@ You Changed My Life (AVSLUTAD)

Chapter 4 - Justin. My Brother.

Nästa morgon vaknar jag faktiskt av mig själv. Det var fredag och jag har stannat hemma från skolan idag. Jag hade gråtit halva natten igår och till slut hade jag motvilligt somnat. Mamma har lämnat oss, och allting är min pappas fel.
Jag tar tag i min mobil som ligger på byrån och stirrar på skärmen. Ett sms från mamma. Jag sväljer och öppnar det.
''Jadie. Du förstår inte hur svårt det är för mig att göra det här. Jag vill verkligen inte.. Jag har bett din far att försvinna istället, men han hävdar att han har rätt att få träffa sina barn. En vacker dag... Kommer jag tillbaka. Så glöm mig inte Jadie. Jag vet att det blir svårt i början att klara dig utan mig, men du måste kämpa! Jag älskar dig. Jag hoppas vi ses snart igen. /Mamma''

*

''Justin Bieber'', muttrar jag när hans ansikte återigen pryder kändistidningen. Vad är det den här killen har som ingen annan har? Fame, rikedom och ett utseende eller? Han är fortfarande en människa, precis som vi alla andra. Jag skakar på huvudet för mig själv och fortsätter gå hemåt. Jag börjar nynna lite på Chris Browns låt ''With You''.
Jag krockar in i någon och flämtar till. Jag kollar upp på den mörkhyade, stora mannen. Han kollar ner på mig och flinar.
''Förlåt!'' Säger jag skräckslaget och kollar ursäktande på honom. Han skrattar till. ''Ingen skada skedd'', säger han och kollar på mig från topp till tå.
''Du påminner mig om någon. Vad heter du?'' Frågar han. Jag rynkar ögonbrynen. ''Jadie'', säger jag. Han tänker till en liten stund och skakar på huvudet. ''Det var inget. Jag heter Kenny förresten. Kenny Hamilton'' säger han. Jag nickar. ''Vet du vart affären ligger?'' Frågar han. ''Ja'', säger jag och vänder mig om.
''Fortsätt bara rakt framåt'', säger jag och pekar. ''Sedan svänger du till vänster och sen är du framme'', säger jag och ler. Han nickar och ler tacksamt. ''Det var trevligt att träffa dig Jadie. Hejdå'', säger han och börjar gå mot affären.
Jag spärrar upp ögonen när jag får se ett litet barn komma springandes emot mig helt själv. Hon springer fram till mig och kramar om mitt ben.
Jag sätter mig ner på knä framför henne. ''Hej'', säger jag och ler. ''Hej'' säger hon blygt och kollar nyfiket på mig.
''Vad heter du?'' Frågar jag och ler. Hon ler stort. ''Jazmyn!'' Säger hon glatt. Jag nickar. ''Vilket fint namn! Var är din mamma och pappa?'' Frågar jag.
Hon skakar på huvudet. ''Justin. Min bror'', säger hon bara och fortsätter kolla nyfiket på mig. ''Vad heter du?'' Frågar hon nyfiket och kollar på mig med stora ögon.
''Jadie'', svarar jag. Hon ler stort. ''Vilket fint namn!''
''Tack!'' Säger jag och ler stort åt henne.
''Jazmyn!'' Ropar någon kille bakom mig. Jag vänder mig om och granskar honom.

Åååh.. Förlåt! Jag hinner inte med allting just nu.. Det är så mycket med skolan och så spelar jag i ett band också. Kapitlet blev också väldigt kort för jag vill inte somna framför datorn så sitter ni utan ett kapitel iallafall. Imorgon slutar jag kvart i fyra och vet inte om jag ska vara med någon kompis då... Men på lördag och söndag blir det riktigt bra uppdatering! :) Förlåt!!

Comments
POSTAT AV: Fia

Väldigt bra kapitel :D

Novellen kommer bli superbra <3

POSTAT: 2011-09-01 / KLOCKAN: 06:52:44 /



POSTAT AV: Anonym

Grymt kapitel!



//Ebba :D

POSTAT: 2011-09-01 / KLOCKAN: 07:49:41 /



POSTAT AV: Anonym

Det är lugnt, även om vi längtar rövarna av oss så är vi glada om vi får kapitel då och då :D

POSTAT: 2011-09-01 / KLOCKAN: 09:45:36 /



POSTAT AV: Anonym

Vill du shoppa trendiga smycken till otroliga priser? In på http://stylegirl.se ! Missa inte deras sommarutförsäljning!

POSTAT: 2011-09-01 / KLOCKAN: 10:04:47 /



POSTAT AV: Anonym

asbra

POSTAT: 2011-09-01 / KLOCKAN: 16:33:44 /



POSTAT AV: Jenny

Awesome! MEEEER! :)

POSTAT: 2011-09-01 / KLOCKAN: 19:23:38 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback