@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 34 - Concert

''Jag har saknat dig'' viskar han i mitt öra. När jag släpper taget slänger han sina armar om Tommy. Jag brister ut i skratt och kramar Michelle. ''Tack'' viskar jag. Hon ler stort åt mig och kysser sedan Tommy. Jag gör en äcklad blick och ler stort åt Justin.

Jag kan inte förstå att Justin var tillbaka, och speciellt inte att han var med mig. ''Vad har hänt när jag var borta då?'' Frågar han nyfiket. Jag rycker på axlarna. ''Ingenting typ'' säger jag. Han nickar och fattar ett hårt grepp om min hand. Jag ler stort och vi fortsätter gå i mörkret. ''Jag saknade dig verkligen'' säger han lågt. Jag ler stort. ''Jag saknade dig också''.
*
''Justin!'' Skrattade jag när han låg över mig och kittlade mig. När han äntligen slutade och la sig bredvid mig andades jag ut. ''Tack!'' Säger jag och sätter mig upp. ''Hur länge stannar du i Stratford?'' Frågar jag med ett brett leende. Han flinar. ''3 veckor, sen åker jag bort i en vecka och sen kommer jag tillbaka och stannar i en vecka'' säger han. Jag nickar. Då hade vi ganska mycket tid att umgås. ''Klockan är halv två, ska vi sova?'' Frågar han. Jag nickar och drar täcket över mig. ''Jag älskar dig'' viskar han. Jag ler stort. ''Jag älskar dig också'' viskar jag. Han ler stort och släcker nattlampan. Han öppnar sin famn och jag flyttar mig närmare honom och andas mot hans bröst.
*
När jag öppnar ögonen nästa morgon ligger Justin fortarande tätt intill mig och sover. Jag lyssnar på hans tunga andetag och ler svagt. ''Justin'' viskar jag. Han öppnar ögonen och ler stort.
''Vad ska vi göra idag?'' Frågar jag och kliar mig i ögonen. Han lyser upp. ''Kanske åka till Toronto och hälsa på min pappa, Jazmyn och Jaxon?'' Frågar han. Jag nickar ivrigt. Han skrattar till och reser sig upp från sängen.
Han försvinner in på badrummet. Jag sätter mig upp och tar fram min mobil. Ett nytt meddelande från mamma. Jag öppnar meddelandet. ''Jag, Alexander och pappa är borta hela dagen. Kommer hem ikväll! Puss'' står det. Jag himlar med ögonen och stoppar ner mobilen i fickan. Justin kommer in på rummet igen med en svart t-shirt och ett par vita jeans. Han kollar på mig med en allvarlig blick.
''Vi måste berätta'', säger han. Jag kollar frågande på honom och han suckar tungt. ''För alla.. Om vårat förhållande'' mumlar han. Jag kollar på honom med stora ögon och han fortsätter. ''Scooter ringde'' säger han lågt och drar på sig sina nördglasögon. ''Vi har till imorgon på oss'', säger han. Jag nickar till slut. Det är klart vi måste berätta. Han är Justin Bieber nu. Inte bara Justin.
''Okej'' säger jag till slut och reser mig upp. ''Nu åker vi''.
*
När vi kommer fram efter säkert tre timmar är det mörkt ute. Det har blivit vinter igen och trots att klockan bara är fem är det svart ute. Jag undersöker det stora vita huset. Justin flinar och tillsammans ställer vi oss på tröskeln och Justin ringer på dörren. Den öppnas snabbt av en man jag känner igen. Jeremy Bieber.
''Justin!'' Säger han glatt och omfamnar honom i en stor kram. Sedan vänder han blicken åt mitt håll. ''Carter!'' Säger han och slår armarna om mig också. Jag skrattar till och besvarar kramen. ''Det var längesen man såg dig!'' Säger han. Jag nickar. ''Det var verkligen länge sen'', säger jag med ett snett leende. Han nickar och släpper in oss i huset. ''Jazmyn, Jaxon kom och kolla vilka som är här!'' Ropar Jeremy. Jag har aldrig träffat varken Jazmyn eller Jaxon. In i hallen kommer en liten flicka med brunt hår uppsatt i en tofs. ''Justin!'' Ropar hon och kramar hans ben hårt. Han skrattar till och lyfter upp henne. ''Hej Jazmyn'' säger Justin glatt. Hon kramar honom länge och kollar sen nyfiket på mig. ''Det här är Carter'' säger Justin och ler stort. ''Min flickvän''.
Jazmyn lyser upp. Justin skrattar till och räcker henne till mig. Jag tar emot henne och ler stort åt henne. Nu kommer även en liten pojke med ljust hår in i hallen och attackerar Justin i en stor kram.
''Gillar du min storebror?'' Frågar Jazmyn och ler lite svagt. Jag skrattar till och nickar. ''Ja, det gör jag'' säger jag. Hon ler stort och även Justin kollar på mig med ett brett leende.
*
Nästa morgon skulle Justin ha konsert. Alla sprang runt som galningar backstage med olika saker i händerna. Jag känner en hand på min axel och vänder mig snabbt om. Där står ingen mindre än Alfredo Flores.
''Alfredo!'' Skriker jag glatt och kramar om honom hårt. Han skrattar till och kramar om mig minst lika hårt.
''Fan vad jag har saknat dig!'' Säger han glatt. Jag skrattar. ''Jag har saknat dig också!'' Säger jag lika glatt och släpper honom. Han ler stort och ut ur stylistrummet kommer Justin. Han bär ett par svarta jeans med silvriga paljetter på sidan, en svart T-shirt och en röd skinnjacka.
''Önska mig lycka till'' flinar han och skyndar sig iväg mot scenen. ''Lycka till!'' Ropar vi samtidigt och skyndar oss närmare för att kunna se honom. ''Hej Stratford!'' Ropar han och Runaway Love börjar spelas. Han börjar sjunga med och prickar alla toner perfekt.


*
När konserten är slut åker jag, Alfredo, Pattie och Ryan Good mot Justins hus. Vi alla ska sova här ikväll och ha allmänt kul men först skulle vi åka till en resturang för att äta en sen middag. Klockan var halv tio.
''Här äter vi!'' Utbrister Ryan och vi kliver ur bilen och skyndar oss in på en resturang. ''Dom stänger om en halvtimme'', säger Ryan stressat.
När vi beställt skyndar vi oss att äta och jag kollar på Justin när han äter. Han är så söt. Och han är min.

När vi ätit klart skyndar vi oss tillbaka till bilen och Ryan hoppar in i förarsätet. Han gasar snabbt till Justins hus och när vi kom fram var det något som inte stämde...

Där fick ni en ganska lång del:) Kommentera :]

Comments
POSTAT AV: Anonym



meeeeeeeeeer!

POSTAT: 2011-08-21 / KLOCKAN: 00:27:56 /



POSTAT AV: Jenny

så sjukt bra! MEEEER! :)

POSTAT: 2011-08-21 / KLOCKAN: 01:05:18 /



POSTAT AV: Johanna

grymt :D

POSTAT: 2011-08-21 / KLOCKAN: 08:54:14 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: sarah

omg GRYYMT BRA! MEEER :D HAHA <3

POSTAT: 2011-08-21 / KLOCKAN: 11:13:32 /



POSTAT AV: Henny

Sv; tack<3 har läst din novellblogg från början, den är också grymmm! (;

POSTAT: 2011-08-21 / KLOCKAN: 16:25:27 / URL: http://bookofbieber.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback