@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 22 - The Hospital

Jag hjälper honom till sjukhuset där vi möts av en tjej med blondt långt hår. ''Kan jag hjälpa er?'' Frågar hon med ett leende. Jag berättar om Justins såkallade kramper han får i sitt ben hela tiden och hon tänker fundersamt.
''Okej, vi får röntga ditt ben'' säger hon och vi hjälper Justin in till ett sjukhusrum. ''Du får vänta utanför'' säger hon och ler mot mig. Jag nickar och sätter mig på en stol utanför rummet och väntar.
Efter ett tags stirrande i väggen hör jag klackar närma sig. Jag kollar upp och möts av samma tjej som tagit hand om Justin. Hon kollar på mig med en ledsam blick.
''Nå?'' Säger jag och reser mig upp. ''Jag är ledsen men... Det rör sig om en tumör'' säger hon och kollar på mig.


Jag spärrar upp ögonen och kollar på henne.
''Det.. Går väl att få bort?'' Frågar jag nervöst. Hon nickar och jag pustar ut. ''Men för att operera honom måste vi ha godkännande från hans mamma eller pappa'' säger hon.
''Absolut, jag ber hans pappa komma hit direkt'' ler jag. Hon nickar och vänder på klacken. Jag går fram till receptionen och lånar deras telefon. Jag knappar in Jeremys nummer och signalerna går.
''Hallå?'' Svarar han och låter trött. ''Hej Jeremy!'' Säger jag och vill inte ens veta hur han ska reagera på det här.
''Mary? Hej!'' Säger han lite piggare. ''Justin är på sjukhus'' säger jag lågt och väntar på hans reaktion. En flämtning hörs.
''Varför då?!'' Frågar han nervöst och jag hör att ytterdörren smälls igen. ''Han.. Har en tumör i benet'' säger jag.
''Jag är på väg!'' Säger han innan det läggs på. Med en suck sätter jag mig utanför Justins sjukhusrum i en stol.
Efter en kort stund kommer Jeremy inrusandes på sjukhuset med oro i blicken.

Senare:
Läkarna har precis flyttat Justin till operationssalen. ''Ni kommer få bort den va?'' Frågar Jeremy nervöst.
''Vi ska försöka allt vi kan'' ler den blonda kvinnan och försvinner in i operationssalen och jag och Jeremy stirrar på varann.
''Från världens bästa dag till den sämsta'' säger jag och kollar ner i golvet. ''Juste, jag hörde att du fick träffa Carlos'' ler han och jag nickar och ler tillbaka.
Under timmarna som går gör vi egentligen ingenting, vi sitter bara och kollar in i den vita sjukhusväggen.
Efter en lång väntan kommer den blonda tjejen äntligen tillbaka och hon ler. ''Vi har fått bort tumören'' säger hon.
Jag ger Jeremy en highfive och han besvarar den glatt. ''Han får komma hem imorgon'' ler hon och vänder på klacken.
''Du kan åka hem så länge, jag väntar tills imorgon'' ler jag. ''Är du säker?'' Frågar Jeremy tveksamt och jag nickar.
''Fine, if you say so'' säger han och reser sig upp. ''Vi ses imorgon då!'' Säger han och lämnar sjukhuset.
Efter en liten stund får jag hälsa på Justin. Den blonda tjejen visar mig till hans rum och jag ler tacksamt mot henne innan jag kliver in.
Justin är inkopplad i en maskin som piper. Jag suckar åt det irreterande ljudet och sätter mig på en stol bredvid Justins säng.
Hans ögon är stängda så jag antar att han sover. Jag vänder mig mot väggen och får syn på en klocka. 04.33 på natten. Jag suckar. No way att jag ska kunna sova nu.
Efter att ha stirrat runt i rummet i säkert flera timmar öppnar Justin äntligen ögonen. Han ler stort när han får syn på mig men sen ger han mig en orolig blick.
''Hur mycket har du sovit?'' Frågar han och kollar på mig. ''Ingenting'' ler jag. ''Jag ser det'' flinar han och jag höjer på ena ögonbrynet.
Jag går fram till en spegel och granskar mig själv. Påsar under ögonen, great! Jag skrattar och sätter mig ner på stolen igen.
''Jag får komma hem idag'' säger han glatt och jag nickar. ''Fett sämst att lovet skulle börja såhär'' säger han och suckar.
Jag nickar instämmande och rycker på axlarna. ''Då får vi se till att resten av sommarn blir grym'' ler jag och han nickar.
''Absolut!'' Säger han och ger mig en highfive.

Kort del jag vet, förlåt. Har egentligen inte tid men jag skrev en kort del ändå. Vad tycker ni om novellen btw? Ska jag fortsätta på den här eller göra en ny? Vad tycker ni? Jag tål Kritik! :)

Comments
POSTAT AV: elena

super duper bra

POSTAT: 2011-07-05 / KLOCKAN: 10:03:12 / URL: http://myjustinstorys.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

jätte bra :) mer!

POSTAT: 2011-07-05 / KLOCKAN: 10:15:32 /



POSTAT AV: Anonym

jätte bra :) mer!

POSTAT: 2011-07-05 / KLOCKAN: 10:16:08 /



POSTAT AV: Anonym

jätte bra =)

POSTAT: 2011-07-05 / KLOCKAN: 12:37:47 /



POSTAT AV: Anonym

Älskar den!! Absolut mera!! :DDD

POSTAT: 2011-07-05 / KLOCKAN: 13:46:17 /



POSTAT AV: Anonym

Fortsätt på den här. Det måste ju hända ngt mellan dom :) ;)



Btw, Mer mer mer :)<3

POSTAT: 2011-07-06 / KLOCKAN: 17:23:21 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback