber.blogg.se/



POSTAT AV: ida

SUPERGOTT! Eller haha tvål typ, men god tvål ;)<3

POSTAT: 2011-08-18 / KLOCKAN: 16:18:08 / URL: http://biebsordie.blogg.se/



POSTAT AV: Jenny

gud vad bra! MEEEEEEEEEEEEER! :)

POSTAT: 2011-08-18 / KLOCKAN: 16:36:56 /



POSTAT AV: Julia

Först o främst måste jag säga att jag tycker din novell är grym och du är jätteduktig på att skriva. Du är absolut ingen copycat. Din novell är inte ens lik waytobieber's.

Du är så stark vad folk än säger och du fortsätter skriva jag tycker det är faktiskt helt otroligt. För vissa tar jätteilla upp och slutar på en gång. Det var tack vare dig jag ville starta en egen novell blogg.

Lyssna inte på vad andra skit ungar skriver till dig . Tänk också vad snälla kommentarer du får. #keepitpositive

Och det sista även om det var ett kort kapitel så var det bra och jag längtar redan tills nästa.

POSTAT: 2011-08-18 / KLOCKAN: 19:46:16 / URL: http://showalittlelove.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback