@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 5 - I Didn't Forget You

''Carter'' säger mamma med en tung suck. ''Tro inte så'', fortsätter hon och kollar allvarligt på mig.
''Kom nu'', säger hon och drar upp mig. Jag himlar med ögonen och tillsammans börjar vi gå mot Pattie och Justins hytt.
''Planerade du och Pattie det här?'' Frågar jag och ger henne en hopplös blick.
Hon skrattar till. ''Jag må vara gammal, men jag är väldigt smart'' säger hon och ler stort.

''Jag vill inte'', piper jag när vi står utanför hytten.
''Kom igen nu'', ler mamma och knackar på dörren. Pattie öppnar snabbt med ett brett leende på läpparna.
''Justin är i duschen'', säger hon och jag pustar ut. Det känns så konstigt att få träffa honom igen efter tre år.
''Jag har tagit fram fika'', ler Pattie när vi sätter oss ner i köket. Jag drar fram min mobil och loggar in på Twitter med den. 'Det känns konstigt att man ska få träffa sin 'bästa kompis' igen efter 3 år' skriver jag och trycker på tweet.
''Vet han att vi är här?'' Frågar jag lågt och Pattie skakar på huvudet.
''Han vet att din mamma är här'' säger hon och ställer ner ett glas juice till mig och ett bredvid mig.
''Men inte att du är här'', ler hon. Mina ben börjar skaka och nervositeten ökar.
''Vart är pappa och Alex?'' Frågar jag och kollar på mamma. Hon tar en klunk ur sitt kaffe och ler åt mig.
''Spelrummet'', säger hon med ett leende och börjar prata med Pattie. Jag himlar med ögonen och reser mig upp från bordet. Jag sätter mig i en soffa lite längre bort och tar djupa andetag. Jag flämtar till när toadörren lås upp och mitt hjärta slår ett extra slag.
Ut kommer Justin men verkar inte se mig. När han går in i köket andas jag ut.
Gud vad han hade förändrats.
''Vi har en överraskning till dig!'' säger Pattie glatt ifrån köket.
Nejnejnej.
''Kom med här'', hörs min mammas röst och fotsteg närmar sig. ''Nej'', piper jag för mig själv. Framför mig står nu mamma, Pattie och Justin.
''Ca..'' Börjar Justin men stänger sin mun igen. Han försöker få fram mitt namn. ''Är det du.. Carter?'' Frågar han.
Jag nickar och biter mig i läppen. ''Kul att du ringde'', säger jag och ler falskt.
Han vänder sig om mot min mamma och Pattie.
''Kan vi få prata ensamma?'' Frågar han. Dom nickar. ''Självklart'', säger Pattie och dom försvinner in i köket igen.
Han sätter sig tveksamt ner i soffan bredvid mig.
''Jag..'' Börjar han men stänger munnen igen.
''Du är ledsen, jag fattar'' mumlar jag och fortsätter kolla på min mobil.
''Carter'', säger han med en suck. ''Jag köpte en ny mobil och.. Alla nummer raderades'', säger han till slut.
Jag höjer på ögonbrynen. Sämsta lögnen som finns.
''Du är Justin Bieber'', säger jag och kollar hopplöst på honom. ''Du får kontakt med vem som helst, så länge du vill det'' säger jag och stoppar ner mobilen i jeansfickan.
''Du glömde mig, eller hur?'' Säger jag men får inget svar. ''Du glömde mig för du fokusera så mycket på att bli känd'', säger jag lågt. Han skakar snabbt på huvudet.
''Jag skulle aldrig kunna glömma dig Carter!'' Säger han högt.
''Men det gjorde du'', viskar jag och en tår rinner ner för min kind. ''Justin, du fattar inte hur mycket jag har tänkt på dig. Hur mycket jag har hoppas att du ska ringa en dag'', säger jag och tårarna rinner ner.
''Carter, jag är så ledsen..'' Säger han lågt.
''Du har förändrats'', säger jag lågt.
''Nej Carter'', säger han och kollar allvarligt på mig. ''Jag är samma Justin som jag var innan jag blev känd'', säger han.
Jag skakar snabbt på huvudet. ''Isåfall skulle du ha ringt mig'', säger jag med en tung suck.
''Jag var ett svin'', säger han och jag nickar. ''Jag har tänkt på dig Carter, varje dag. Jag tänkte ringa dig för två år sen men då var det försent. Och jag tänkte ringa dig dagen efter att jag åkte men..'' Säger han innan jag avbryter honom. ''Men musiken är viktigare'', ler jag rycker på axlarna. ''Och Selena'', lägger jag till.
''Selena?'' Säger han förvånat. ''Vi är bara vänner'', säger han. Jag himlar med ögonen.
''Bara för att vi inte har haft kontakten på tre år betyder inte att jag inte läser tidningarna'', säger jag och kollar på honom.
''Tidningarna ljuger'', säger han lågt. Jag höjer på ögonbrynen.
''Vänta'', mumlar jag och drar upp min mobil ur fickan. Jag går in på internet och skriver in 'Selena Gomez and Justin Bieber kissing' det kommer upp fler resultat och jag tar det första. Bilden visar han och Selena i Hawaii.
''Vad är det här då?'' Frågar jag och visar bilden för honom.
Han kliar sig i nacken.
''Snälla ljug inte för mig, Justin'' viskar jag och han suckar.
''Okej. Vi var tillsammans, men nu är vi bara vänner'', säger han allvarligt. Jag rycker på axlarna och lägger mobilen på soffan bredvid mig.
''Jag glömde dig aldrig Carter'', säger Justin allvarligt.

När tycker ni hon ska förlåta honom? :)
BTW: Idag börjar 'Jakten på Lycka' på kanal 3 klockan nio :) Det är med Will Smith och Jaden Smith, missa inte! :D

Comments
POSTAT AV: Fia

Super bra verkligen!

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 20:58:16 / URL: http://novellenomjbieber.blogg.se/



POSTAT AV: Bell'

Jag tycker inte att hon ska förlåta han än för jag menar hon blir mobbad och allt pågrund av han ! :/

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 21:01:24 /



POSTAT AV: Nathalie

Oj, tittade in novellen idag, och jag bad dig fixa en ny design till mig, och det hade du visst gjort, Tack så mycket ! =) , Och tack för att du gjorde en del när jag inte kunde! =) Är väldigt tacksam =) <3

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 21:04:25 / URL: http://jbkidrauhl.blogg.se/



POSTAT AV: nayara

hoppas hon förlåter honom

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 21:08:06 /



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Hoppas hon förlåter honom :)

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 21:12:28 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

mer mer :D

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 21:49:36 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Justbiebz

MEEEEEEEEEEEEER IDAG????? :(

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 21:52:45 /



POSTAT AV: Ebba

Grymt bra och jag tycker han ska få kämpa lite...



//Ebba :)

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 22:43:29 /



POSTAT AV: Sandra

hon ska förlåta honom <3

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 23:24:28 / URL: http://mileyfreak.blogg.se/



POSTAT AV: sara älskar bieber

OMG OMG OMG BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST !!! ÄLSKA ÄLSKA ÄLSKA

POSTAT: 2011-08-07 / KLOCKAN: 23:44:50 /



POSTAT AV: sofie bäcke :)

hejhej !

var gärna med på min frågestund !

du får en länkning ! :)

klicka här så kommer du dit:http://sssssofie.blogg.se/2011/august/fragestund.html#comment



Kram och Tack ! :D

POSTAT: 2011-08-08 / KLOCKAN: 00:18:59 / URL: http://sssssofie.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback