@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 18 - Justin Biebers New Girlfriend

''Tack Justin för att jag fick följa med hit, det är verkligen awesome här!'' Ler jag och menar det. Han ler stort.
''Tack för att du ville följa med! Det skulle varit dötrist utan dig'', ler han och kollar in i mina ögon. Jag ler.
''Är det okej om vi träffar Ryan och min andra bästa vän Chaz imorgon?'' Frågar han och jag nickar.
''Absolut!'' Ler jag. ''Jag ska bara på toa!'' Fortsätter jag sen och han nickar. Jag skyndar mig in på badrummet.
När jag kommer ut möts jag av Justin som ligger medvetslös på golvet. ''Justin?'' Får jag fram panikslaget men får inget svar.


Jag sätter mig i väntrummet på sjukhuset och kollar in i den vita väggen. Jeremy slår sig ner bredvid mig.
''Vad kan ha hänt?'' Frågar han och jag hör att han är orolig. Jag rycker långsamt på axlarna.

5 Timmar senare.
Jag känner ett hugg i magen när jag får syn på en sköterska komma gåendes mot mig. ''Var är Jeremy Bieber?'' Frågar hon och vänder blicken mot mig. ''Jag vet inte, han kommer nog snart'' svarar jag och reser mig upp.
''Vi har ingen aning om vad som hände med Justin, men han är vaken nu så du kan hälsa på om du vill'' ler hon. Jag nickar och hon visar mig till ett rum. Hon nickar mot mig innan hon lämnar mig. Jag tar ett djupt andetag och trycker upp dörren. Jag möts av Justin som ligger i en sjukhussäng med sin lila keps. Han kollar upp på mig och ler försiktigt. Av någon anledning börjar mina tårar rinna och jag försöker torka dom men ger upp.
''Vad hände?'' Frågar jag och sätter mig på en stol bredvid honom. Han rycker på axlarna.
''Ingen aning'' viskar han. ''Ramlade du bara.. Ihop?'' Frågar jag och tårarna börjar rinna ännu mer när jag ser hur dåligt han mår. Han nickar långsamt.
''Gråt inte'', viskar han och ler mot mig. ''Jag försöker'' mumlar jag tillbaka och torkar tårarna.
''Får du komma hem idag?'' Frågar jag sen och drar handen igenom mitt hår. Han nickar med ett leende och jag ler tillbaka.

Nästa dag:
''Justin, kom ihåg att du måste ta det lugnt i en vecka nu'' säger Diane när vi slår oss ner vid frukostbordet.
''Jadå'' flinar Justin och häller upp två glas juice. Han ler mot mig och ger mig det ena, jag ler tillbaka och tar emot det.
''Men Chaz och Ryan får väl komma hit idag, va?'' Frågar Justin och häller i sig sitt glas juice. Diane nickar.
''Självklart, men försök ta det lugnt!'' Ler hon. ''Jag, Bruce och Jeremy ska på grillfest hos Mariam, så ni har hela huset för er själva ikväll, vi är hemma sent inatt, men gör inga dumheter!'' Säger hon och ler mot oss.
''Nejdå'' säger jag och Justin samtidigt och Diane skrattar. Jag dricker upp juicen ur mitt glas och Justin lägger våra glas i diskmaskinen.
Vi går upp på Justins rum och han tar fram sin svarta Mac. Vi sätter oss tätt intill varann och han loggar in på Twitter. ''Chilling with @Maryjansen, toonight it's time for.. Movie night with.. @MaryJansen, @RyanButler and @ChazGsomers!'' Jag ler åt hans tweet och tar sedan emot hans Mac. Jag loggar in på twitter och skriver ungefär samma sak. ''Chilling with @justinbieber, movienight toonight with @justinbieber, @ryanbutler and @chazGSomers!''
Jag och Chaz har aldrig träffats men Justin har sagt att vi skulle komma bra överens, så jag hoppas han har rätt.
''Ska vi spela xbox?'' Frågar Justin med ett leende. ''Visst!'' Ler jag och vi sätter oss i varsin fåtölj och Justin startar sitt xbox. ''Vad vill du spela?'' Frågar han glatt. ''Det spelar ingen roll, jag kan ändå ingenting om sånt här'' skrattar jag och tar emot en kontroll.

Jag och Justin sitter i hans säng och kollar på varann. ''Berätta nåt om dig själv som jag inte vet'' ler han.
Jag tänker till. Vad vet han om inte om mig?
''Jag brukar sjunga för mig själv'', säger jag och skrattar. Han spärrar upp ögonen. ''Sjung nåt!'' Flinar han.
''Aldrig'', ler jag. ''Snälla?!'' Säger han och gör sin hundvalpsmin. ''Okej då..'' säger jag och slår mig ner vid hans keyboard. Han ställer en mick framför mig och jag ler nervöst. Jag börjar spela på Nellys låt, Just a dream. När introt är slut börjar jag sjunga till.

När jag spelat klart kollar jag nervöst på Justin som sitter och kollar på mig med stora ögon. ''Varför har du aldrig sagt att du kan sjunga?!'' Frågar han och kollar på mig. Jag rycker på axlarna med ett leende och sätter mig ner bredvid honom.
''Vi går nu, gör inga dumheter!'' Ropar Diane från nedervåningen. ''Vi lovar!'' Ropar Justin tillbaka och dörren smälls igen. Justin tar upp sin iPhone.
''Dom är här om en timme, vad ska vi göra tills dess?'' Frågar han och ler mot mig. ''Ingen aning, men du borde nog ta det lugnt'', säger jag och ler tillbaka. Justin himlar med ögonen och reser sig upp från sängen och drar upp mig. Vi lämnar övervåningen och slår oss ner i soffan och Justin knappar mellan kanalerna. Han stannar på en kanal där det kommer upp en bild på han själv. Jag himlar med ögonen åt hur egoistisk en kille kan vara.
''Justin Biebers nya flickvän!'' Säger en man och en bild på mig ploppar upp. Jag spärrar upp ögonen.
''Jasmine Villegas lämnade Atlanta och åkte hem, men Justin tog med sig Mary Jansen till Canada!'' Fortsätter han.
Justin vänder blicken mot mig och verkar vara lika förvånad som mig. Jag rycker på axlarna och suckar.
''Skitsamma, så länge vi vet att det inte är sant så..'' ler han och byter kanal. Jag nickar med ett leende.

Nästa chapter kommer upp senare ikväll! :)
Kommentera?

Comments
POSTAT AV: alice

Super bra!

Jag tycker verkligen inte att du kopierar från filmen a Cinderella story..

Och denna story är mycket bättre

Xoxo

Alice

POSTAT: 2011-07-02 / KLOCKAN: 18:15:32 / URL: http://bieberismydestiny.blogg.se/



POSTAT AV: Daniella

Jättebra! :)

POSTAT: 2011-07-02 / KLOCKAN: 21:17:22 / URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

meeeeeer! :d

POSTAT: 2011-07-02 / KLOCKAN: 21:51:26 /



POSTAT AV: ..

Super fortsätt nu då ^^

POSTAT: 2011-07-02 / KLOCKAN: 21:55:07 /



POSTAT AV: Gabbi

luv it ;)

POSTAT: 2011-07-02 / KLOCKAN: 22:03:09 /



POSTAT AV: Emma

Awesome!!:D älskar din blogg<3 och tack för länken jag länkade dig också:)

POSTAT: 2011-07-02 / KLOCKAN: 22:13:26 / URL: http://biebsfavorite.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback