@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 15 - Shes Mine

''Förlåt'', sa Pattie och reste sig upp. ''Jag låter er prata själva istället. Ni kan prata där borta om ni inte vill bli störda av Jazmyn och Jaxon'', sa hon och pekade mot en klätterställning lite längre bort. Jag nickade och följde efter Justin dit bort. Vi stod och kollade på varann ett bra tag. Ingen sa någonting.
''Justin'', sa jag lågt.

Han suckade tungt och tog tag i båda mina händer. Jag kollade in i hans ögon och såg att han var på väg att gråta.
''Igår..'' Sa han och kollade djupt in i mina ögon. ''..Så fantiserade jag om att Selena var du'', fortsatte han. Jag drog efter andan och såg förvånat på honom.
''Jag vet inte vad det är du gör..'' Sa han lågt. ''Men sättet du kollar på mig. Du förtrollar mig'', sa han och snyftade till. ''Det har gått så kort tid.. Men ändå så är mina känslor så starka för dig'', sa han. ''Jag gillar dig. På ett speciellt sätt. Mer än en vän'', viskade han. Jag svalde hårt och kände hur mina ögon fylldes med tårar. ''Jag vet inte vad jag ska säga'', sa jag lågt. ''Kom. Jag ska visa dig något'', sa Justin och drog med mig hem till honom igen. Med skorna på gick vi upp till hans rum. ''Kolla'', sa han och skrattade ett glädjelöst skratt. Han öppnade en låda och kastade något till mig. Jag öppnade fotoalbumet och fann några få foton på mig och honom. Vi gick tillsammans, skrattade, log och såg riktigt glada ut.
''Ser ut som en desperat jävel'', sa han. Jag skrattade till och skakade på huvudet. ''Det var riktigt fint'', sa jag ärligt. Justin log, men hans leende nådde inte ögonen.
''Jag gillar dig'', sa han och suckade. ''För mycket'', fortsatte han. ''Justin'', sa jag lågt och kollade ned på mina händer. Jag var tvungen att berätta hur jag kände för honom, även om det kanske skulle förändra allting. Kanske skulle det bli en stor klump av det hela och så skulle vi inte ha kontakt mer? Jag visste verkligen inte hur han skulle ta det. Jag var rent ut sagt förvirrad. Jag fann inget annat ord. Världens kändaste stjärna gillade mig. Den där flickan i mängden som har tillräckligt med vänner, men bara umgås med två av dem. Jag fick inte riktigt in det i huvudet. Justin Bieber gillade mig? Det var ju helt sjukt! Jag mötte motvilligt hans blick och blev knäsvag då han endast stod någon centimeter ifrån mig. Jag svalde hårt. ''Jag gillar dig också'', viskade jag. ''Jag tyckte att jag var korkad som föll pladask för dig direkt, därför har jag inte sagt något'', sa jag och suckade tungt. Justins ögon var stora. ''Är det sant?'' Frågade han.
Jag skrattade. ''Nä, jag står här och ljuger för dig. Vad tror du?!'' Skrattade jag. Han skrattade och slog till mig på axeln. ''Så..'' Muttrade han och la sina armar runt min midja. ''Får jag säga en sak?'' Frågade han. Jag nickade. ''Självklart'', sa jag och log svagt. Vart skulle detta leda? Jag var verkligen knäsvag. Om han sa något opassande skulle jag definitivt falla ihop på hans golv. ''Du är väldigt vacker, Cassie. Och jag skulle inte klaga om jag fick spendera alla mina dagar med dig'', sa han och log. Jag spärrade upp ögonen. Han skrattade till och pressade sina läppar hårt mot mina.




Det kändes så rätt. Hon kändes som den rätta. Jag vet att vi inte har känt varann längre, men det var defintivt kärlek vid första ögonkastet. Gnistorna hade alltid funnits där. Jag skulle aldrig släppa henne. Aldrig. Hon var min nu, och det skulle hon förbli.

Vad tycker ni? First kiss - Check! Kom igen nu, vill verkligen veta vad ni tycker! :)

Comments
POSTAT AV: emma

åh, så himla bra! älskar novellen. du är så himla bra på att skriva. hrregud, sluta aldrig med det du gör. du är bäst.

POSTAT: 2011-12-10 / KLOCKAN: 20:30:01 / URL: http://ejh.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

JÄTTEBRA

POSTAT: 2011-12-10 / KLOCKAN: 21:12:52 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: emma

tack för din fina kommentar! gav dig en liten länkning. det är du absolut värd.

längtar tills nästa kapitel!♥

POSTAT: 2011-12-10 / KLOCKAN: 21:56:38 / URL: http://ejh.blogg.se/



POSTAT AV: mrsbieber

sjukt bra! mermermer! Du måste ha höga betyg i svenska? :)

POSTAT: 2011-12-10 / KLOCKAN: 21:57:03 /



POSTAT AV: Lovisa

OMG OMG det är så himla bra, det går liksom inte att beskriva med ord. du är så fantastiskt bra på att skriv;)♥♥♥♥♥♥♥♥

POSTAT: 2011-12-10 / KLOCKAN: 22:19:28 / URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/



POSTAT AV: Mathilda

jättebra ;D meeeeeeer

POSTAT: 2011-12-10 / KLOCKAN: 22:25:34 /



POSTAT AV: elena

super bra gråter ju

POSTAT: 2011-12-11 / KLOCKAN: 00:07:13 /



POSTAT AV: Nathalie

Går inte att beskriva på hur duktig du är på att skriva sån här!! ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ otroligt grymt ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

POSTAT: 2011-12-11 / KLOCKAN: 00:58:41 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback