@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 9 - The First Met


''Vad fint ni har det!'' Utbrast jag när vi stod på tröskeln utanför hans hus. Justin log. ''Tycker du?'' Sa han. Jag nickade och log imponerat. Han skrattade. ''Det här är min mormor och morfars hus. Jag bor egentligen i Atlanta som du kanske minns att jag berättade, men när jag är här i Stratford så känner jag mig mer som förr så jag är hellre här än hemma i Atlanta'', sa Justin och log. Jag log brett och granskade det vita huset framför mig. ''Du ska se insidan'', sa han och skrattade. ''Mitt rum är precis som en vanlig liten killes. Sängen är nästan för liten'', sa han. Jag spärrade upp ögonen och hade svårt att tro på vad han sa. Han var ju trots allt världens kändaste tonåring. ''Kom så går vi in. Det är kallt här'', sa han. Jag nickade instämmande och följde med honom in i huset. När vi väl kom in var det första jag gjorde att dra av mig mina skor. Därefter jackan och sedan följde jag med Justin in till köket. Det var riktigt fint, jag förstod att Justin trivdes här. Det kändes liksom, hemma. En riktigt hemmakänsla. Jag log. ''Ska jag visa dig runt?'' Frågade han. Jag nickade. ''Gärna'', sa jag och log. Han nickade och drog av sig sina skor samt sin jacka innan han gick ut till något annat rum. Jag följde efter honom och upptäckte vardagsrummet. Det var rätt stort, med svarta soffor. Det fanns en rätt så stor tv och en liten brasa. Jag trivdes redan. ''Det här är vardagsrummet'', sa han och log. Jag nickade. ''Det är jättefint'', sa jag ärligt. Justin log bara åt mig och började sedan gå tillbaka till hallen. Han öppnade en dörr i början av hallen och vinkade att jag skulle komma. Tveksamt följde jag efter honom. ''Här sover min mormor och morfar'', sa han och log. Jag kikade in i rummet. Det var en stor blå säng som såg riktigt skön ut. I rummet fanns även en liten tv, en stationär dator och en liten brasa. ''Åh vad fint!'' Sa jag och log stort. Justin skrattade till. ''Vi går upp'', sa han. Jag nickade och följde efter honom upp för den gråa trappan. När vi kom upp visade han mig direkt badrummet där uppe. Det var riktigt vackert. Toaletten var vit, likaså handfatet och istället för ett badkar fanns det en jacuzzi. Hur lyxigt är inte det?! Jag tänkte kalla honom bortskämd, men sen kom jag på att det inte var hans hus och att de hade köpt huset långt innan Justin föddes.
''Och till sist, mitt rum'' sa han efter att ha visat mig hans mammas sovrum. Jag skrattade till och lät honom öppna dörren. Jag spärrade upp ögonen när jag kollade in. Han hade rätt! Sängen var rätt liten, men det som förvånade mig var att han hade affischer på sig själv! Jag brast ut i skratt och fick svårt att andas. Han kollade först förvirrat på mig, men när jag pekade på affischerna började han också skratta. ''Men vadå? Inte mitt fel att jag är så snygg'', sa han och skrattade.
Jag skakade på huvudet för mig själv. Egovarning. Jag blev plötsligt väldigt törstig. ''Skulle jag kunna.. Få ett glas vatten?'' Frågade jag. Justin nickade. ''Självklart'', sa han och bokstavligt sprang ned till köket. Omtänksam. Jag log och stoppade ned händerna i fickorna och då kände jag min medicin. Eller ja, sprutan jag skulle ta ikväll. Jag hade glömt ta den igår, men det var nog helt okej. Jag undrade bara hur Justin skulle reagera när jag tog sprutan. Eller skulle jag ta den på toaletten kanske? Jag vet inte just nu. ''Här'', sa Justin och räckte mig ett glas vatten. ''Tack'', sa jag och log tacksamt. Jag tog emot glaset och drack upp tre klunkar direkt. ''Hur mår du?'' Frågade han. Jag kollade oförstående på honom. ''Du ser lite.. Blek ut'', sa han osäkert. Jag pressade fram ett leende. ''Det är lugnt. Jag ska bara ta min medicin nu'', sa jag och kollade på klockan. Den var ju halv tolv på kvällen. ''Medicin?'' Sa Justin förvånat och kollade på mig med stora ögon. ''Sätt dig ner!'' Sa han och log. Han satte sig ned på sin säng så jag gjorde samma sak. Jag drog upp min spruta ur fickan och räckte honom den. Han tog förvånat emot den. ''Det där är min medicin'', sa jag och log osäkert. ''Vad lider du... Av?'' Frågade han osäkert. Jag log sorgset. ''Jag lider av en sjukdom som heter Leukemi. Vet du vad det är?'' Frågade jag. Justins ögon var nu stora som klot, men han nickade. ''Men det är helt okej. Jag har haft sjukdomen sen jag föddes, ärvt av min mamma. Så jag mår bra'', sa jag och log. Jag såg att Justins ögon fylldes med tårar. ''Vad.. Hemskt'', sa han förvånat. Jag log. ''Det är okej, Justin.''
Han omfamnade mig i en stor kram och jag kramade om honom tillbaka. ''Varför tar du inte tabletter?'' Viskade han. Jag svalde hårt. Hans fråga gjorde mig ställd, men jag kunde lika gärna berätta som det var. ''För att för en månad sedan blev jag knivhuggen i magen. Så jag fick börja ta sprutor'', sa jag. Jag gjorde den långa historien kort. Han kramade om mig hårdare och jag hörde honom snyfta flera gånger innan han till slut blev tyst. Han somnade. Jag visste inte vad jag skulle göra, så jag la mig ned försiktigt i sängen utan att röra honom och till slut låg jag bredvid honom med hans arm om mig. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Alla tankar åkte omkring i huvudet.. ''Fan'', viskade jag för mig själv. Min medicin! Jag tog sprutan försiktigt ur Justins grepp och tack vare att jag hade några hål i jeansen (det var meningen) så fick jag in sprutan i benet. Det gjorde inte ont. Jag la mig tillrätta igen och stängde ögonen, men det gick inte att sova. Det kändes så konstigt med mig och Justin. Hans arm om mig och allt det här. Jag undrade hur detta skulle sluta.

*

''Godmorning Sunshine'', viskade Justin i mitt öra. Jag vände mig om försiktigt så jag låg med mitt ansikte mot hans. Hans morgonfrissa var verkligen urgullig. Jag bestämde mig för att när jag kom hem skulle jag ta reda på vad det var som höll på att hända. ''Godmorgon'', sa jag och log tillbaka. ''Vad säger du om pannkakor och juice?'' Frågade han. Jag lös upp. ''Dock är min mamma, morfar och mormor hemma nu'' sa han. Jag spärrade upp ögonen och paniken steg inom mig. ''Du skämtar'', sa jag förvånat. Han skakade på huvudet och flinade. ''Redo?'' Sa han. Jag svalde hårt. ''Redo'', sa jag. Vi reste oss upp ur sängen och jag la ned min spruta i fickan för att inte Justin skulle trampa på den. ''Kom'', sa han och log. Jag följde med honom ned för trappan och tillsammans gick vi ut till köket där jag fick möta tre personer. Dom kollade alla på oss med förvånade blickar.
''Godmorgon'' sa Justin och log. ''Det här är Cassie.'' Kvinnan som måste vara hans mormor var snabbt uppe och kom fram och omfamnade mig i en kram. ''Jag är Justins mormor, Diane'' sa hon och skakade sedan min hand. ''Cassie'', sa jag så vänligt jag kunde och log stort. Sedan kom hans morfar fram. ''Justins morfar, Bruce'' sa han och skakade min hand med ett leende. Jag log tillbaka. ''Cassie'', svarade jag och skakade hans hand. Jag svalde hårt när hans mamma stod framför mig. ''Och jag är Justins mamma. Pattie'', sa hon och log vänligt. Jag log brett tillbaka. ''Trevligt att träffa dig Pattie! Mitt namn är Cassie'', sa jag och fortsatte le. Hon log vänligt. ''Så, vi har gjort pannkakor. Är ni sugna?''

Nej, de kommer inte bli tillsammans ännu! Dock börjar Justin charma henne strax:) vad tycker ni hittils?

Comments
POSTAT AV: bella

Syper!

POSTAT: 2011-12-04 / KLOCKAN: 21:37:31 /



POSTAT AV: Jenny

GRYYYYYYYYYYMT BRA! DU ÄR SJUKT BRA PÅ ATT SKRIVA! <3

POSTAT: 2011-12-04 / KLOCKAN: 21:48:02 /



POSTAT AV: Mathilda

OMG så bra :D du äger på att skriva :D

POSTAT: 2011-12-04 / KLOCKAN: 22:11:03 /



POSTAT AV: Johanna

GRYMT JÄVLA BRA :D

POSTAT: 2011-12-04 / KLOCKAN: 22:24:38 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: elena

super bra

POSTAT: 2011-12-04 / KLOCKAN: 23:12:48 /



POSTAT AV: Nathale

Ahhhhhhh det är så bra!!!

Så bra så bra så bra!!!

POSTAT: 2011-12-05 / KLOCKAN: 15:38:13 /



POSTAT AV: liiz

Jag älskar den<33

POSTAT: 2011-12-05 / KLOCKAN: 19:05:53 /



POSTAT AV: Josefin

BRA BRA BRA BRA BRA BRA BRA BRA BRA BRA BRA BRA. GRYM GRYM GERYM GRYM GRYM! :D <3 du är bäst tjejen, seriöst! <3

POSTAT: 2011-12-05 / KLOCKAN: 19:58:20 / URL: http://bieberisbeautiful.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

As bra novell!! Vill bara påpeka en sak: Du vet väll om att leukemi faktiskt är cancer :) Eller rättare sagt blodcancer

POSTAT: 2011-12-05 / KLOCKAN: 20:45:24 /



POSTAT AV: Tove

Sket bra meeeeeeeeeeeer:)<3

POSTAT: 2011-12-05 / KLOCKAN: 21:03:28 / URL: http://itisjustbiebs.blogg.se/



POSTAT AV: Leyluzz

duuu är så himla bra på att skriva!!!!!:D BTW checka min blogg, har inte skrivit något än men det kmr :D

POSTAT: 2011-12-06 / KLOCKAN: 22:19:51 / URL: http://bieberstorysbyme.blogg.se/



POSTAT AV: Cherry

Så sjuukt bra :D <33

POSTAT: 2011-12-09 / KLOCKAN: 11:15:57 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback