@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 40 - I Never Wanna Lose You

''Goda nyheter'' säger hon och lägger ner sin mobil. ''Vi ska flytta hem till Justin och Pattie!'' Säger hon.
''Hörde jag rätt?'' Frågar Justin i luren. Jag spärrar upp ögonen och tappar mobilen i golvet.

''Är det något fel?'' Frågar mamma förskräckt och kollar på mig med stora ögon. ''Vi flyttar redan ikväll..'' Säger hon lågt. Jag fortsätter stirra på henne med stora ögon och försöker få in orden i huvudet. Vi ska flytta till Justin och Pattie.. Ikväll.
''Mamma'', säger jag lågt och suckar tungt. ''Om vi flyttar ihop med dom kommer jag och Justin bara bråka som treåringar'', säger jag och tar upp min mobil från golvet. Mamma skrattar till och skakar på huvudet. ''Det tror jag inte'', säger hon och ler. ''Men om ni bråkar är det fullkomligt normalt, alla bråkar'' säger hon och tar en klunk av sitt kaffe. Jag himlar med ögonen och startar mobilen som lagt av.
''Du kan inte låta Pattie betala allt'' mumlar jag. Hon suckar och skakar på huvudet. ''Det kommer jag inte. Jag ska hitta ett jobb'', säger hon. Jag kollar tveksamt på henne och ringer upp Justin igen.
''Det var en hård smäll'' mumlar han. Jag skrattar till. ''Förlåt'' mumlar jag. ''Jag tappa mobilen i golvet''.
''Jag märkte det'' säger han. ''Men sa din mamma precis att ni ska flytta hem till oss?'' Frågar han. Jag nickar för mig själv och biter av en nagel. ''Ja'' säger jag lågt. ''Då kan jag vara med dig dygnet runt!'' Säger han glatt. Jag skrattar. ''Förutom när du åker iväg, vi kommer förmodligen vara kvar i huset då'' säger jag. Han flämtar till. ''Du? Ensam? I mitt hus?'' Säger han och brister ut i skratt. Jag höjer på ögonbrynen. ''Vadå?'' Frågar jag och reser mig upp från bordet. ''Hur vet jag att du inte läser min dagbok?'' Frågar han. Jag brister ut i skratt och skakar på huvudet för mig själv. ''Lita på mig'', säger jag och ler. Jag märker att han ler i andra änden. ''Deal'' säger han. Jag skrattar ännu en gång.

*

''Det där var nog det sista'', säger mamma glatt när vi kliver in i huset för tionde gången. Jag pustar ut och drar med min resväska upp till Justins rum. Jag och Justin skulle tydligen sova i samma rum. Jag förstår inte att dom litar på oss. Dock var han inte hemma än. Han hade någon intervju. Jag ställer ner väskan innanför dörren och slänger mig i sängen. Jag får syn på hans Mac dator och lägger mig ner framför den. Den är startad. Jag går in på internet och loggar in på twitter. En miljon followers på några dagar. Sjukt. Jag skriver en ny tweet. ''1 Miljon följare! Tack, ni är grymma:)'' och ''Uttråkad. Vad gör man en tråkig kväll som denna?:)''. Därefter loggar jag in på min Facebook som jag använde för att snacka med mina vänner. Dock har jag inte använt det på ett tag nu. När jag loggar in har jag några hundra nya vänförfrågningar. Jag suckar och ignorerar dem just nu. Istället öppnar jag ett meddelande som är från Ryan.
''Wazzup?
Meningen med detta meddelande är inte att du ska bli arg eller sårad. Men jag måste dock berätta att Selena ska tydligen hem till Justin imorgon. Hon stannar i en hel vecka. Justin bad mig berätta eftersom han själv inte hann och han tror att du skulle ta det bra. Själv.. Vet jag att du inte gör det. MEN.. Bli inte arg på Justin! Han fick nyss reda på det själv. Selena behövde en paus från allt kändisliv och sin familj. Så hon hälsar på. Peace''

Jag var fortfarande smått förvånad över meddelandet. Skulle Selena komma hit imorgon? Min kropp höll på att domna av men jag tänkte inte förlora kontrollen. Det är bara så mycket som händer på samma gång. Om Selena kommer så får hon väl komma. Jag ska inte stå i vägen för deras vänskap, för jag vet ju att dom är väldigt bra vänner. Jag avbryts av att dörren slås upp och in på rummet kommer Justin. Jag lyser upp och loggar ut ifrån Facebook.
''Carter!'' Säger han glatt och springer mot mig. ''Åh nej'', mumlar jag. Han flinar och börjar kyssa mig. ''Varför sa du inte att Selena ska komma hit imorgon?'' Frågar jag och knuffar undan honom försiktigt. Han lägger sig ner bredvid mig och kollar upp i taket. ''Jag hann inte'' mumlar han. ''Hon stannar bara i en vecka. Är det okej?'' Frågar han. Jag nickar och ler. ''Självklart''.
Han ler och pussar mig på kinden. ''Jag är så trött'', mumlar han och borrar ner ansiktet i kudden. Jag skrattar till och leker med hans hår. Han lägger armen runt min midja och jag flyttar mig lite närmare honom.
''Jag vill aldrig förlora dig'', viskar jag. Han tar upp huvudet lite och kollar djupt in i mina ögon. ''Oroa dig aldrig för det'' säger han. ''För det kommer du inte''.

*

Nästa morgon vaknar jag av ett bankande på dörren. Jag slår upp ögonen och kollar på Justin som fortfarande ligger och sover med armen fortfarande runt min midja. ''Kom in'' mumlar jag och sätter mig upp. In på rummet kommer ingen mindre än Selena Gomez.
''Förlåt!'' Säger hon och kollar förskräckt på mig. ''Väckte jag dig?'' Frågar hon lite tystare. Jag vänder mig om och kollar på Justin som fortfarande sover djupt. Jag vänder blicken till Selena igen och skakar snabbt på huvudet med ett brett leende. Hon ler stort. ''Bra!''
''Good!''

Förlåt för uppehållet. Jag börjar på nästa kapitel redan om en liten stund!

Comments
POSTAT AV: C

Åh, jättebra! (:

POSTAT: 2011-08-26 / KLOCKAN: 18:42:08 / URL: http://biebereye.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

grymt bra!!



//Ebba :D

POSTAT: 2011-08-26 / KLOCKAN: 19:54:12 /



POSTAT AV: Anonym

asbra

POSTAT: 2011-08-26 / KLOCKAN: 20:09:22 /



POSTAT AV: L

Väntar redan på nästa kapitel!

POSTAT: 2011-08-26 / KLOCKAN: 20:43:12 /



POSTAT AV: Jenny

sjukt bra! :)

POSTAT: 2011-08-26 / KLOCKAN: 23:06:11 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback