@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 24 - Goodbye Stratford

''Hon..'' Börjar jag men avbryter mig själv. ''Hon...?'' Säger Justin och kollar frågande på mig.
''Hon frågade bara om jag visste varför du gjorde slut, men det las på så jag antar att hon hade dålig mottagning eller nåt'' säger jag och pressar fram ett leende.
Han ger mig en misstänksam blick men nickar sedan. ''Du Justin?'' Säger jag och kollar på honom.
''Japp?'' Svarar han med ett leende.
''Jag kanske borde åka hem''.


JUSTIN'S PERSPEKTIV:
''Va?'' Får jag fram efter en stunds tystnad. Hon suckar och kollar på mig. ''Om du.. Vill det så'' mumlar jag.
''Ja, jag.. Det var inte schyst att lämna Donna sådär'' säger hon och kollar ner på bryggan. Jag höjer på ena ögonbrynet.
''Var det inte det du ville?'' Frågar jag förvånat. Hon rycker tveksamt på axlarna.
''Jo men...''
''Vad sa Jasmine?'' Säger jag och avbryter henne. Hon suckar.
''Hon sa ingenting Justin! Hon hann inte säga nånting för det bröts!'' Säger hon och kollar allvarligt på mig.
''Okej.. Men.. Aja.. Du får väl åka hem då, det är ditt val'' säger jag lågt och börjar gå tillbaka mot huset.
Jag hör att hon sakta går bakom mig. Nyss så ville hon ju ingenting annat än att stanna kvar, och nu ska hon helt plötsligt åka hem bara sådär? Jag vet att Jasmine har sagt något, men jag vet inte vad.
Jag rycker upp ytterdörren och klampar in i huset med skorna på. Jag går fram till mormors data och sätter mig vid den.
Jag kommer in på google och skriver. ''Biljetter till Atlanta''
Det kommer upp flera sökresultat och jag trycker på de första. ''Vill du åka billigt till Atlanta redan idag? Här hittar du biljetter till de billigaste priserna!''
Så var det klart. En biljett till Atlanta.
Jag reser mig upp och går fram till Mary. ''Jag har fixat en biljett, men jag måste följa med till flygplatsen så jag kan betala den åt dig'' säger jag och får en klump i halsen. Hon skakar på huvudet.
''Du behöver inte betala åt mig, du har gjort det tillräckligt. Jag kan betala själv'' säger hon och går upp på gästrummet.
Med en tung suck sätter jag mig i soffan och drar upp min iPhone ur byxfickan. Jag ringer upp Jasmine.
''Hej Justin!'' Svarar hon. ''Hej, vad har du sagt till Mary?'' Frågar jag lite irreterat.
''Mary? Juste! Jag hann inte säga något för det avbröts, så jag har inte sagt nånting till henne. Vadårå?'' Säger hon.
Jag slänger på luren och lutar mig bak i soffan. Jag måste få veta vad som har hänt.
Mary kommer ner för trappan med sin väska.
''Ska jag skjutsa dig till flygplatsen?'' Frågar jag och hon skakar på huvudet.
''Det är lugnt, jag har ringt en taxi'' säger hon och drar på sig sina skor igen.
Jag går fram för att ge henne en kram men hennes blick tyder på att hon inte vill. Jag känner hur tårarna bränner i ögonlocken men låter dom inte rinna ner.
''Hejdå Justin'' säger hon lågt.
''Hejdå'' mumlar jag.
Hon lämnar huset och det blir alledes tyst.

MARY'S PERSPEKTIV:
Jag var tvungen. Jag måste bort, bort från allting. Knappast att jag återvänder tillbaka till Donna. Men jag måste långt bort.. Justins fans vill väl döda mig nu när Jasmine twittrat att jag vill ta han ifrån dom. Jag suckar och håller tillbaka tårarna. Jag hoppar in i taxin och vänder mig mot chauffören.
''Kan du köra mig till flygplatsen?'' Frågar jag och han nickar. Jag spänner fast bältet och han gasar. Jag kollar ut genom fönstret på huset som jag antagligen aldrig kommer få se igen.
När vi kommer fram till flygplatsen räcker jag chauffören lite pengar och hoppar ut med väskan. Precis när jag tar mitt första steg in på flygplatsen ringer min mobil. Jag fiskar snabbt upp den ur väskan och skärmen visar ''Dolt nummer''. Med en suck svarar jag iallafall.
''Hallå?'' Svarar jag och sätter mig på en bänk.
''Hej, det är Jasmine'' säger hon.
''Hej.. Ifall du vill att jag ska lämna Justin ifred får du köpa en biljett till mig till.. Jag vet inte var, men långt härifrån iallafall'' säger jag lågt och rättar till min mössa.
Jag vet att det är sommar, men jag var tvungen att ha den så att inte någon känner igen mig.
''Visst, det kan jag göra'' säger hon glatt och jag hör tangenter bakgrunden.
Efter en stunds tystnad öppnar hon munnen.
''Jag har bokat en biljett till Japan'' säger hon och skrattar. ''Great!'' Säger jag högt och lägger på luren. Jag stoppar ner mobilen i fickan igen och börjar leta efter rätt gate.
Efter ett tag har jag lyckats hitta, betalat biljetten och sett min väska åka iväg på rullbandet.
Jag tar ett steg in i flygplanet och sätter mig vid rätt plats. Varför just Japan? Mina pengar lär inte räcka länge.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Jag hoppar till när det plingar i min mobil. Jag kliar mig i ögonen och öppnar smset.
''Hej Justin! Jag vet att det kommer lite plötsligt men du ska ha en konsert om två dagar /Scooter''
En konsert? Vardå?
''Var?'' svarar jag bara och lutar mig bak i soffan.

Comments
POSTAT AV: Anonym

mer! :)

POSTAT: 2011-07-07 / KLOCKAN: 15:14:29 /



POSTAT AV: daniella

Jättebraaa! :D

POSTAT: 2011-07-07 / KLOCKAN: 16:16:56 / URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/



POSTAT AV: Nathalie

Jättebra, mer =)

POSTAT: 2011-07-07 / KLOCKAN: 16:39:22 / URL: http://nathanahlen.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

hej! älskar din novell, mer :))))) <3

POSTAT: 2011-07-07 / KLOCKAN: 16:39:58 /



POSTAT AV: Steffi xD

super bra hoppas det är i japan och att flyget är försenat så justin hinner med samma flyg som Mary :P

POSTAT: 2011-07-07 / KLOCKAN: 19:46:06 /



POSTAT AV: Anonym

meeeeeeeeer!

POSTAT: 2011-07-07 / KLOCKAN: 19:59:38 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback