@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 8 - Come With Me

''Mamma, jag är hemma!'' Ropade jag och drog av mig skorna. Klockan var halv fyra på eftermiddagen och jag var riktigt trött då jag inte hade sovit någonting inatt. Efter att vi hade käkat pizza hade vi hamnat framför Justins twitter och sedan fastnat framför datorn totalt. Alla andra hade somnat, förutom jag och Justin som vägrade. Men det var riktigt kul, jag lärde känna Justin, Ryan och Chaz mycket bättre och vi kom riktigt bra överens. ''Jag är här inne!'' Ropade hon tillbaka ifrån köket. Jag drog av mig jackan och halsduken och hängde upp de. Sedan gick jag ut till köket och fann mamma framför en plåt med en stor kladdkaka. Jag spärrade upp ögonen. ''Bakar du?'' Frågade jag. Hon skrattade. ''Ja. Vi får se hur resultatet blir'', sa hon och log. Hon stoppade in den i ugnen. ''Den ska vara där inne i trettio-fem minuter'', sa hon. Jag nickade och hällde upp ett stort glas äppeljuice och satte mig ned vid bordet. Mamma slog sig ned mittemot mig. ''Hade ni kul igår?'' Frågade hon och log. Jag nickade. ''Förlåt att jag bara drog. Men du verkar ha fått mitt sms'', sa jag och log brett. Hon nickade. ''Ja, det är lugnt. Men vem är den där Justin du syns med?'' Frågade hon. Jag satte nästan juicen i halsen och skrattade. ''Vadå syns med?'' Frågade jag. Hon flinade. ''Det var bild i tidningen när ni gick härifrån'', sa hon. Jag spärrade upp ögonen. ''Verkligen?'' Sa jag förvånat. Hon nickade. ''Berätta nu!'' Skrattade hon.

''Hur mår du?'' Frågade mamma när jag kom hem helt utmattad från Ryans hus. ''Som jag förtjänar antar jag'', sa jag och tvingade fram ett litet leende. Hon spände blicken i mig. ''Drack du?'' Frågade hon. Jag nickade. ''Ett antal glas fanta exotic'', sa jag och log stort. Hon brast ut i skratt. ''Justin då'', sa hon och ruffsade till mig i håret.
''Men annars då? Var det kul?'' Frågade hon. Jag nickade. ''Riktigt kul'', sa jag och tänkte tillbaka på kvällen. ''Det är riktigt kul att vara tillbaka. Och nu stannar jag äntligen i en månad!'' Sa jag lyckligt. Mamma log. ''Japp. Inget jobb, förutom några intervjuer då och då, annars tror dom att du har gått och hängt dig'' sa hon. Jag skrattade till. ''Jag vet'', sa jag och ryckte på axlarna. ''Men intervjuer är alltid roliga. Då dom inte frågar för personliga saker'', sa jag. Mamma nickade instämmande. ''Juste, angående personliga saker..'' Sa hon och slog sig ned mittemot mig. ''Vem är Cassie?'' Frågade hon. Jag höjde på ögonbrynen. ''Min kompis'', sa jag och log. ''Hur...'' Muttrade jag.
Hon skrattade. ''Tidningen'', sa hon. Då förstod jag. Dom fotograferade oss igår, jag hade sett något om det nyss på vägen hem men inte brytt mig. Jag och Cassie var bara vänner, och sålänge vi två visste det så behövde vi inte bry oss om vad de skriver. De vi säger att vi är, de är vi helt enkelt. ''Vad ska du göra idag?'' Frågade hon för att byta ämne. Jag ryckte på axlarna. ''Jag har ingen aning'', sa jag och suckade. ''Bjud hit dina vänner!'' Föreslog hon. Jag höjde på båda ögonbrynen. ''Jag, mormor och morfar ska iväg ikväll. Vi hinner ta en fika med er och sen åker vi. Jag kan köpa hem snacks och så kan ni hitta på något ikväll'' sa hon. Jag log lite åt hennes idé. Men jag var inte så säker på om jag orkade göra om samma sak ikväll.
''Eller så går ni på bio!'' Sa hon och log stort. ''Gå och se någon film, sen kan ni ju komma hit om ni vill. Vi kommer inte hem förns tidigt imorgon bitti. Om du inte vill sitta här själv förstås'', sa hon. Jag nickade. ''Jag ringer Chaz direkt'', sa jag och drog upp mobilen ur fickan. Chaz fick fixa det med resten.
''Ayee bro'', svarade han efter två signaler. Jag flinade. ''Aye Chaz'', sa jag och log. ''Min mamma har fått någon idé om att vi ska dra på bio. Typ du, jag, Ryan, Cassie och kanske de andra..?'' Mumlade jag. Chaz blev tyst en liten stund. ''Vilka andra?'' Frågade han till slut. Jag skrattade. ''Clarissa och Allison'', sa jag. ''Jaha'' sa han. ''Sounds good. Ska jag ringa de andra eller?'' Frågade han. ''Ja, gör det'' sa jag. ''Det gör jag. Vi ses vid bion klockan åtta så bestämmer vi där vilken film vi ska se'', sa han. ''Okej'' sa jag och la på luren. Klockan var bara fem nu, så jag skulle antagligen kunna sova ett tag. ''Jag ska vara där vid åtta. Jag går och lägger mig sålänge'', sa jag och gäspade. Mamma nickade och utan att säga godnatt gick jag upp på rummet och la mig ned direkt under täcket och somnade direkt.

*

''Moves like jagger..'' Jag ryckte till av min alarmsignal och stängde snabbt av den innan jag satte mig upp i sängen. Klockan var sju.. Jag reste mig upp och gick fram till garderoben. Jag tog med mig ett par svarta jeans och en vit t-shirt in på badrummet. Jag drog av mig kläderna och hoppade in i duschen. Sedan drog jag på mig de andra kläderna och torkade mitt hår med hårfönen. Jag la lite gelé i det och lät det sedan vara. Jag granskade mig själv och log. Vem kunde ana att den här killen skulle bli så känd som han är idag? Vem skulle tro att han skulle vara så stolt över att kalla sina fans för beliebers? Jag log brett och gjorde någon ninjarörelse innan jag sprang in till rummet igen och tog ut lite pengar ur min plånbok som jag körde ner i byxfickan. Jag tog med mig lite extra pengar ifall någon inte skulle ha råd. Till slut gick jag ned till hallen med mobilen i handen och drog på mig mina vita supras. ''Jag går nu'', sa jag till mamma. ''Ta en läsk med dig!'' Ropade mormor. Jag skrattade till och tog emot en burk cola som hon kastade till mig. Jag blinkade åt henne och sprang sedan mot biografen. Stratford hade endast en biograf, och den låg fem minuter ifrån mig vilket var rätt bra. När jag väl kom fram hade endast Cassie kommit. Jag log brett och gick fram till henne.
''Hej'', sa jag och log. Hon vände sig om med ett ryck och kollade in i mina ögon. Hennes hår hade hon lockat, det var riktigt vackert. Hon hade på sig ett par svarta jeans, en vit t-shirt och ett par vita skor. Hennes outfit passade min. Vi båda skrattade till. ''Hej'', hälsade hon och log. ''Var är de andra?'' Frågade jag. Hon ryckte på axlarna. ''Dom kommer nog snart'' sa hon och log stort. ''Så.. Vilken film ska vi se?'' Frågade jag. ''Jag vet inte. Jag vill gärna se Breaking Dawn. Men ni avgör'', sa hon och log. ''Breaking Dawn blir det'', sa jag och blinkade med ena ögat. Hon log stort. ''Där är dom andra!'' Sa hon och pekade bakom mig.
''Filmen var jättebra!'' Sa Clarissa för typ sjugonde gången. ''Vi vet. Vi vet'', sa Ryan och skrattade. Som Justin sa så hade vi sett Breaking Dawn. Den var riktigt bra, jag älskade twilight så det var inte så konstigt att jag tyckte det.
''Så, vilka ska med hem till mig?'' Frågade Justin. Hem till Justin? Det hade ingen sagt någonting om! ''Ingen, sorry bud'' sa Chaz och skrattade åt honom. ''Ingen?'' Sa Justin förvånat. ''Kom igen! Jag vill inte vara själv tills imorgon'', sa han och lät faktiskt ledsen. Det var ingen som hade frågat mig, men jag tänkte heller inte säga att jag kunde göra det. Jag ville inte tränga mig på. ''Cassie?'' Sa Justin. Jag vände mig om och kollade frågande på honom. ''Du är den ända de inte frågade'', sa han och det såg ut som om att han skulle sätta sig ned och böna och be på sina ben. ''Okej'', sa jag och log. ''Let's go to you're house'' sa jag. Jag visste inte ens hur jag skulle reagera. Jag och Justin hemma hos honom? Varför kunde ingen annan följa med också?! ''Då går vi'', sa han och tog min hand för att dra med mig igenom folkmassan.

Ojdå. Justin & Cassie ensamma hemma. Vad tycker ni ska hända?:)

Comments
POSTAT AV: Nathalie

OTROLIGT!! DU SOM ÄR SJUK SITTER OCH SKRIVER DET HÄR FÖR VÅRAN SKULL !!

DU ÄR VERKLIGEN AMAZING !!! I LOVE YOU SO MUCH

ÄLSKAR DET HÄR!!

DU ÄR BÄST PÅ ATT SKRIVA!! VILL HA ME UNDRA VAD SOM KOMMER HÄNDA!!!!

........

POSTAT: 2011-12-04 / KLOCKAN: 17:37:10 /



POSTAT AV: Jenny

Jag håller helt och hållet med Nathalie! Du är sjuk och sitter och skriver åt oss, dessutom ett riktigt jäkla bra kapitel!

Du är grymt bra på att skriva ska du veta! :) <3

POSTAT: 2011-12-04 / KLOCKAN: 17:54:25 /



POSTAT AV: Mathilda

håller med dem andra! Du är sjukt duktig på att skriva och jag älskar alla kapitel du har skrivit vill bara ha mer och mer hela tiden. Du är så sjukt bra och jag älskar hela din novell :D<3

POSTAT: 2011-12-04 / KLOCKAN: 18:19:45 /



POSTAT AV: Liiz

Håller med alla andra:) Men en liten fråga, mår du bättre nu?

POSTAT: 2011-12-04 / KLOCKAN: 18:48:08 /



POSTAT AV: Josefin

håller helt klart med dom andra! du är gryym! :D <3

POSTAT: 2011-12-04 / KLOCKAN: 19:44:26 / URL: http://bieberisbeautiful.blogg.se/



POSTAT AV: t

Du skriver grymtbra som vanligt :)

krya på dig :)

POSTAT: 2011-12-04 / KLOCKAN: 20:20:12 /



POSTAT AV: Cherry

Verkligen sjukt bra :D ♥♥

POSTAT: 2011-12-04 / KLOCKAN: 20:56:05 /



POSTAT AV: Johanna

JÄTTEBRA :)

POSTAT: 2011-12-04 / KLOCKAN: 22:18:20 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback