@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 38 - Homeless Little Rat

''Vad ler du åt?'' Frågar han och jag skymtar ett litet leende i hans ansikte. ''Jag älskar dig också'', säger jag och fortsätter le.

3 DAGAR SENARE:
Dagarna hade gått snabbt men Justin hade fortfarande inte berättat om oss. Skäms han över mig eller något? Jag sparkar iväg en sten med foten och fortsätter gå hemåt. Jag hade sagt till Justin att jag behöver lite tid för mig själv. Att tänka och så. Det är inte så att Justin gör fel för att han inte berättar, men det känns som att han skäms över mig. Jag drar upp min nyckel och låser upp dörren, och stänger efter mig.
''Jag är hemma'', mumlar jag. Inget svar. Vad ovanligt. Jag himlar med ögonen och sparkar av mig skorna och fortsätter ut i köket. Jag finner som vanligt en gul lapp på bordet. ''Hej gumman! Vi är på jobbet och pappa tog Alexander med sig. Vi kommer hem ikväll. puss'' Jag suckar tungt och min blick fastnar på brevet som ligger på bänken. Jag tar upp det och drar upp ett papper ur kuvertet. ''Räkningarna har inte betalats på över 5 månader, tyvärr måste jag då meddela er om detta: Ni måste ha lämnat huset denna vecka på söndag. Är det inte gjort förlorar ni huset och era möbler.'' Jag spärrar upp ögonen. Det var därför dom aldrig var hemma längre! Dom är ute och letar efter ett jobb! Men varför har pappa blivit av med jobbet?
*
Så fort jag hörde ytterdörren öppnas så rusade jag in i hallen. Där stod självklart mamma, pappa och Alexander.
''Mamma, pappa? Får jag prata med er?'', Frågar jag och försöker hålla ilskan inombords. Pappa rycker på axlarna. ''Visst'', säger mamma. ''Ensamma'', lägger jag till. ''Jag ska spela playstation!'' Säger Alexander och springer förbi mig. Jag går upp på mitt rum med mamma och pappa bakom mig. När vi kommer upp stänger jag dörren. Jag vänder mig om åt deras håll och tar ett djupt andetag.
''Varför har ni inte berättat att vi ska bli utslängda?!'' Frågar jag högt. ''Och att ni har förlorat jobbet?!'' Skriker jag.
Dom kollar på mig med förvånade blickar. ''Hur fick du reda på allt det här?'' Frågar pappa. Jag himlar med ögonen och lägger armarna i kors. ''Om ni inte minns det så lämnade ni det där jävla kuvertet hemma!'' Säger jag. ''Vi ska hitta ett nytt hus!'' Säger pappa. ''Eller en lägenhet'', säger mamma. Jag suckar tungt. ''Det kommer ni inte alls!'', Säger jag högt. Dom båda två suckar och lämnar rummet. Jag sätter mig ner på min säng och tar upp min mobil. Jag skriver ett sms och skickar iväg det till Justin. ''Vi måste prata. Du kommer antagligen göra slut med mig.. Kan jag komma över?'' Skrev jag. Tanken på att vi skulle bo på gatan gjorde mig gråtfärdig.
Efter några sekunder plingar det till i telefonen. Jag tar upp den och läser hans svar. ''Självklart! Kom på en gång shawty!'' Står det. Det gjorde ont att se det, och det var förmodligen sista gången han kallade mig det. Jag stoppar ner mobilen i fickan och springer ner till hallen. Jag drar på mig mina converse och springer mot Justins hus. När jag kommer fram står han utanför huset och kollar nervöst på mig. Han går mot mig och stannar framför mig. ''Justin'', säger jag och kollar ner i marken.
''Berätta för mig'' säger han lågt. Jag biter mig hårt i läppen och kollar tveksamt in i hans ögon. Han kollar frågande på mig. ''När jag kom hem så.. Var inte mina föräldrar hemma'', säger jag. ''Så jag gick in i köket och fann en lapp. Där stod det att dom var på jobbet'', mumlar jag. Han nickar. ''Och bredvid lappen fann jag ett kuvert'' säger jag och sväljer. ''Jag läste det och det stod att..'' Börjar jag. ''Att..'' Försöker jag men får inte fram några ord. Jag brister ut i gråt och han drar in mig i sin famn. ''Berätta'', viskar han. Jag tar mig ur hans grepp och kollar på honom med tårögda ögon. ''Du kommer dumpa mig'', viskar jag. Han kollar förvirrat på mig. ''Det stod att vi inte har betalat räkningarna och måste ha flyttat ut på söndag'' säger jag lågt. ''Vi kommer få bo på gatan''.
Han spärrar upp ögonen och kollar sedan medlidande på mig.
''Du vill inte vara tillsammans med en hemlös liten.. Råtta?'' Säger jag med klumpen i halsen. Han spärrar återigen upp ögonen. ''För det första så är du ingen hemlös liten råtta'' säger han. Han omfamnar mig i en stor kram.
''Och för det andra kommer du inte hamna på gatan'' viskar han i mitt öra.

Tänkte passa på att berätta att imorgon börjar jag i skolan.. Och därefter går jag troligtvis till en fritidsgård och kommer inte hem förns niotiden. Men det kommer förhoppningsvis 2 kapitel på kvällen imorgon :)

Comments
POSTAT AV: Fia

Bra !

POSTAT: 2011-08-22 / KLOCKAN: 20:20:04 /



POSTAT AV: Anonym

grymt :D

POSTAT: 2011-08-22 / KLOCKAN: 20:43:17 /



POSTAT AV: Jenny

awesome! :)

POSTAT: 2011-08-22 / KLOCKAN: 20:46:26 /



POSTAT AV: Steffi xD

AsBra ! :D

POSTAT: 2011-08-22 / KLOCKAN: 21:03:24 /



POSTAT AV: Nathalie

Jättebra, mer :D

POSTAT: 2011-08-22 / KLOCKAN: 21:24:11 / URL: http://nathanahlen.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback