@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 32 - Back In Stratford

''Får man ditt nummer?'' Säger han. Jag gör en äcklad grimas och skakar på huvudet. ''Jag ger inte ut det till folk jag inte känner'' säger jag och inser att det låter hur töntigt som helst.
Han skrattar till. ''Ett undantag?'' Säger han. Jag skakar på huvudet och börjar springa hemåt. Trots att jag är alledes andfådd fortsätter jag springa. När jag står utanför dörren sliter jag upp den och pustar ut när jag står i hallen. Jag låser dörren och drar av mig skorna.


5 MÅNADER SENARE (JUSTINS PERSPEKTIV):
Månaderna hade fort passerat. Jag har inga känslor kvar för Victoria längre, vilket känns skönt.
''Stratford, jag är hemma!'' Ropar jag och kliver ur taxin. ''Känns det skönt att vara hemma?'' Frågar mamma och ler stort. Jag nickar ivrigt. ''Jag ska äntligen få träffa Chaz och Ryan!'' Säger jag glatt. Hon skrattar, skakar på huvudet och låser upp dörren till mormor och morfars hus. Jag drar med min resväska in i huset och drar av mig skorna.
''Mormor och morfar är hemma vid sextiden'' säger mamma och sätter sig ner i soffan. Jag nickar och bär upp resväskan upp för trappan. När jag kommer upp på mitt rum kan jag inte låta bli att le. Äntligen hemma i Stratford igen. Och nu stannar jag i tre veckor.
Jag börjar packa upp mina saker och lägger de rena kläderna i garderoben och de smutsiga i tvätten.

*

När jag packat upp allting springer jag ner till hallen. ''Jag går ut till Ryan och Chaz!'' Ropar jag och smäller igen dörren efter mig. Jag springer snabbt till Chazs hus och knackar på dörren. Dörren öppnas och där står Chaz. Han lyser upp när han får se mig. Han omfamnar mig i en stor kram så jag får kämpa efter luft.
''Du dödar mig'', säger jag. Han skrattar och släpper taget. ''Jag har saknat dig så mycket!'' Säger han. Jag skakar på huvudet för mig själv. ''Jag har saknat dig också'' säger jag. ''Men det där låter helt fel''.
Han skrattar och släpper in mig. ''Ryan är här också'', säger han. Jag nickar och flinar. ''Låtsas som att jag inte är här'' säger jag lågt. Han skrattar och besvarar min idé med en nickning innan han springer upp på övervåningen. Jag drar av mig mina skor och smyger upp för trappan. Jag ställer mig utanför dörren och lyssnar.
''Var det inte Justin som kom?'' Frågar Ryan och jag hör hur besviken han låter. Killarna älskar mig. Jag skrattar till åt min själviska tanke.
''Nej, hans plan är inställt'' säger Chaz. Killen är så dålig på att ljuga. ''Va?!'' Utbrister Ryan. Fast det verkar fungera ändå.
''Men åh'', säger han lågt. Jag ler stort och smäller upp dörren. ''Ninja power!'' Skriker jag. Ryan hoppar till och kollar skräckslaget på mig. När han väl fattar att det är jag lyser han upp.
''Justin Drew Bieber!'' Säger han glatt och omfamnar mig i en kram. ''Det är jag det'', säger jag och ler stort. Jag besvarar hans kram och min blick fastnar på tjejen han kollar in på datorn. ''Vem är hon?'' Frågar jag nyfiket och sätter mig framför datorn och kollar på henne. Hon har brunt långt hår och en aning med smink.
''Vad heter hon?'' Frågar jag. Ryan och Chaz sätter sig på varsin sida om mig. ''Megan'' säger Ryan.

''Aja'' flinar jag och räcker datorn till Ryan. ''Inte min typ'' säger jag och rycker på axlarna.
''Hur kan du säga så?!'' Frågar Ryan dramatiskt. Jag himlar med ögonen och skrattar. ''Hon har för mycket smink dude!'' Säger Chaz och kollar på Ryan som att han vore dum i huvudet. ''Hur går det med dig och Izza då?'' Frågar jag och biter av min nagel.
Han ler stort. ''Vi är tillsammans! Vi har varit det i en månad nu'' säger han och ler stolt. Jag ler stort. ''Grattis Chaz!'', Säger jag och flinar. Han ler tacksamt och drar handen över sitt hår. Jag skakar på huvudet för mig själv.
''Du behöver en flickvän'' säger Ryan och kollar upp från datorn. Jag rycker på axlarna. ''Varför då?''.
''Så du har någon att tänka på när du är borta'' säger Chaz och drömmer sig bort. ''Någon du kan mysa med, någon du kan ge presenter till! Någon du kan umgås med, någon du kan älska! Någon du kan..'' Jag himlar med ögonen. ''Chaz!'' Säger jag med ett skratt. Han kollar generat ner på golvet. ''Jag är glad för din skull. Men jag klarar mig utan flickvän'' säger jag.

*

På väg hem igen får jag syn på Michelle som kommer gåendes åt mitt håll. ''Michelle!'' Säger jag glatt och vinkar efter henne. ''Justin!'' Säger hon och stannar framför mig.
''Jag visste inte att du var i Stratford'' säger hon med ett snett leende. Jag rycker på axlarna. ''Jag kom idag'' säger jag med ett flin. Hon nickar. ''Hur går det med musiken då?'' Frågar hon. Jag ler. ''Det går bra'' svarar jag.
Hon nickar med ett brett leende. ''Kul att höra'' säger hon. ''Jag måste gå nu, men vi ses!'' Säger hon glatt. Jag nickar och hon skyndar sig iväg. ''Det gör vi nog'' mumlar jag för mig själv och börjar gå.
Det var kul att prata med Michelle. Hon var den ända som inte drog in Carter i samtalet. Åh nej, Carter..


Kommentera nu så kommer nästa kap fortare! :]




Comments
POSTAT AV: Michelle

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 01:28:43 / URL: http://mikkiwince.blogg.se/



POSTAT AV: Nathalie

Jättebra! Mer! :D

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 01:50:15 / URL: http://jbkidrauhl.blogg.se/



POSTAT AV: Gabbi

awezuume :)

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 02:17:12 /



POSTAT AV: Anonym

Mer! Superbra :)

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 02:32:34 /



POSTAT AV: Anonym

skkkiiiiit braaaaa mmmmmeeeeerr snnäääälllllaaaaa

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 02:47:57 /



POSTAT AV: Johanna

grymt :D

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 08:37:43 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: cathrine

suuuuper braaa! mermermermer! :D

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 10:06:29 / URL: http://cattenz.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

meeeeeeeer!

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 12:19:37 /



POSTAT AV: Felicia

MER :D

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 12:44:39 / URL: http://feliciabieber.bloggplatsen.se



POSTAT AV: Anonym

http://stylegirl.se - trendiga smycken till otroliga priser!



IDAG ÄR DET FRAKTFRITT FÖR ALLA SOM GILLAR OSS PÅ FACEBOOK. GÖR DET HÄR --> http://www.facebook.com/pages/Stylegirlse/198415116872050



VARMT VÄLKOMMEN IN I SHOPPEN!

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 13:01:20 /



POSTAT AV: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/august/lordag-dagens-blogg-1.html#comment

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 13:35:36 / URL: http://anneliih.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback