@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 32 - The Little Party

Jag hör fotsteg komma närmare mig och en filt som läggs över mig. Jag kisar med ögonen och ser att det är Mary. Jag ler försiktigt när hon kollar bort. Hon lägger sig i soffan bredvid med en filt över sig. Jag ler och sluter ögonen igen.


MARY'S PERSPEKTIV:
Jag vaknar av att någon petar på mig. Jag öppnar sakta ögonen och får syn på Justin som står över mig.
''Jag ska åka och handla, vi ska grilla ikväll. Vill du följa med?'' Frågar han med ett leende. Jag gäspar.
''Nej tack'' säger jag och vänder på mig. Han suckar uppgivet och hans fotsteg blir svagare. ''Eller vänta!'' Ropar jag och han stannar upp. Jag reser mig upp.
''Jag kan följa med'' säger jag och springer upp på gästrummet. Jag tar fram nya kläder som jag byter om till inne på badrummet. Därefter borstar jag håret och drar några drag med mascaran sen lämnar jag badrummet.
Jag går ner till nedervåningen och möts av Bruce, Diane och Jeremy.
''Godmorgon'' säger dom i kör med ett leende.
''Godmorgon!'' Säger jag och ler tillbaka.
Jag fortsätter till hallen och drar på mig mina ballerinaskor. Justin ler stort mot mig innan vi lämnar huset.
I en pinsam tystnad börjar vi gå. ''Så.. Är det någon som kommer ikväll eller?'' Frågar jag och biter mig i läppen.
''Chaz, Ryan, och Tami'' säger han.
''Tami?!'' Utbrister jag och stannar upp. Med ett skratt stannar han också och ställer sig framför mig.
''Japp, hon saknade dig så jag sa att hon kunde komma och hälsa på'' säger han med ett leende och börjar gå.
Jag skyndar mig ikapp honom. ''Tack så mycket Justin'' säger jag med ett svagt leende. Vi kliver in på någon affär och fansen attackerar oss genast.
Jag tar stöd mot väggen för att inte ramla på golvet. Justin gör likadant. Jag brister ut i skratt och vänder mig mot alla fansen.
''Justin ställer nog gärna upp på några kort!'' Säger jag högt med ett leende och tränger mig förbi dom. Innan jag fortsätter in i affären vänder jag mig mot Justin. Han kollar på mig med jag-ska-döda-dig blicken. Jag ler retsamt mot honom och tar en korg. Jag börjar kolla runt i affären medans jag väntar på Justin.
''Är vi kvitt nu?'' Frågar han andfått. Jag flyttar mitt huvud närmare hans. ''Nej'' säger jag och ler.
Han himlar med ögonen och vi fortsätter gå runt i affären.
''Vad ska vi grilla?'' Frågar jag när jag inser att vi bara gått runt i minst en kvart.
''Hamburgare, korv med bröd. Ingen aning'' säger han och flinar. Jag himlar med ögonen och lägger ner hamburgarbröd i korgen. Vi fortsätter leta runt i affären och när vi äntligen står i kassan har vi köpt kött, korv, bröd, läsk, godis och chips.
''129 kronor tack'' säger mannen i kassan och ser uttråkad ut och jag skakar på huvudet.
''Vill du ha några pengar får du visa oss ett stort leende!'' Säger jag och ler.
Han skrattar. ''129 kronor tack!'' Säger han glatt och visar sina vita tänder.
Jag blinkar mot honom och tar upp min plånbok ur fickan men innan jag hunnit räcka honom några pengar har Justin gjort det. Jag suckar och stoppar ner plånboken i fickan igen. Vi börjar packa ner sakerna i en stor påse sen börjar vi gå igen.
''Hur går det med dig och Carlos då?'' Frågar Justin för att avbryta tystnaden. Jag skrattar.
''Vadårå? Svartsjuk?'' Säger jag med ett leende. Han skrattar och skakar på huvudet. ''Jag undra bara''.
''Det går väl bra, men jag vet inte om han är min typ riktigt'' säger jag och rycker på axlarna.
''Inte? Hur är din typ då? En kille från Canada med världens finaste leende?'' Frågar han och ler det typiska bieber smilet.
Jag skrattar. ''You wish Bieber, you wish'' säger jag och ler. ''Yes i do'' säger han och det hettar till om kinderna.
Sa han precis det där?
Jag skakar bort tanken och får syn på huset. När vi gått en liten bit till kliver vi in och Diane kommer rusande och möter oss i hallen. Hon tar glatt emot påsen och fortsätter in i köket. Jag vänder mig med en förvånad blick mot Justin och han rycker på axlarna.
Jag drar av mig skorna och slår mig ner på en stol vid köksbordet.
Jag får syn på en tidning med mig som omslag!
''Är det där jag?'' Frågar jag och tar upp tidningen. Diane nickar. ''Ja, läs!'' Säger hon med ett stort leende.
Jag rycker på axlarna och bläddrar lite i tidningen och stannar när ännu en bild på mig kommer upp med en liten text till.
''Mary Jansen är absolut årets förebild! Hon är otroligt snäll, vacker och hon har världens bästa humor. Vi gjorde en röstning och dom flesta tjejerna såg upp till just Mary''.
''Jag?!'' Säger jag högt och fortsätter läsa.
''Vi ska försöka boka in en intervju med Mary, mer om det kommer senare..''
Justin kollar på mig eftersom han hört allt när jag läst upp det. Han flinar och tar två äpplen ur en korg på bordet.
Han räcker mig det ena och jag tar emot det.
''Du är inte så hatad som du tror'' säger han och biter i sitt äpple. Jag rycker på axlarna med ett snett leende.
*
Jag, Justin, Diane, Bruce, Jaxon och Jazmyn går ut på baksidan. Jag och Justin hjälper Diane att börja grilla.
Efter en stund får vi syn på Chaz och Ryan som kommer med öppna famnar. ''Vi är här!'' Ropar dom och jag kan inte låta bli att skratta. Dom omfamnar först Justin i en stor kram och sedan mig. Jag kollar sedan på klockan och inser snabbt att Tami kommer om max tio minuter. Jag känner mig lite illa till mods att jag inte mött upp henne på flygplatsen men Jeremy skulle hämta upp henne. Jag lägger upp allt kött på en stor tallrik och ställer den på ett träbord sedan börjar vi grilla korvarna och jag springer in och hämtar cola, fanta och sprite ur kylen.
Jag skyndar mig ut med det och ställer även det på träbordet innan jag sen skyndar mig in och börjar fritera pommes.
Medans jag står där hörs fotsteg som kommer närmare mig. Jag vänder panikslaget på huvudet och får syn på Tami som står och kollar på mig med världens största leende.
''Tami!'' Skriker jag och kramar henne det hårdaste jag kan. ''Jag har saknat dig!'' Säger jag med minst lika stort leende som hon.
''Get off me!'' Säger hon och knuffar undan mig. Jag kollar förvånat på henne. Hon brister ut i skratt. ''Jag skoja! Jag har saknat dig mer!'' Säger hon och kramar mig ännu hårdare.
''Vad har jag missat?'' Frågar jag med ett snett leende och häller upp pommes i en stor skål.
''Ingenting, jag har skittråkigt hemma'' säger hon och kollar ledsamt på mig.
''Aaw! Men jag ska bara vara här i några veckor sen kan jag ju spendera resten av sommarlovet med dig?'' Frågar jag och vi går ut.
''Ja!'' Säger hon glatt. Jag ler mot henne och ställer ner skålen på bordet.
Efter en liten stund är allt klart. Jag sätter mig ner mellan Tami och Justin.
Vi börjar äta och Justin kommer närmare mig. ''Kan vi prata sen?'' Viskar han.
Jag vänder mig mot honom och nickar.
När vi ätit klart harklar Justin sig. ''Jag ska bara gå på toaletten, jag kommer snart'' säger han med ett leende och lämnar bordet.
Jag får tänka ett tag för att komma på en bra ursäkt till att lämna bordet. ''Jag hämtar godis!'' Säger jag och ler stort mot Jaxon och Jazmyn. Dom kollar glatt på mig innan jag kliver in i huset och möts av Justin.
''Vi går upp ifall någon kommer'' säger han och vi går upp på övervåningen och in i hans rum.
''Är du seriös? Har du affischer på dig själv?'' Frågar jag och brister ut i skratt.
''Maybe'' flinar han och sätter sig ner på sin säng. ''Sätt dig'' säger han och jag sätter mig tveksamt bredvid honom.
''Snälla förlåt mig Mary, du anar inte hur dåligt samvete jag har för vad jag gjorde mot dig i Japan och allt det där med Jasmine.. Men om du bara förlåter mig så lovar jag att det aldrig ska hända igen! Det känns så jobbigt att höra när du säger att du inte förlåter mig varje gång jag frågar, jag kan inte ens tänka mig ett liv utan dig. Jag lovar verkligen att jag aldrig ska behandla dig illa.. Snälla Mary!'' Säger han och jag skymtar några tårar i hans ögon.
Jag suckar och kollar ner på mina händer. Sen vänder jag mig mot honom igen.
''Okej'' säger jag.
''Okej vadå?'' Säger han och jag ser att han hoppas.
''Jag förlåter dig'' säger jag med ett leende. Han ler lättat och kramar mig.

Jag klarade ett inlägg iallafall! :) Nu ska jag sova.
Kommentera! :)


Comments
POSTAT AV: Anonym

JÄTTEBRA! mer :D

POSTAT: 2011-07-12 / KLOCKAN: 10:51:10 /



POSTAT AV: Olivia Bieber <3

Meeer <3

POSTAT: 2011-07-12 / KLOCKAN: 11:04:11 /



POSTAT AV: daniella

Jag tycker det var bra timing, alltså när hon förlät honom. du skriver jätteduktigt tjejen! :D

POSTAT: 2011-07-12 / KLOCKAN: 11:57:30 / URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Jättebra :)

POSTAT: 2011-07-12 / KLOCKAN: 12:28:22 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: MALIN -

Sv; Hej! Just nu har jag tagit ett litet upphåll med designer, men kanske fortsätter efter sommaren, då kan jag kontakta dig igen? :)

POSTAT: 2011-07-12 / KLOCKAN: 13:39:18 / URL: http://maalinlindell.blogg.se/



POSTAT AV: Gabbi

aweeezuuum ;D

POSTAT: 2011-07-12 / KLOCKAN: 14:32:37 /



POSTAT AV: lisa

Jag gillar att det inte är "love on first sight" det är bara jätteoverkligt. Det är också kul med en novell när de bara är kompisar, alla andra blir bara jättekära och gifter sig så en vecka typ... Superbra och annorlunda! :) Thumbs up!

POSTAT: 2011-07-12 / KLOCKAN: 16:52:33 /



POSTAT AV: Luggeh

Skkit bra!! Meeer! :) <3

POSTAT: 2011-07-12 / KLOCKAN: 23:53:10 / URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/



POSTAT AV: Steffi xD

Helt AWESOME ! :D fortsätt ^^

POSTAT: 2011-07-13 / KLOCKAN: 01:17:30 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback