@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 3 - Impossible

Jag suckar tungt och lägger mig ner i sängen och kollar upp i taket.
Mamma kommer snabbt in i rummet igen med telefonen i handen. ''Vad säger du om en kryssning när jullovet börjar?'' Frågar hon. Jag ler brett. ''Låter bra!'' Säger jag glatt. Hon nickar med ett leende och lämnar rummet igen. En kryssning. Lät inte helt fel.


(Lyssna på låten medans ni läser kapitlet :)

''Hur ska dom kunna köra båten i det här vädret?'' Frågar jag mamma när vi kliver på båten och omfamnas av värmen.
'ÅRETS DANSARE: ALFREDO FLORES' läser jag på en stor skylt och jag kan inte låta bli att le.
Och då kommer minnena tillbaka.
''Det här är Alfredo Flores! En utav mina bakgrundsdansare'' sa Justin och log brett två dagar innan han åkte till Atlanta. Jag log stort åt Alfredo. ''Carter'' hälsade jag. Vi satte oss alla tre i soffan och tog det lugnt. När vi var uttråkade kittlade jag och Justin Alfredo så att han skrattade som aldrig förr.

Jag skakade bort tanken. Jag måste glömma dom båda två.
''Godis!'' Ropar min lillebror Alexander glatt och springer fram till en godisautomat. Jag skrattar till och springer efter. ''Vi är i hytten!'' Ropar mamma innan dom lämnar oss vid godisautomaten.
Jag börjar långsamt gå runt och undersöka de olika butikerna.
''Tänker du på Justin nu igen?'' Frågar Alexander och kollar på mig med en medlidande blick. Jag rycker på axlarna. ''Säg någon gång jag inte gör det'', mumlar jag.
''Han var snäll'' säger Alex sorgset. Jag nickar. ''Det var han'' säger jag och en tår rinner ner för min kind när jag får se en Justin Bieber tröja. Han var så.. Känd nu.
''Hur länge stannar vi på båten?'' Frågar Alex för att lätta på stämningen. Han var bara 7 år men förstod verkligen allt.
''Två dagar'' säger jag med ett svagt leende och undersöker Justin Bieber tröjan.
Mannen i kassan skrattar åt mig eftersom jag bär min 'Belieber' tröja.
''Köp den'' ler Alex och jag biter mig i läppen. ''Jag vet att du vill!'' Säger han glatt. Jag skrattar och slår till honom på armen. ''Okej'', säger jag och tar med tröjan till kassan.
*
Jag lägger mig ner i sängen i hytten och tar fram min mobil. Ett nytt meddelande från Leah.
''Hej, vad gör du? :)'' Står det och jag svarar med ett leende på läpparna.
''Är på båten! :D Själv?'' Skriver jag och kollar upp i taket.
Redan efter några sekunder plingar det till igen och jag skrattar. ''Nice! Är ute och joggar, haha -.-''
Jag skrattar och knappar in ett svar. ''Kom igen! Spring spring!'' Skriver jag och skrattar åt mitt fåniga sms.
Jag reser mig upp ur sängen och lämnar hytten. Jag går in till spelrummet och mina ögon fastnar direkt på dansspelet. Det var ju typ det ända tjejspelet här.
Jag lägger in en tia och Adam Lamberts låt If I Had You börjar spelas. Jag ler stort och börjar dansa till musiken. Jag prickar det flesta dansstegen rätt och ler stolt när låten tar slut.
''Du är grym tjejen!'' Hörs en röst bakom mig. Jag vänder mig om och möter en kille i min egen ålder.
''Tack'', säger jag med ett stort leende.
''Vad heter du?'' Frågar han och kollar in i mina ögon. ''Carter'' ler jag.
Han nickar. ''Zack'', säger han och skakar min hand. Jag nickar med ett brett leende och kollar på klockan. Halv nio.
''Jag måste gå nu, vi ses'' ler jag och börjar gå. ''Det gör vi nog!'' Ropar han efter mig. En lättnad sköljs över mig när jag lämnar spelrummet och fortsätter mot den lilla godisbutiken.
Jag betalar för två chokladkakor och går sen tillbaka till hytten. ''Här'', säger jag och kastar ena chokladkakan till Alexander som ligger i sängen och spelar på sitt Nintendo.
Jag sätter mig ner i min säng med min laptop och loggar in på twitter. En tår rinner ner för min kind när jag läser någon okänd tjejs tweet. 'Justin Bieber borde bli tillsammans med Carter Williams! Han svek henne verkligen' står det och så har hon lagt till en bild också från dagen innan Justin åkte.
Typiskt. Det har läckt ut.
Jag suckar och skriver en ny tweet. 'På båten :)' skriver jag och loggar in på Facebook. Jag startar kameran och vänder mig om mot Alexander.
''Kom'', ler jag och han ställer sig bredvid mig.
Han lägger sina armar runt min midja och jag håller armen om honom och med stora leenden tar vi kortet och jag laddar upp det som profilbild.
''Godnatt'', ler Alexander och kastar sig i sin säng. ''Godnatt, jag går och letar upp mamma och pappa'' ler jag och stänger dörren till hytten efter mig.
Jag går med snabba steg mot baren men rycker till när någon ropar mitt namn. Jag vänder mig om och möts av Zack igen. ''Hej'', ler jag och han kommer fram till mig.
''Jo jag undrar bara.. Om du vill hitta på något imorgon kväll?'' Frågar han. Jag rycker på axlarna. ''Visst'', ler jag.
Han ler stort tillbaka. ''Great, då ses vi utanför spelrummet imorgon vid nio'' säger han och ler. Jag nickar och han omfamnar mig i en kram innan han springer iväg igen. Jag himlar med ögonen och fortsätter gå mot baren.
När jag kommer fram får jag direkt syn på mamma och pappa som sitter med någon tjej men jag kan inte se hennes ansikte.
Hon vänder sig om. Nej, det kan inte vara hon... Det är omöjligt.
Vem kan det vara? :)
Kommentera för mer! :D


Comments
POSTAT AV: Bell'

Otroligt bra, fy vad taskigt av Justin och göra så emot henne :(

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 14:14:45 /



POSTAT AV: Linn

Spännande, tänk på att spara berättelsen nu! ;D

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 14:18:07 /



POSTAT AV: Bieberlicious - Novellblogg om JB

AWSM! GE OSS MEEEEEEEEEEER IDAG

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 14:23:14 /



POSTAT AV: FELICIA

vet vem son sitter där tror jag:P



MER MER MER!

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 14:28:44 / URL: http://escate.blogg.se/



POSTAT AV: Linnea

Tack så mke för din kommentar!

Läste din idag, denna nya då och den var inte så dum den heller, ser fram emot fortsättningen för den kommer jag läsa!

KRAM! :D

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 14:57:34 / URL: http://mybieberstory.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

Du suger på att uppdatera på bloggen jdbdreams? jag trodde du skulle vara en bra gästbloggare?:S

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 15:03:19 /



POSTAT AV: Anonym

mermermer!

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 15:15:25 /



POSTAT AV: Johanna

mer mer mer :D

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 15:16:52 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Matilda!

Azzzzum! Meeeeer! ÄLSKAR DEN!!!!!

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 15:33:53 /



POSTAT AV: ÄLSKAR DEN!!!!!

Meeeeer!

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 15:59:12 /



POSTAT AV: Justbiebz

meeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrr :D

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 16:49:38 /



POSTAT AV: Ebba

meeer, älskar den!!



//Ebba :)

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 17:09:44 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback