@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 16 - You're So Much Cuter Than That



Efter att ha sett på en romantisk komedi hos Justin gick jag hem till mamma. Hon var riktigt sjuk och behövde min hjälp. ''Jag är hemma!'' Ropade jag och sparkade av mig skorna. Jag gick ut till köket och hällde upp ett stort glas vatten som jag tog med in till mamma. Jag räckte henne det och hon tog emot det och drack tre klunkar direkt. ''Är du hungrig?'' Frågade jag. Hon skakade på huvudet och la sig ned och slöt ögonen. Jag suckade tungt och gick ut ur rummet. Jag hatade att se mamma såhär, hon mådde bra för det mesta men när det väl blev såhär var det sjukt jobbigt. Men jag skulle ta hand om henne precis som hon tog hand om mig hela tiden. Jag gick ut till vardagsrummet och satte mig ned framför tv:n. Jag hade verkligen ingenting att göra, så jag började fundera på vad som hände för snart två månader sedan. Hur jag bara varit ute för att kolla mig omkring i området och hur mannen bara dykt upp bakom mig med en kniv i handen. Han hade tryckt upp mig mot väggen och till slut huggit mig kraftigt med kniven i magen. Jag skakade på huvudet för mig själv och märkte att mina ögon var tårfyllda. Om mamma försvann ur mitt liv skulle jag bara ha Justin kvar. Och han har sina turnéer som han måste iväg på. Hur skulle jag klara mig? Bo med pappa? Nej tack. Han var fortfarande kvar i Stratford men jag hade inte träffat han så mycket. Jag orkade inte med barnen, de skrek efter mig hela tiden, även om de var riktigt söta.
Jag ryckte till när det plingade till i min mobiltelefon. Jag drog upp den ur fickan och kollade på skärmen. Det var ett nytt meddelande från Justin. Jag log och öppnade det.
''Jag saknar dig'', var allt som stod. Mina kinder hettade till och jag såg antagligen ut som en röd tomat just nu. Det var otroligt hur han fångat mitt hjärta på så kort tid. Jag skrev snabbt in ett svar.
''Jag saknar dig också.. ♥'' skrev jag och skickade iväg det. Sedan la jag mig ned i soffan med en tung suck.



Cassie. Cassie. Cassie. Cassie. Jag kunde inte fokusera mig på något annat! Jag ville så gärna träffa henne, men som hon sagt så var hennes mamma väldigt sjuk och behövde henne. Det plingade ännu en gång till i min mobil. Cassie. Jag öppnade meddelandet och läste om det flera gånger.
''Kom hit, snälla.. Jag har tråkigt... ♥''
Jag log stort och knappade in ett svar: ''Kommer! ♥'' Skickade jag iväg till henne. Jag reste mig upp ur sängen och sprang ned till nedervåningen. Jag drog på mig mina skor och hoppade in i bilen. Det skulle ta så lång tid att gå. Jag körde upp för uppfarten vid hennes hus och parkerade utanför, sedan knackade jag på dörren. Hon öppnade med ett brett leende på läpparna.
''Hej!'' Sa hon glatt och slängde armarna om mig. Jag log och kysste henne ömt. ''Hej på dig'', sa jag och skrattade. Hon släppte in mig så jag tog av mig mina skor. ''Så, vad gör du?'' Frågade jag. Hon ryckte på axlarna. ''Ingenting. Tänkte laga middag till mamma och oss. Vill du hjälpa till?'' Frågade hon. Jag nickade. ''Gärna'', svarade jag och log. ''Vad ska vi göra för något då?'' Fortsatte jag. Hon kollade på mig och suckade tungt. ''Ingen aning'', mumlade hon. Jag skrattade till. Hon var så söt. Det slutade iallafall med att vi bara gjorde pasta med köttfärssås. Hennes mamma kunde tydligen inte äta så mycket när hon var sjuk, och vi var heller inte så hungriga.
''Du bränner köttfärssen'', skrattade hon. Jag skrattade. ''Nejdå! Jag har full koll'', sa jag och log stolt. När det äntligen var klart hällde jag upp lite på en tallrik. ''Till din mamma'', sa jag och log.



Jag log tacksamt åt Justin och tog med tallriken in på mammas rum. Han själv stannade kvar i köket, han ville nog inte träffa min mamma när hon var i detta tillstånd. ''Här'', sa jag med ett leende och ställde ned tallriken med besticken på skrivbordet bredvid henne. Hon log svagt. ''Tack gumman'', sa hon. ''Det är Justin som har lagat köttfärsen. Hoppas du gillar det'', sa jag. Hon öppnade sina ögon. ''Är Justin här?'' Frågade hon förvånat. Jag nickade och log brett. ''Japp. Men du får träffa honom när du mår bättre, okej?'' Sa jag och fortsatte le. Hon nickade och log tillbaka. ''Jag tittar till dig ikväll'', sa jag. ''Se till att äta'', fortsatte jag innan jag försiktigt stängde dörren efter mig. Jag gick ut till köket igen där Justin dukat åt oss. Han var för gullig.

*

Vi satte oss i soffan och slog på en film. ''Han liknar mig'', sa Justin och pekade på en riktigt ful kille. Jag spärrade upp mina ögon och brast ut i skratt. Jag smekte Justins kind. ''Du är mycket sötare än så'', sa jag och log.
156592.m_large
''You're so much cuter than that''

Tråktråktråk. Det kommer mer imorrn! :)


Comments
POSTAT AV: Johanna

mer :D

POSTAT: 2011-12-18 / KLOCKAN: 22:27:49 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

asbra

POSTAT: 2011-12-18 / KLOCKAN: 22:48:28 /



POSTAT AV: c

skitbra!

POSTAT: 2011-12-18 / KLOCKAN: 23:18:05 /



POSTAT AV: Mathilda

sjukt bra :D meeeer snälla

POSTAT: 2011-12-19 / KLOCKAN: 00:14:36 /



POSTAT AV: Lovisa♥

så sjukt bra!! Jag dör!!;)♥

POSTAT: 2011-12-19 / KLOCKAN: 13:54:53 / URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/



POSTAT AV: Amanda

Jättebra :) Mer ;D

POSTAT: 2011-12-19 / KLOCKAN: 16:33:29 /



POSTAT AV: Josefin

bästbästbäst. Du ÄGER! Jag vill ha din taaaaaaaaaaaaalang!

POSTAT: 2011-12-19 / KLOCKAN: 20:02:15 / URL: http://bieberisbeautiful.blogg.se/



POSTAT AV: bella

Sluta säga att det inte är bra! Det är super och du ska vara nöjd över det!<3

POSTAT: 2011-12-19 / KLOCKAN: 20:31:12 /



POSTAT AV: Cherry ♥

Så sjuukt bra :D ♥♥

POSTAT: 2011-12-19 / KLOCKAN: 20:51:39 /



POSTAT AV: Nathaaalie

A++++++

POSTAT: 2011-12-21 / KLOCKAN: 19:01:02 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback