@ You're Back In My Life (AVSLUTAD)

Chapter 7 - Paparazzi

''Jag kan inte fatta att du är här'', viskar jag. Han kramar mig hårt tillbaka. ''Nu är jag här, och nu ska vi hålla kontakten'', säger han. Jag nickar. ''Om du inte vill att jag ska göra mos av dig'', ler jag och vi skrattar till.
''Jag har saknat dig Justin'', säger jag och släpper taget.
''Jag har saknat dig också Carter'', säger han med ett brett leende och kollar in i mina ögon.

Klockan var kvart i nio och jag skulle träffa Zack. Egentligen ville jag inte, men jag hade ju lovat honom..
''Miss Williams har en dejt!'' Säger Justin och blinkar med ena ögat. ''Go for it!'' Lägger han till.
Jag skrattar och skakar på huvudet. ''Han är inte min dejt Justin'', säger jag och drar på mig mina silvriga skor.
''Jag känner han knappt'', ler jag och undersöker mig själv i spegeln. Håret var plattat och mina skor matchade perfekt till min röda klänning.
''Hur ser jag ut?'' Frågar jag men ångrar mig direkt.
''Som alltid'', säger han och flinar. ''Fantastisk'', lägger han till. Jag ler stort. ''Tack Justin!'' Säger jag och fortsätter le.
''Jag kommer snart'', säger jag och öppnar dörren. ''Lycka till!'' Ropar han innan jag smäller igen dörren. Jag himlar med ögonen och börjar gå mot spelrummet.
När jag kommer fram är den första jag får syn på Zack. Han bär kostym. Jag skrattar till och han ler stort och omfamnar mig i en kram.
''Hur känner du Bieber?'' Frågar han. Jag rycker till och kollar frågande på honom.
''Jag såg er'', säger han. ''Igår'', lägger han till. Jag skakar på huvudet.
''Vi har varit vänner sen vi var 5'', säger jag. Han nickar och tar fram sin mobil och skriver in något.
''Ska vi gå?'' Frågar jag och kollar frågande på honom.
Han nickar och krokar sin arm i min. ''Let's go'', säger han och vi börjar gå mot en resturang.
Vi sätter oss ner och jag undersöker den glamourösa resturangen.
''Så..'' Börjar han medans vi väntar på att någon ska komma och ta våran beställning.
''Är du kär i Justin?'' Frågar han och jag höjer på ögonbrynen.
''Nej'', säger jag och tar ett djupt andetag. ''Vi är bara vänner'', säger jag. Han nickar och skriver in något på sin mobil.
Jag himlar med ögonen och lyser upp när en man kommer fram för att ta våran beställning.
*
Okej. Alla dom här frågorna var obehagliga. Hur jag känner Justin, om jag någonsin haft några känslor för honom, om han är tillsammans med Selena Gomez, om vi varit tillsammans och så vidare..
Varje gång jag svarade på någon fråga skrev han in något på sin mobil.
''Jag ska bara gå på toaletten'', säger han med ett ursäktande leende. Jag nickar.
''Okej'', ler jag och när han försvunnit kastar jag en blick på hans mobil som ligger kvar på bordet. Perfekt.
Jag tar den och går snabbt in på skickade sms.
''Jag berättar allt när jag kommer. Nu har vi så mycket detaljer så att vi kan lägga ut det i tidningarna och på nätet!'' Står det. Jag spärrar upp ögonen och går in på inkorgen.
''Toppen! Jag brukar tröttna på att paparazzis inte får något gjort. Men du är helt klart ett undantag!'' Står det.
Fyfan. Han lurade mig.
Jag kastar hans mobil hårt i golvet och självklart kommer han ut från badrummet precis då.
''Vad gör du?!'' Ryter han och kollar förbannat på mig. ''Raderar din fakta'', mumlar jag och springer tillbaka till min hytt. En tår rinner ner för min kind. Och en till.
Det är nu jag kommer få massa tweets när hans fans hotar mig, massa hatbrev och så vidare.. Typiskt.
Dörren öppnas och in kommer ingen mindre än Justin.
''Jag såg när du sprang'', säger han lågt och sätter sig bredvid mig i min säng.
''Vad har hänt?'' Frågar han och kollar medlidande på mig.
''Zack..'' Börjar jag och tar ett djupt andetag. ''Han är en paparazzi'', mumlar jag. ''Han frågade massa saker som hur vi känner varann, om jag har känslor för dig, om vi varit tillsammans någon gång och massa sånt'' säger jag lågt. ''Och.. Sen läste jag hans sms.. Och han är en paparazzi'', viskar jag och suckar tungt.
Justin kollar på mig med en tom blick.
''Snälla förlåt mig'', säger jag lågt och han spärrar upp ögonen.
''Du har inget att säga förlåt för!'' Säger han och lägger armarna om mig. ''Du kunde inte veta att han var en paparazzi'', säger Justin och kollar allvarligt in i mina ögon.
Jag nickar. ''Du har rätt'', viskar jag. Han nickar. ''The Biebs har alltid rätt'' flinar han.
NÄSTA DAG:
Jag ställer mig mot väggen och väntar på att dom ska släppa ut oss från båten.
Justin tar fram sin iPhone och ler brett. ''Smile!'' Säger han. Jag himlar med ögonen och kollar in i kameran.
Vi kliver av båten och en kyla omfamnar oss. Jag sliter snabbt tag i min jacka från mamma och drar på mig den.
''Snöbollskrig!'' Skrattar Justin och börjar attackera mig med snöbollar. ''Your going down Biebs!'' Skrattar jag och kastar snöbollar tillbaka.
''Jag är så glad att dom har hittat tillbaka till varann'', hör jag mammas röst säga när jag kastar en snöboll rakt i Justins ansikte. Jag skrattar högt. ''Mitt i prick!'' Säger jag och börjar forma en snöboll till.
''Jag med'', hör jag Pattie säga glatt. ''Justin behöver en bra vän'', säger hon och jag ler stort.
''Carter också'', säger mamma. Jag himlar med ögonen och vänder mig om mot Justin. Inte där.
Jag höjer på ögonbrynen och vänder mig om. Och då får jag massa snö intryckt i ansiktet.
Jag spottar och måste se ut som en jultomte. Jag ger han en sur blick men vi båda brister ut i skratt.
''Kom nu!'' Ropar Pattie glatt där dom står utanför varsin bil.
Jag drar bort all snö med jackan och vi börjar gå mot Pattie, mamma, pappa och Alexander.
''Carter kan åka med oss!'' Säger Justin glatt.
''Om det går bra för Pattie'', säger mamma och ger henne ett leende.
Vi vänder oss om mot Pattie. Hon nickar. ''Självklart!'' Säger hon glatt. Justin ger mig en highfive och vi hoppar in i bilen.
''Kolla in i kameran jultomten!'' Flinar Justin och jag vänder mig om mot honom med ett brett leende. Han skrattar och tar kortet. Han fortsätter hålla på med sin mobil. ''Vad gör du?'' Frågar jag misstänksamt.
Han ler hånfullt åt mig. ''Twitter'', säger han med ett flin.
''Du skulle bara våga'', säger jag. Han visar mig sin senaste tweet.
''Hahah, visst är @CarterWilliams gullig som jultomte? ;)'' Står det. Jag skrattar och ger honom en hånfull blick. ''Vänta bara Bieber'', säger jag och ler. ''Vänta bara''.

Kommentera :)

Comments
POSTAT AV: Ebba

Grymt, meer!



//Ebba :)

POSTAT: 2011-08-08 / KLOCKAN: 13:19:46 /



POSTAT AV: Johanna

mer :D

POSTAT: 2011-08-08 / KLOCKAN: 14:13:52 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: ella

sjukt bra! :D

POSTAT: 2011-08-08 / KLOCKAN: 14:14:25 /



POSTAT AV: sara älskar bieber

så sjuuukt bra du är på att skriva noveller

POSTAT: 2011-08-08 / KLOCKAN: 15:23:37 /



POSTAT AV: Steffi xD

AsBra och sjukt roligt att läääsa ^^ XD

POSTAT: 2011-08-08 / KLOCKAN: 16:55:20 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback