@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 29 - Back to Stratford

''Jag kommer sakna dig'' säger jag med ett skratt och torkar tårarna.
''Aww, gråt inte! Jag kommer sakna dig också sötnos!'' Säger han och ler stort. Jag ler mot honom och tar upp mobilen ur fickan.
''Gå mot arenan, jag är strax där'' skriver jag till Justin och stoppar ner mobilen i fickan igen.
Efter en stund parkerar vi utanför arenan och jag vänder mig mot Yu. Jag omfamnar honom i en stor kram.
''Hejdå'' säger jag ledsamt men pressar fram ett leende.
''Hejdå, du har mitt nummer va?'' Frågar han snabbt. Jag nickar och smäller igen bildörren och han vinkar efter mig när jag går mot arenan. När han kört iväg går jag bakom den och möts av Justin.
''Hej...'' Säger han lågt.



''Hej'' mumlar jag och stannar upp.
''Förlåt'' säger han och kollar på mig och jag ser att han lider. ''Kan vi åka tillbaka nu?'' Frågar jag.
Han rycker på axlarna. ''Visst'' säger han och kommer mot mig. Jag börjar långsamt gå med Justin bredvid mig.
''Förlåt Mary'' säger han lågt. Jag himlar med ögonen.
''Du lämnade mig när jag behövde dig som mest, du trodde på Jasmine!'' Säger jag och tar på mig en halsduk på huvet för att dölja mitt ansikte.
Det blir tyst och vi kliver in på flygplatsen.
''Jag har redan bokat två biljetter tillbaka till Canada'' säger han och ler mot mig.
''Canada?!'' Utbrister jag. Han nickar glatt.
''Jaha, så du menar att jag ska få tillbringa den här sommaren med dig iallafall?'' Säger jag och himlar med ögonen.
''Japp, nu köper vi glass!'' Ler han och drar med mig in på någon affär.
Jag suckar och kollar runt på allt i affären vilket gör mig vrålhungrig.
''Vilken glass vill du ha? Eller du kanske vill ha nåt annat?'' Säger han och ler.
''Jag vill inte ha nånting, jag har ändå inga pengar. För jag blev RÅNAD'' säger jag och ändrar rösten på ''rånad''.
Han suckar. ''Jag betalar''.
''Nej det gör du inte alls'' säger jag och börjar gå för att lämna butiken. ''Oh yes i do'' säger han och ler sitt typiska leende som alla tjejer smälter för. Om han tror att det funkar på mig så har han fel.
''Det där funkar inte på mig'' säger jag och går fram till glassdisken.
''Nehe, är det därför du ändra dig?'' Frågar han och blinkar med ena ögat.
Jag suckar. ''Fine, choklad'' säger jag och lämnar butiken. Jag sätter mig på en bänk utanför och funderar.
Snabbt efter kommer Justin ut ur butiken med två glassar i två bägare. Han kommer fram till mig och räcker mig den ena.
Utan att ens säga 'tack' tar jag emot den och vänder mig mot honom.
''När kommer flyget?'' Frågar jag.
Han slår sig ner bredvid mig och tar upp något som måste vara en iPad.
''Om en timme''.

JASMINE'S PERSPEKTIV:
''Justin Bieber och Mary Jansen tillsammans igen? Dom sågs imorse tillsammans i Japan och dom gick mot flygplatsen, mer info kommer sen'' läser jag på oceanUP.com.
Jag håller ilskan inne och loggar in på twitter. Med ett hånfullt leende skriver jag en ny tweet.
''Beliebers! Mary har tagit Justin ifrån er igen! Dom sågs gå till en flygplats i Japan tillsammans imorse, vi måste göra nånting åt det här! Idéer? :)''
Jag skrattar och slänger mig i sängen.
Hon ska inte få honom.

MARY'S PERSPEKTIV:
Vi kliver in i hans mormors hus ännu en gång. Springande fotsteg kommer närmare och snart står Diane framför oss.
''Mary!'' Utbrister hon och omfamnar mig i en kram. En aning förvånad besvarar jag kramen.
Hon släpper taget och kollar allvarligt på mig. ''Du är ju alledes lerig! Om du vill duscha så kan du duscha där uppe'' ler hon.
''Tack Diane'' ler jag och drar av mig skorna. Jag skyndar mig upp på övervåningen och utanför badrummet står Justin och flinar mot mig.
''Psyko...'' Mumlar jag och skyndar mig in på gästrummet. Jag drar ut en handduk och nya kläder ur väskan och börjar gå mot badrummet men Justin står kvar.
''Okej, vad vill du?'' Frågar jag lite irreterat.
''Du får tjugo minuter på dig, sen ska vi iväg'' säger han med ett leende och flyttar på sig. Jag höjer på ögonbrynen och fortsätter in på badrummet och låser dörren.
Undra vart vi ska någonstans.
Jag drar av mig kläderna och hoppar in i duschen och försöker skynda mig. Efter kanske tio minuter hoppar jag ut ur duschen och drar handduken runt mig.
Jag tar på lite puder, läppglans och mascara medans jag torkar. När det är klart drar jag på mig mina svarta tights och en lila sommarklänning. Jag lägger de andra kläderna i tvättkorgen och lämnar badrummet. Jag skyndar mig in på gästrummet och torkar håret med min hårtork och precis när jag är klar kommer Justin i rummet. Jag rycker till och kollar på honom.
''Precis i tid!'' Ler han.
''Har du hört talas om att knacka?'' Frågar jag med ett fejk leende och tränger mig förbi honom. Jag går ner till hallen och drar på mig mina svarta ballerinaskor.
Justin kommer också ner och drar på sig ett par gråa Supras.
''Ska inte dom andra med?'' Frågar jag osäkert och han skakar på huvudet med ett leende.
Jag suckar och vi lämnar huset. ''Berätta vart vi ska annars följer jag inte med'' säger jag.
Han suckar. ''Jag ska träffa några fans och du ska med'' säger han.
Jag vänder på klacken och börjar gå mot huset igen men han tar tag i min arm.
''Dom kommer inte göra nåt, jag har bara gett tillstånd till dom som inte tycker illa om dig'' ler han.
''Jaja'' mumlar jag och följer med honom ändå.

*
Vi kliver in i en stor byggnad och vi kommer backstage. Han flinar och vi kliver tillsammans ut på scenen.
Fansen jublar när vi kommer ut.
''Hello everybody!'' Ler Justin som helt plötsligt håller i en mick. Han räcker mig en och jag himlar med ögonen.
''Kan ni hjälpa mig att få Mary att förlåta mig?'' Frågar han och dom jublar. Jag kollar förvånat på Justin sen på fansen.
Jag suckar och sätter mig ner vid scenkanten och kollar på alla beliebers.
Musiken startas och han börjar sjunga på ''Favorite Girl'' och även om jag är arg på honom så låter det sjukt gulligt.
När låten är slut börjar han sjunga på ''One Less Lonely Girl'' istället. Jag känner hur det hettar till i kinderna men jag skakar bort tanken på att förlåta honom. Han lämnade mig när jag verkligen behövde honom, han trodde på Jasmine när dom hade gjort slut, han lämnade mig och jag kunde ha dött om jag inte träffat Yu!
Låten tar slut och han sätter sig bredvid mig och flyttar micken närmare sin mun.
''Snälla förlåt mig Mary?'' Säger han och möter min blick. Jag kollar tveksamt in i hans ögon och alla beliebers väntar spänt på vad jag ska svara.


Här fick ni en till del! :)
Nu behöver jag eran hjälp, ska hon förlåta honom och vad ska hända med Jasmine? Ska hon fortsätta eller ge upp? Kommentera! :D



Comments
POSTAT AV: bbiebs.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Förlåt honom! :D

POSTAT: 2011-07-10 / KLOCKAN: 14:36:16 / URL: http://bbiebs.blogg.se/



POSTAT AV: linnea

Jääätäteee bbraa !!

POSTAT: 2011-07-10 / KLOCKAN: 16:36:28 /



POSTAT AV: Bella (;

neej jag tycker inte hon ska förlåta han än han ska få kämpa lite till tycker jag ! :D

POSTAT: 2011-07-10 / KLOCKAN: 17:01:21 /



POSTAT AV: Daniella

Tycker som Bella, han ska kämpa för att få henne igen. Det var ju väldigt drygt att lita på Jasmine istället.. dem är ju på scenen nu så hon kan ju typ säga att dem ska prata om det efteråt. ialf, du skriver jättebra längtar tills nästa kapitel! :-)

POSTAT: 2011-07-10 / KLOCKAN: 17:17:20 / URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/



POSTAT AV: Gabbi

kämpa lite till med jag tycker Jasmine ska bli avslöjad typ att hon kommer upp till canada för o splittra dem o när hon o mary är ensamma säger hon hela sin plan men Mary spelar in det samtidigt och då blir Jasmine BUSTED :D

POSTAT: 2011-07-10 / KLOCKAN: 17:46:36 /



POSTAT AV: M E M A A - Fotoblogg

Sv: Nej, tyvärr tar jag inte imot fler gratis beställningar just nu, dock säljer jag designer för 50 kr :)

POSTAT: 2011-07-10 / KLOCKAN: 17:47:55 / URL: http://memaa.blogg.se/



POSTAT AV: elena

super duper bra han måste få kämpa

POSTAT: 2011-07-10 / KLOCKAN: 18:48:08 / URL: http://myjustinstorys.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

jag tycker att han ska få kämpa typ och sen kanske hon typ kysser nån annan eller så... :) MER! :D

POSTAT: 2011-07-10 / KLOCKAN: 19:11:33 /



POSTAT AV: Nathalie

Jag håller med Gabbi (:

Jag tycker att Justin ska kolla sin twitter så ser han vad Jasmine har twittrat! :D

POSTAT: 2011-07-10 / KLOCKAN: 21:12:46 / URL: http://nathanahlen.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback