@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 33 - Mine

Hon nickar med ett brett leende. ''Kul att höra'' säger hon. ''Jag måste gå nu, men vi ses!'' Säger hon glatt. Jag nickar och hon skyndar sig iväg. ''Det gör vi nog'' mumlar jag för mig själv och börjar gå.
Det var kul att prata med Michelle. Hon var den ända som inte drog in Carter i samtalet. Åh nej, Carter..


(Lyssna på låten medans ni läser kapitlet)

JUSTINS PERSPEKTIV:
Jag hade inte tänkt på Carter på tre månader. Varför tog jag upp det?

*
Nästa morgon vaknar jag av att det plingar till flera gånger i min mobil. Jag suckar och tar upp den från hyllan. ''10 Nya meddelande från Tommy'' Jag kollar förvirrat på skärmen och öppnar de nyaste smset. ''Men vakna Justin!! Vi ska äta frukost tillsammans om en halvtimme!!'' Står det. Jag skakar på huvudet med ett skratt och reser mig upp ur sängen.

CARTERS PERSPEKTIV:
Michelle hade precis skickat ett sms om att jag och hon ska äta frukost tillsammans på någon resturang som serverar frukost. Jag drog på mig mina skor och öppnar dörren sen skyndar jag mig mot centrum.
Jag får syn på henne utanför H&M. Hon lyser upp och kommer fram till mig. ''Hej'' säger hon glatt. ''Hej!'' Säger jag lika glatt. ''Vart ska vi?'' Frågar jag. Hon rycker på axlarna. ''In dit?'' Säger hon och pekar på någon resturang. Jag nickar och hon drar med mig in. Resturangen var stor och det luktade grekiskt.
''Kom, vi sätter oss'', säger hon och drar med mig till ett hörn. När vi kommer fram till vårat bord börjar mitt hjärta slå snabbare och mina ögon blir stora som golfbollar.
Justin stod framför mig med minst lika stora ögon som mig. ''Justin'' får jag fram. Det lät som en viskning.
Han bär sina nördglasögon och kollar på mig med en tom blick.

Michelle och Tommy kollar på oss med förväntansfulla blickar. Jag kanske borde gå härifrån? Ingen säger ju någonting.
''Planerade.. Ni det här?'' Frågar Justin med sin hesa perfekta röst. Tommy rycker på axlarna med ett flin. ''Kanske'', säger han och ler brett. Michelle ler lika stort och kollar på mig. ''Säg nåt'' viskar hon. Jag kollar på Justin igen som fortfarande står som förstelnad och kollar på mig. Han öppnar tveksamt sin famn och jag kramar om honom hårt. Han var min igen. Efter sex månader var han min igen.
''Jag har saknat dig'' viskar han i mitt öra. När jag släpper taget slänger han sina armar om Tommy. Jag brister ut i skratt och kramar Michelle. ''Tack'' viskar jag. Hon ler stort åt mig och kysser sedan Tommy. Jag gör en äcklad blick och ler stort åt Justin.


Ganska kort kapitel men jag ska ut nu :). Det kommer ett LÅNGT kapitel ikväll :]

Comments
POSTAT AV: Johanna

grymt :D

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 15:17:00 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Steffi xD

JätteBra längtar till nästa Chapter xD :D

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 15:32:29 /



POSTAT AV: Gabbi

Awesome :)

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 15:42:58 /



POSTAT AV: C

Åh du skulle vilja se hur mitt leende ser ut nu. Stort och glatt och allmänt fånigt. Nu är jag lycklig. Nu är dom tillsammans igen. Dom ska inte vara åtskillda! Ihiiii vad lycklig jag är!

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 15:47:46 / URL: http://biebereye.blogg.se/



POSTAT AV: Fia

Superbra kapitel :D

Åh, vad roligt att dom blivit sams <3

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 17:05:04 / URL: http://novellenomjbieber.blogg.se/



POSTAT AV: Malin - DESIGN&VARDAG

Hej, jag skulle bara säga att jag använder bilder ifrån när Justin var på Teen Choice Awards :) Hoppas det är okej? :)

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 19:13:31 / URL: http://maalinlindell.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

Jättebra! Mer nu :)

POSTAT: 2011-08-20 / KLOCKAN: 23:58:15 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback