@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 30 - The Message

Låten tar slut och han sätter sig bredvid mig och flyttar micken närmare sin mun.
''Snälla förlåt mig Mary?'' Säger han och möter min blick. Jag kollar tveksamt in i hans ögon och alla beliebers väntar spänt på vad jag ska svara.


Jag suckar och tar upp micken vid munnen. ''Nej'' svarar jag lågt.
''OOOOOOOOOOO!'' Ropar hans beliebers och jag kan inte låta bli att skratta.
''Sorry Biebs, men du behöver inte mig'' säger jag och rycker på axlarna.
''Det är just det jag gör'' mumlar han och några 'aww' hörs. Jag fejkler mot honom och vänder mig mot fansen.
''Några frågor?! Ni får fråga vad ni vill!'' Ler jag och dom jublar. Några räcker upp handen och jag pekar på en liten tjej runt 10 års åldern. ''Du'' ler jag.
''Har ni varit tillsammans någonting?'' Frågar hon och kollar först på mig och sen på Justin.
Jag skakar på huvudet. ''N..'' Börjar jag men Justin avbryter mig. ''Nej, men vi har kysst varann'' säger han och jag kollar chockat på honom. Han ger mig ett hånfullt flin och vänder sig mot fansen.
''Din tur!'' Säger han och pekar på en äldre tjej i min ålder.
''Min fråga är till Justin.. Har du känslor för Mary?'' Frågar hon. Jag möter hans blick och höjer frågande på ögonbrynen.
Han skrattar. ''Jag ser henne bara som en kompis, jag är för upptagen för att dejta någon just nu'' säger han och jag skrattar.
''Din tur'' ler jag och pekar på en tjej runt 17års åldern med brunt långt hår.
''Tack, min fråga är till dig Mary.. Ingenting speciellt men vad ska du göra när dansskolan är slut?'' Frågar hon och ler mot mig.
''Bra fråga! Jag ska flytta ihop med min bästa kompis Tami, jag ska fortsätta följa mina drömmar som dansare och se hur det går. Ifall jag inte kommer nånstans med det vet jag inte riktigt!'' Säger jag och ler.
''Kanske bli sångerska?'' Frågar Justin och kollar på mig. ''Yeah right!'' Säger jag.
''Kan du sjunga?!'' Ropar några. Justin nickar ivrigt. ''Hon sjunger som en drottning!'' Säger han.
Jag skakar snabbt på huvudet. ''Sjung för oss! Sjung för oss! Sjung för oss!'' Ropar dom och jag ger Justin jag-ska-döda-dig blicken och han bara skrattar.
''Öhm.. Visst.. Vänta här'' säger jag och springer in backstage där jag möts av Scooter. Han kollar på mig och jag rycker på axlarna.
''Snälla säg att Dan och dom andra kan spela till låten Price Tag av Jessie J!'' Säger jag. Han ler stort mot mig och nickar.
''Tack Scooter, du har räddat mitt liv!'' Säger jag och springer ut på scenen.
''Okej.. Kan alla Price Tag?!'' Ropar jag och dom jublar. ''Då kör vi..'' Säger jag och instrumenten börjar spelas.
När det är dags börjar jag sjunga och försöker att inte tänka på hur många som lyssnar på mig nu.

När jag sjungt klart jublar dom. ''Tack så mycket'' ler jag och sätter mig motvilligt ner bredvid Justin igen.
''Vad var det jag sa?'' Säger Justin och kollar på fansen.

När vi äntligen kliver in i huset igen är det alledes tyst. ''Snälla säg inte att jag måste spendera resten av dagen ensam i huset med dig'' viskar jag och drar av mig skorna. Justin flinar och jag fortsätter ut i köket där jag finner en blå lapp.
Jag tar upp den och börjar läsa. ''Hej! Vi är bara och grillar hos Alexis och Kevin, vi är hemma sent ikväll, vänta inte uppe på oss om ni vill sova! /Kram mormor, morfar, Jaxon, Jazmyn och Jeremy.''
Jag suckar och ger lappen till Justin, därefter slänger jag mig på soffan och zappar mellan tvkanalerna.
Jag stannar när ''So you think you can dance'' ploppar upp på tvskärmen. Jag ler stort och börjar kolla på hur bra dom dansar.
Justin slår sig ner bredvid mig och jag suckar. ''Fine...'' Säger han lågt och lämnar mig ensam och skuldkänslorna rinner över mig.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Jag kollar på mig själv i spegeln och mår illa. Tonårs-idolen som krossar tjejers hjärta. Jag loggar in på twitter och den högsta trenden som de flesta skriver är: #killmaryjansen.
Jag spärrar upp ögonen och går in på Jasmines sida och rycker till när jag ser hennes senaste tweet.
''Beliebers, nu tar vi henne!! ;)'' och ifall jag måste vara ärlig är jag rädd för henne. Jag skriver genast en ny tweet.
''Försöker ni röra Mary så flyttar jag hem till Canada igen, slutar med musiken och fortsätter spela hockey istället och sluta upp med den här idiotiska trenden! @jasminevillegas, skaffa ett liv!'' skriver jag och loggar ut.
Jag ställer mig vid spegeln ännu en gång och suckar tungt.

MARY'S PERSPEKTIV:
Programmet tar slut och jag reser mig upp ur soffan och går in i köket och häller upp ett glas mjölk och slår mig ner vid bordet.
Det plingar till i mobilen och jag tar upp den. Smset är från.. CARLOS!
Jag ler mitt största leende någonsin och öppnar smset.
''Vill du gå ut med mig? Asså.. Typ som kompisar?''

Vad ska hon svara tycker ni?
Kommentera nu så kommer det upp en till inatt! (:

Comments
POSTAT AV: bbiebs.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Jättebra:)

POSTAT: 2011-07-10 / KLOCKAN: 23:04:40 / URL: http://bbiebs.blogg.se/



POSTAT AV: Bella ! ;))

JAAAAAAAAAA hon ska gå ut med carlos och då blir Justin avundsjuk och jag tycker faktiskt det ska ta några kapitel till innan hon förlåter han för annars är det så konstigt om hon förlåter han så snabbt så jag tycker att det ska ta några kapitel till (;

POSTAT: 2011-07-10 / KLOCKAN: 23:08:21 /



POSTAT AV: - Daniella

Tycker samma som Bella, igen...! ;) du skriver jättebra!

POSTAT: 2011-07-11 / KLOCKAN: 00:28:19 / URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/



POSTAT AV: HEJ

jag vill ha ett kappitel till !

POSTAT: 2011-07-11 / KLOCKAN: 00:48:21 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback