@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 23 - The Phone Call

Jag går fram till en spegel och granskar mig själv. Påsar under ögonen, great! Jag skrattar och sätter mig ner på stolen igen.
''Jag får komma hem idag'' säger han glatt och jag nickar. ''Fett sämst att lovet skulle börja såhär'' säger han och suckar.
Jag nickar instämmande och rycker på axlarna. ''Då får vi se till att resten av sommarn blir grym'' ler jag och han nickar.
''Absolut!'' Säger han och ger mig en highfive.



När jag vaknar nästa morgon är det helt tyst i huset. Jag bäddar sängen och går fram till garderoben. Jag tar med ett par blåa shorts och ett vitt linne in på badrummet. Jag drar av mig pyjamasen och drar på mig de nya kläderna, därefter sätter jag upp håret i en slarvig tofs och borstar tänderna. Jag lämnar badrummet och går ner i köket. Ingen där.
Efter en stunds letande ger jag upp. Jag drar på mig mina lila Supras och lämnar huset. Jag lämnar gräsmattan och en liten bit bort får jag syn på någon. Jag höjer på ena ögonbrynet och skyndar mig mot personen. När jag kommer lite närmare ser jag att det är Justin som står där och kollar ut över vattnet. Jag går fram och ställer mig bredvid honom.
''Vad gör du här?'' Frågar jag och sätter mig ner på bryggan. Han sätter sig bredvid mig och ler.
''Ärligt talat så vet jag knappt själv, jag rensar tankarna bara'' säger han och kollar på mig. Jag nickar.
''Nåt speciellt på hjärnan?'' Säger jag och lägger händerna på mina knän. Han rycker på axlarna.
''Jag funderar nog mest på hur jag ska göra slut med Jasmine, jag orkar inte vänta tills vi kommer tillbaka till Atlanta'' säger han och verkar fundera. ''Och om jag gör slut med henne via telefon lär hon ju döda mig'', fortsätter han.
Jag skrattar och rycker på axlarna. ''Var bor hon då?'' Frågar jag.
''Kalifornien'' säger han.
''Men dåså, vad jag har hört så brukar du ju åka efter dina tjejer, så åk dit vettja!'' Säger jag och skrattar till. Justin skrattar också.
''Men det är så onödigt.. Att åka till Kalifornien för att dumpa en tjej och sen dra hem igen?'' Säger han.
''Jo, det har du kanske rätt i'' säger jag och kollar in i hans hasselbruna ögon.
''Jag kanske bara ska ringa henne?'' Säger han och kollar frågandes på mig. ''Ja, det är väl det enda du kan göra om du inte vill vänta tills vi åker tillbaka till Atlanta'' ler jag och kollar ut över vattnet.
''Då gör jag det'' säger han och tar upp sin iPhone. ''Nu?'' Frågar jag och han nickar. ''Aja'' flinar jag.
Han knappar med sin mobil och flyttar den sen till örat. Efter en liten stund öppnar han munnen.
''Hej Jasmine'' säger han lite nervöst och biter sig i läppen. ''Vi måste prata'' fortsätter han sen.
Det är lite störande att jag inte kan höra vad hon säger.
''Ja, det är viktigt'' säger han och himlar med ögonen. ''Nej det kan inte vänta! Jag måste prata med dig NU''.
Jag fnissar till och kollar på Justin.
''Jo asså..'' mumlar han och kollar nervöst på mig. Jag nickar. ''Du klarar det'' viskar jag lågt.
Han nickar och tar ett djupt andetag. ''Vi måste göra.. Slut'' säger han lite lågt och väntar på ett svar.
Han biter sig i läppen och efter en stund räcker han mig sin telefon. Jag höjer förvånat på ena ögonbrynet.
''Hon vill typ.. Snacka med dig'' viskar han. Jag nickar långsamt och tar hans iPhone mot örat.
''Hallå?'' Svarar jag och väntar på ett svar. ''Hur kan du göra såhär mot mig?!'' Säger hon irreterat.
''Vadå?'' Frågar jag förvånat och slår till en mygga som satts sig på min arm.
''Du försöker få Justin att gilla dig så att han ska dissa mig! Så jävla dålig stil, men tro mig.. Du kommer aldrig få honom! Så länge du inte vill bli hotad till livet av alla hans fans, för jag skriver just nu på Twitter att du har känslor för honom och att du vill gifta dig med honom och ta han ifrån hans fans! Så, fortfarande lika tuff huh?'' Säger hon glatt.
''Och förresten, om du säger något om det här till Justin så får du ångra dig'', säger hon innan det läggs på.
Jag räcker Justin hans iPhone och reser mig upp. ''Vad sa hon?'' Frågar han och reser sig också upp.
''Hon..'' Börjar jag men avbryter mig själv. ''Hon...?'' Säger Justin och kollar frågande på mig.
''Hon frågade bara om jag visste varför du gjorde slut, men det las på så jag antar att hon hade dålig mottagning eller nåt'' säger jag och pressar fram ett leende.
Han ger mig en misstänksam blick men nickar sedan. ''Du Justin?'' Säger jag och kollar på honom.
''Japp?'' Svarar han med ett leende.
''Jag kanske borde åka hem''.

Kort del, förlåt! Min dator har blivit extremt seg så jag ska passa på att rensa den eller nåt! Haha.
Det kommer två kapitel imorgon. :)

Comments
POSTAT AV: Sabbe

grymt bra :). mer

POSTAT: 2011-07-06 / KLOCKAN: 23:28:05 /



POSTAT AV: Anonym

så dfgdsfghfshg bra! meeer!

POSTAT: 2011-07-06 / KLOCKAN: 23:28:10 / URL: http://jbiieberstory.blogg.se/



POSTAT AV: Daniella

Jättebra! Men jag hoppas att ifall hon nu åker hem, så försöker Justin få reda på vad som hände, vad Jasmine sa i telefonen. Och sedan typ kommer hon tillbaka till honom och berättar vad Jasmine sagt. Hahaha.... complicated...



kram på dig.

POSTAT: 2011-07-06 / KLOCKAN: 23:53:54 / URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

draaaaamaaaaaa löve it

POSTAT: 2011-07-07 / KLOCKAN: 00:59:48 /



POSTAT AV: Anonym

Den är jätte bra! mer :)

POSTAT: 2011-07-07 / KLOCKAN: 11:13:51 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback