@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 31 - The Devil

''Ja. Jag ringer dig om en halvtimme då'', säger hon och nickar. ''Hejdå'' säger hon och lägger på luren. Jag kollar misstänksamt på henne. Hälsa på vilka? Mormor och morfar?
''Carter'' säger mamma och sätter sig ner mittemot mig. Jag kollar frågande på henne.
''Vad säger du om att åka och hälsa på Pattie och Justin i Frankrike?''

Jag spärrar upp ögonen. Hon ler stort och förväntar sig självklart ett ja.
''Aldrig'', mumlar jag och kollar ut igenom fönstret. Hon kollar förvånat på mig och väntar på en förklaring. Jag suckar. Det var bäst att berätta för henne.
''Jag och Justin har bråkat'' säger jag lågt. Hon kollar förvirrat på mig. ''Va?'' Säger hon med stora ögon. ''Ni två bråkar ju aldrig!'', Säger hon. Jag himlar med ögonen. Det var flera år sedan.
''Mamma, det var flera år sedan'' säger jag. ''Folk förändras'' säger jag. Jag ser att hon blir tom på ord eftersom att hon inte säger nånting.
''Wow'', säger hon till slut. ''Vad hände?'' Frågar hon. Jag suckar tungt. ''Jag berättar någon annan gång. Men du kan åka dit!'' Säger jag glatt. Min mamma behöver verkligen en semester.
''Nej, jag skulle aldrig...'' Säger hon innan jag avbryter henne. ''Mamma. Vi har pappa hemma, du behöver semester'', säger jag med ett snett leende. Hon rycker på axlarna och kollar på mig med en tveksam blick.
''Kom igen mamma'', ler jag. Hon suckar tungt. ''Visst'' säger hon. Jag ler glatt och skuttar upp på mitt rum.
*
Det plingar på dörren och jag sliter mig ifrån datorn och springer ner till hallen. Michelle står och pratar med min mamma.
''Det var trevligt att träffas'', ler min mamma. Michelle nickar. ''Ja, det var det...?'' Säger hon. ''Marie'', säger min mamma och sträcker fram sin hand. Hon nickar och skakar den. ''Michelle''.
Jag himlar med ögonen och knuffar in mamma i köket. ''Förlåt för det där'', säger jag. Hon skrattar till och rycker på axlarna. ''Följ med ut'' säger hon glatt. ''Sure'', säger jag och drar på mig mina converse.
''Vad har du för planer?'' Frågar jag när vi kommer ut. Jag andas in den friska luften och sätter upp mitt hår i en slarvig tofs. Hon verkar fundera en stund.
''Vi kan gå hem till Tommy?'' Föreslår hon och hennes ögon tindrar av lycka. Jag skrattar till och skakar snabbt på huvudet. ''Aldrig att jag sitter där och kollar på när ni ska vara romantiska'', säger jag. Hon skrattar och skakar på huvudet. ''Du har rätt. Vad ska vi göra?'', Frågar hon. ''Jag har ingen aning'' säger jag.
''Åh nej'', mumlar hon. Jag kollar oförstående på henne. ''Nathalie kommer'' säger hon. Jag kollar åt samma håll som Michelle och får syn på Nathalie som kommer gåendes med sitt korta blonda hår.
När hon får syn på oss drar hon ut sina hörlurar ur öronen och kommer fram till oss.
''Hej tjejer'', säger hon och ler stort. Jag pressar fram ett stort leende tillbaka. ''Hej Nathalie''.
Michelle fnyser högt. ''Var är din vän?'' Frågar hon och betonar vän.
Hon rycker på axlarna. ''Vem utav dem?'' Frågar hon och ger henne en bitchblick. Michelle brister ut i skratt. ''Du har bara en vän?'' Säger hon och kollar förvirrat på henne. Nathalie skakar snabbt på huvudet medans jag själv står knäpptyst.
''Carter'', säger Nathalie och vänder blicken åt mig.  Jag kollar frågande på henne med ett svagt leende.
''Jag tänkte att vi kunde göra något imorgon?'' Säger hon med ett brett leende. Jag ska precis säga att jag inte kan när hon avbryter mig. ''Jag har redan planerat allt'', säger hon glatt. Jag spärrar upp ögonen och kämpar för att få fram ett okej. Hon kollar frågande på mig. Jag nickar. ''Okej'' säger jag. Michelle kollar på mig med uppspärrade ögon. Jag kollar på henne med en rädd blick.
''Bra, vi möts här imorgon klockan två'' säger hon glatt och kollar på sin klocka som hon har på armen. ''Måste gå, hejdå!'' Säger hon och rusar iväg. Michelle kollar på mig med en förvirrad blick.

Imorgon kväll kommer uppdateringen bli som bäst :)

SVAR PÅ KOMMENTAR: Sara: Nathalie är helt wierd i novellen

SVAR: Haha det är hon på riktigt också :')

Comments
POSTAT AV: Sara

Nathalie är helt wierd i novellen.

POSTAT: 2011-08-19 / KLOCKAN: 01:09:39 / URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/



POSTAT AV: Nathalie

Jasmine, jag är inte wierd irl, din anka. ^^)

POSTAT: 2011-08-19 / KLOCKAN: 11:37:38 / URL: http://jbkidrauhl.blogg.se/



POSTAT AV: Jenny

haha! jättebra! meeeeeeeeeer! :)

POSTAT: 2011-08-19 / KLOCKAN: 17:19:52 /



POSTAT AV: emilia

Hej jag har börjat med en novell:) och jag börjar med att skriva första delen nu :)) så det skulle vara så kul om du skulle kunna kika in där :D

för lixom jag har inte en ända läsare hehe :P



Kramar från Mig.

POSTAT: 2011-08-19 / KLOCKAN: 18:20:15 / URL: http://http://justindbieberlovestory.webblogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback