@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 43 - I Will Always Love You (The End)

Jag och Justin fortsätter gå i tystnad och när vi står på tröskeln kan jag inte låta bli att le. ''Tack för en underbar kväll!'', Säger jag glatt. Justin ler stort och omfamnar mig i en kram.

Jag och Justin satt nu och åt frukost med min mamma och Pattie. Selena hade tydligen åkt hem igen igår på grund av vad som hände. Pappa och Alexander var ute och skulle ha någon killdag.
''Jag och Pattie skulle gärna vilja diskutera något med er'', säger mamma och kollar allvarligt på oss. Jag kollar skräckslaget på Justin och han kollar lika skräckslaget på mig. Jag nickar och vänder mig om och kollar mamma in i ögonen. Justin tog min hand under bordet och jag ler svagt.
''Okej'', säger jag och rycker på axlarna. Pattie tar ett djupt andetag.
''Carter. Du har precis fyllt 17, och Justin fyller 18 i mars..'' Säger hon. Jag rycker till. Juste, Justin blir arton. Jag och Justin nickar och kollar förvirrat på dem.
''Har ni..'' Börjar mamma men stänger sin mun igen. Jag vet precis var det här ska leda och sätter händerna för ansiktet. Justin kollar generat ner i bordet.
''Jag tror jag tar det där som ett ja'', säger Pattie. Jag tar ner händerna och kollar motvilligt in i hennes ögon. Justin kollar upp från bordet och nickar långsamt.
''Ni använder väl.. Skydd?'' Frågar mamma och kollar på oss med stora ögon. Både jag och Justin nickar och dom pustar ut. ''Bra!'' Säger Pattie och kollar lättat på oss.
''Ja, det var bara det'', mumlar mamma. Jag reser mig snabbt upp från stolen och skyndar mig upp på rummet.
Justin kommer inte långt efter och sätter sig ned på sängen bredvid mig. ''Det där var pinsamt!'' Säger han och pustar ut. Jag nickar instämmande. ''Skoja inte''.

*

Vi kliver in på shoppingcentret och går runt lite. ''Måste ha en milkshake'', säger Justin andfått och drar med mig mot ShakeAway.
När vi kommer fram kollar Justin frågande på mig. ''Vill du ha en?'' Frågar han. Jag skakar snabbt på huvudet. ''Det är lugnt'', säger jag och ler. Han nickar och beställer en choklad milkshake.
När han fått den och betalat fortsätter vi gå runt lite. ''Smaka?'' Säger han. Jag skrattar till och rycker på axlarna. Han räcker mig sin milkshake och jag dricker lite och räcker honom den. ''ShakeAway är bäst'', säger jag och ler. Justin nickar instämmande. Jag rycker till när Justin krockar in i en lång gubbe som kollar ner på oss. ''Förlåt'', säger Justin och jag ser att han är rädd. ''Det gör inget'', säger mannen. Jag kollar ner i marken och börjar gapskratta. ''Kom nu'', säger Justin men börjar själv skratta.


*

När vi kom hem igen var det väldigt sent. Klockan var halv tolv men vi var inte ett dugg trötta. ''Vad ska vi göra?'' Frågar Justin glatt. Jag rycker på axlarna. ''Jag har ingen aning'', säger jag och ler.
Han tar upp sin telefon och ringer upp någon. ''Hej Chaz!'' Säger han glatt. Jag sätter mig ner på sängen och leker med mitt halsband.
''Kom hem till mig. Ta med dig Ryan, Izza, Angelica och Michelle'' säger han. Jag ler stort och springer ner till köket. ''Är ni vakna?'' Frågar mamma som sitter mittemot Pattie med en kaffekopp i handen. Jag nickar ivrigt och öppnar skåpet. Jag tar ut en påse popcorn och poppar den i mikron och sen öppnar jag kylskåpet och tar ut mammas cola. ''Jag köper ny till dig imorgon'', säger jag och ler ursäktande. Jag tar med colan och popcornen upp på rummet igen. Justin ler stort. ''Du får hjälpa mig med glasen'', säger jag och skrattar. Han nickar och följer med mig ner till köket. ''Ska ni ha fest eller något?'' Mumlar Pattie. Jag skakar på huvudet. ''Ryan, Chaz, Izza, Angelica och Michelle är påväg hit'' säger han och ler. Jag nickar och tar upp min mobil ur fickan. Jag kan ju be Nathalie komma? Jag och hon har faktiskt blivit rätt bra vänner. Jag vet ju att dem andra avskyr henne men dom får ge henne en chans. Jag går in på kontaktlistan och ringer upp henne.
''Hallå?'' Svarar hon och låter ganska trött. Jag skrattar för mig själv. ''Hej! Vill du komma över till Justin? Vi ska ha filmkväll eller nåt'' säger jag. Det blir tyst en liten stund. ''Visst! Jag är på väg!'' Säger hon glatt och lägger på luren. ''Vem kommer?'' Frågar han. Jag ler. ''Nathalie, en tjej i min klass'', säger jag. Han nickar och hjälper mig att bära upp glasen till rummet.


*

När Chaz, Ryan, Angelica, Michelle och Izza hade kommit stod jag nu och väntade på att Nathalie skulle komma. Jag vill inte ens veta hur dom andra ska reagera när dom får se henne här. Det knackar på dörren och jag sliter snabbt upp den. Där står hon, klädd i en kort silvrig klänning och håret uppsatt. Hon ler svagt.
''Hej! Vad fin du är!'' Säger jag glatt och omfamnar henne i en kram. ''Tack!'' Säger hon och ler stort. ''Det är inte alltid man får träffa Justin Bieber!'' Säger hon. Jag skrattar till och släpper in henne i huset. Hon drar av sig sina skor och tillsammans går vi upp på övervåningen. Jag öppnar dörren till rummet och alla blickar vänds åt våra håll.
''Jaha'', säger jag för att avbryta tystnaden. Jag kollar på Nathalie som verkar känna sig en aning obekväm.
''Hej'', säger hon lågt. Justin reser sig upp från soffan och kommer fram till oss. Han ställer sig framför Nathalie och sträcker fram sin hand.
''Justin'', säger han och ler. Hon lyser upp och skakar hans hand. ''Nathalie''.

*

Vi hade haft riktigt kul även om dom andra inte pratade med Nathalie.
''Justin? Kan jag få prata med dig lite?'' Frågar Nathalie. Justin nickar och reser sig upp ifrån soffan. Dom lämnar rummet och alla kollar på mig. ''Kom'', viskar Angelica och reser sig upp. Jag kollar förvirrat på henne. ''Vi ska se vad dom gör'', mumlar Ryan och reser sig upp. ''Jag är på!'' Säger Michelle. Jag himlar med ögonen och reser mig upp ifrån golvet.
Tillsammans smyger vi alla ut ur rummet och jag hör deras röster ifrån Patties sovrum. Chaz vinkar oss efter honom och vi ställer oss utanför.
''Kom igen Justin'', säger hon lågt. ''Nej'', säger Justin bestämt. Jag spärrar upp ögonen och tar örat lite närmare dörren.
''Det handlar bara om en liten kyss'', säger hon. Jag flämtar till och tar handen för munnen. ''Jag kan inte göra så mot Carter. Jag älskar henne och inte dig'', säger han lågt. Chaz smäller upp dörren och Nathalie kollar panikslaget på oss. Justin kommer fram till mig och lägger sina armar runt min midja. ''Jag älskar dig'', viskar han.

*

Klockan var nu två på eftermiddagen och jag skulle gå ut på en promenad för att rensa tankarna. ''Jag kommer snart'', säger jag och pussar Justin på kinden innan jag smäller igen dörren efter mig.
Jag andas in den friska luften och drar jackan om mig. Jag spärrar upp ögonen när jag får se Nathalie sitta lutad mot ett stort vattenrör med sommarkläder och en gul plastblomma i händerna.
Jag slår mig ner bredvid henne och hon kollar oroligt på mig. ''Förlåt'', säger hon och kollar ner på sin klänning.
Jag suckar. ''Struntsamma''.
Hon tar ett djupt andetag och stirrar på blomman i hennes hand. ''Den här blomman'', säger hon lågt. ''Den fick jag av min mamma dagen innan hon gick bort i cancer'', fortsätter hon. ''Hon sa att.. Sålänge jag har kvar den.. Så kommer hon vara med mig'', säger hon och hennes ögon fylls med tårar. Jag spärrar upp ögonen och får inte fram några ord.
''Nu bor jag kvar här med min pappa'', säger hon lågt. ''Han misshandlar och våldtar mig'' säger hon och kollar på mig med hennes tårar rinnandes ner för kinderna. Jag spärrar upp ögonen ännu mer och gapar.
''Så varje gång jag är rädd.. Tar jag fram den här blomman'', säger hon. ''Den får mig att känna mig trygg''.
Mina ögon fylls med tårar och jag kollar stumt på henne.
''Anledningen till att jag håller på såhär som jag gör..'' Mumlar hon. ''Det är för att.. Jag vill att alla ska få känna den smärtan jag går igenom varje dag'', säger hon och brister ut i gråt. Mina tårar rinner ner längs mina kinder och jag omfamnar henne i en stor kram.
''Förlåt'' viskar hon. Jag skakar på huvudet. ''Det gör inget''.

*

Jag och Justin stod på balkongen och kollade på solnedgången.
''Nathalie kommer hamna i fosterfamilj'', mumlar jag. Justin nickar och kollar medlidande på mig. ''Sålänge hon har dig kvar som vän kommer hon klara sig'', säger han och ler stort. Jag kan inte låta bli att le och flyttar mig närmare honom.
''Carter?'' Säger han och kollar på mig. Jag kollar in i hans ögon. ''Ja?''
''Jag kommer alltid älska dig'', säger han och pussar mig på kinden.
I Will Always Love You ♥

Härmed är ''Your Back In My Life'' avslutad! Slutbetyg? :')

Comments
POSTAT AV: Felicia

Fett bra slut. men jag vill ha mer D: <3

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 16:16:28 / URL: http://feliciabieber.bloggplatsen.se



POSTAT AV: Malin - DESIGN@VARDAG

Din design är nu klar! :D (äntligen, haha)

Men såg nu att din novell var klar men jag berättar hur du ändra när du eller jag har satt in den! :)

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 16:20:50 / URL: http://maalinlindell.blogg.se/



POSTAT AV: Fia

Skit grym :D

Synd att den är över nu..<3 :(

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 16:22:51 / URL: http://storyuandme.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

sjukt bra :D

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 16:54:20 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: sara

omg tänk att den är slut? :O du kmr väl börja på en ny elr hur? :) så synd att den e slut den var min favvo novell

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 17:30:43 /



POSTAT AV: Elli

sjukt bra skrivet, men det kommer väl en ny ? :D

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 17:44:24 /



POSTAT AV: Anonym

guuuuud vad braaaa!!



skitfin design btw ;D

men kan du inte ha typ skrivstilen Tahoma eller nåt, vet inte varför men det ser alltid bättre ut o-o

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 17:50:28 /



POSTAT AV: Anonym

grymt bra!!



//Ebba :D

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 18:10:43 /



POSTAT AV: Anonym

Riktigt bra slut!

Vill ha nästa novell typ.. NUU! :D

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 18:23:08 / URL: http://mybieberstory.blogg.se/



POSTAT AV: Andvändare Till CreddieBloggen

Jätte bra ju , och änu en gång tack för att min karaktär '' Izza '' fick vara med :P <3

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 18:29:32 / URL: http://creddie.blogg.se/



POSTAT AV: Steffi xD

:D det jättebra, awesome , fantastisk?, ägde och allt ! :D hoppas du gör en till novell :D 11/10 får den xD

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 19:02:04 /



POSTAT AV: Anonym

Jävligt bra! :) ÄLSKAR DEN !

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 19:05:17 /



POSTAT AV: Jenny

sjukt bra! 15/10 i betyg! :)

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 20:05:05 /



POSTAT AV: emma

GRYM!!!! 1000 av 10

POSTAT: 2011-08-28 / KLOCKAN: 20:19:02 / URL: http://eemmmish.blogg.se/



POSTAT AV: C

Slutbetyget blir femstjärnigt!

Kärlek är nog det enda jag kan säga. Kärlek. Massvis med kärlek. Till dig, till Justin & Carter, till novellen, till.. Dig!

POSTAT: 2011-08-29 / KLOCKAN: 16:19:04 / URL: http://biebereye.blogg.se/



POSTAT AV: Rachel

du är ju helt otrolig! :)

POSTAT: 2011-09-17 / KLOCKAN: 13:05:06 / URL: http://jajjada.blogg.se/rachelsnoveller



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback