@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 36 - Dance Moves

När jag ställer ner glaset på bordet kollar jag på alla andra som redan druckit upp sin cola och sitter och skrattar åt mig.


Nästa morgon vaknar jag av att någon skakar på mig. Jag slår upp ögonen och får se Justin. Han ler stort. ''Äntligen vakna du!'' Säger han. Jag skrattar till och reser mig upp. ''Jag ska på en intervju om en timme. Alfredo är och övar danssteg och Ryan åkte hem en sväng'', säger han. Jag nickar och tar upp min mobil ur fickan. Ett nytt meddelande från Angelica. Jag öppnar smset. ''Hej! Ska vi hitta på något idag? :)'' Står det. Jag ler och knappar in ett svar. ''Sure! Vi kan mötas vid centrum om en timme :)'' Skriver jag och stoppar ner den i fickan igen. Justin kollar nyfiket på mig. ''Det var Angelica. Jag ska möta henne vid stan om en timme'', säger jag. Han nickar med ett leende och försvinner in på badrummet. Jag skyndar mig ut i hallen och drar på mig mina skor. När jag är klar kommer Justin ut från badrummet och kollar sorgset på mig. ''Ska du gå?'' Frågar han. Jag nickar. ''Jag måste hem och byta kläder'', säger jag. Han nickar. ''Vi ses ikväll'' säger han och kysser mig passionerat. ''Det gör vi'', ler jag och stänger dörren efter mig. Jag vinkar till han i fönstret och skyndar mig sedan hemåt. Jag tar upp nyckeln ur fickan och låser upp. Jag stänger dörren efter mig och sparkar av mig skorna. ''Jag är hemma!'', Ropar jag. ''Okej'' mumlar Alexander. Jag går in till vardagsrummet. ''Vart är mamma och pappa?'' Frågar jag. Han rycker på axlarna. ''Jobb'' säger han. ''Men.. Lämnar dom dig ensam hemma?'' Frågar jag med höjda ögonbryn. Han nickar. ''Dom är borta hela tiden nu'', säger han sorgset. Jag sätter mig ner bredvid honom och ruffsar till hans hår. ''Hur länge har dom varit borta?'' Frågar jag. Han verkar tänka till en liten stund. ''Kanske..'' Börjar han. ''En timme'', säger han till slut. ''Dom sa att dom skulle komma hem om två timmar'' säger han. Alltså om en timme. Jag nickar och skyndar mig upp på mitt rum. Jag öppnar min garderob och börjar leta efter något att ta på mig.

Jag drar till slut på mig ett par svarta tights, en vit klänning och ett par vita strumpor. Jag satte upp mitt hår i en slarvig tofs och drog några drag med mascaran. Sen skyndar jag mig ner till hallen och drar på mig mina converse igen. ''Alex'', säger jag och går in till vardagsrummet igen. Han kollar upp på mig med stora ögon. ''Kom'' säger jag. Han reser sig glatt upp ur soffan och drar på sig sina nikeskor. ''Vart ska vi?'' Frågar han och tar min hand. ''Jag vet en person som kan passa dig'', säger jag glatt. Han nickar och vi lämnar huset. Jag tar upp min telefon ur fickan och ringer upp Alfredo. Han svarar efter tre signaler.

''Hej Carter!'', Säger han andfått i luren. ''Hej Alfredo!'' Säger jag glatt medans jag går över gatan med Alexander. ''Vart är du och tränar?'' Frågar jag. ''I din skola'', säger han och jag märker att han flinar. Jag skrattar till. ''Okej. Jag kommer dit. Du ska vara barnvakt'' säger jag glatt. Han skrattar till. ''Sure, jag kan visa ungen några danssteg'' säger han. Jag ler stort. ''Ungen heter Alexander och är min lillebror. Minns du honom?'' Frågar jag. ''Jaha, Alex!'' Säger han glatt. Jag skrattar. ''Men vi ses snart'' säger jag och lägger på luren. ''Vem ska passa mig?'', Frågar Alexander nyfiket. Jag kollar ner på honom. ''Alfredo. Minns du honom?'' Frågar jag. Han lyser upp och börjar springa med mig. Sen stannar han och kollar förvirrat på mig. ''Var ska vi?'' Frågar han. Jag brister ut i skratt och skakar på huvudet för mig själv. ''In hit'', säger jag och öppnar den sega dörren till skolan. Vi går i tystnad i korridoren och jag öppnar dörren till idrottshallen där Alfredo står ensam och dansar streetdance. Jag ler och Alexander springer glatt fram till honom.

När dom hälsat på varann tar Alfredo upp sin iPhone. ''Jag har inte uppdaterat twitter på två dagar!'' Säger han. Alexander står och dansar någon konstig dans i sin egna lilla värld. ''Då tar vi ett kort!'', Säger jag glatt. Han nickar instämmande. Jag ställer mig bredvid honom och vi ler stort in i kameran.

Vi kollar på fotot och Alfredo ler nöjt och lägger upp bilden på twitter med texten: ''Dansar med @CarterWilliams och hennes lillebror :)'' Jag skrattar till och knyter mitt skosnöre som gått upp. ''Jag måste gå. Jag hämtar honom senare'', ler jag. Alfredo nickar. ''Ta den tid du behöver! Vi är här tills ikväll'' säger han. Jag ler tacksamt och skyndar mig sedan mot dörren. ''Hejdå!'', Ropar jag och skyndar mig mot stan för att möta Angelica.

 

JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag satte mig ner i den bruna fåtöljen redo att bli intervjuad av Ellen DeGeneres. Jag skulle berätta om mig och Carter. När publiken tystnar tar Ellen ett djupt andetag. ''Välkommen Justin'' säger hon och ler brett. ''Tack'' säger jag med ett brett leende.

 


Comments
POSTAT AV: Jenny

så himla bra som vanligt! :) MEEEEEEER!

POSTAT: 2011-08-21 / KLOCKAN: 21:50:49 /



POSTAT AV: Hett!

Kan det hetta till lite mellan Carter och Justin????????

POSTAT: 2011-08-21 / KLOCKAN: 22:00:14 /



POSTAT AV: Anonym

grymt!

POSTAT: 2011-08-21 / KLOCKAN: 22:16:24 /



POSTAT AV: Josse :]

sv; Tack så mycket Jasmine! ♥♥♥

POSTAT: 2011-08-21 / KLOCKAN: 22:18:27 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback