@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 33 - Invisible

''Snälla förlåt mig Mary, du anar inte hur dåligt samvete jag har för vad jag gjorde mot dig i Japan och allt det där med Jasmine.. Men om du bara förlåter mig så lovar jag att det aldrig ska hända igen! Det känns så jobbigt att höra när du säger att du inte förlåter mig varje gång jag frågar, jag kan inte ens tänka mig ett liv utan dig. Jag lovar verkligen att jag aldrig ska behandla dig illa.. Snälla Mary!'' Säger han och jag skymtar några tårar i hans ögon.
Jag suckar och kollar ner på mina händer. Sen vänder jag mig mot honom igen.
''Okej'' säger jag.
''Okej vadå?'' Säger han och jag ser att han hoppas.
''Jag förlåter dig'' säger jag med ett leende. Han ler lättat och kramar mig.


Jag vaknar nästa morgon av att någon sliter av mig täcket. Jag vänder mig förskräckt om och där står Tami med världens största flin på läpparna.
''Vi ska åka och shoppa tjejen! När ni ska spela in Somebody to love kan du inte se ut sådär!'' Säger hon och pekar på min lila hello kitty pyjamas. Jag skrattar.
''Jag har inga pengar Tami'' säger jag och sliter åt mig täcket igen.
''Men det har jag, kom nu!'' Säger hon och sliter ännu en gång bort mitt täcke. Jag himlar med ögonen och reser mig upp.
Jag går fram till garderoben och tar ut nya kläder som jag tar med mig in på badrummet. Jag kollar mig i spegeln och drar handen genom håret med en suck. Jag drar av mig pyjamasen och tar på mig mina andra kläder.
Därefter borstar jag håret och lägger pyjamasen på täcket, sen går jag ner till köket för att äta frukost.
Vid köksbordet sitter Justin och Tami.
''Ledsen att jag inte kan följa med er och shoppa, men jag ska på en intervju. En annan gång, right?'' Säger Justin och ler mot mig.
Jag rycker på axlarna. ''Har Tami redan tjatat på dig eller?'' Frågar jag med ett skratt.
Justin skrattar och tar en klunk ur sin drickyoghurt. Tami kollar på oss lite generat.
''Någon måste ju göra det!'' Säger hon och kastar en macka till mig. Jag skrattar ännu en gång och tar en tugga.
Det blir tyst ett tag. ''Jag skulle också vilja gå på en intervju någon gång'' säger Tami och verkar drömma sig bort.
Jag och Justin skrattar. ''Tro mig, det vill du inte alls'' säger vi båda samtidigt.
''Nej ni har nog rätt, är det inte jobbigt när dom frågar om erat privatliv?'' Frågar hon och tar en tugga av sin macka.
Jag och Justin nickar.
''Jag måste gå, vi ses sen!'' Säger Justin med mat i hela munnen. Jag och Tami brister ut i skratt. Han ger oss en retsam min innan ytterdörren smälls igen efter honom.
''Let's go!'' Säger Tami och vi skyndar oss ut i hallen och drar på oss skorna sen lämnar vi huset och börjar gå mot gallerian när en gul bil stannar framför oss. Vi stannar upp och kollar på divorna som sitter i bilen och dricker milkshake.
Dom vänder blickarna mot oss och innan jag hunnit reagera har den blonda kastat sin milkshake över mig.
Dom brister ut i skratt. ''Förlåt Mary! Jag såg dig inte, det vore nästan som att du är osynlig'' säger hon med ett leende.
''Kolla in min osynliga knytnäve!'' Säger Tami kokande av ilska och slår den blonda så hårt hon kan. Jag gapar.
Hon börjar blöda näsblod och kör snabbt ifrån oss. ''Oh..My..God.. Tami!'' Säger jag med panik i rösten.
Hon skrattar. ''Skitsamma, nu kanske jag får gå på en intervju'' säger hon och jag kan inte låta bli att skratta.
''Kom så går vi in på någon toalett och torkar av dig, du stinker jordgubb'' säger hon med ett flin. Jag skrattar igen och hon drar med mig in i gallerian och självklart attackerar massa paparazzis oss.
''Vad har hänt?! Varför är du täckt av milkshake?!'' Ropar dom från olika håll. ''Vem är hon?!'' Ropar dom och jag antar att dom syftar på Tami.
''Hennes bästa vän!'' Ropar Tami tillbaka och jag skrattar.
''Varför smällde du till den där tjejen utanför?! Var det hon som kasta milkshake?!'' Ropar dom och jag suckar irreterat. Vi tränger oss förbi dom och skyndar oss in på ett badrum.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:
''Vi är tillbaka och det här är Ryan Seacrest, och jag sitter här med Justin Bieber'' säger Ryan i micken och jag ler.
''Så Justin, vad gör du nu när du är ledig?'' Frågar han.
''Jag umgås med min familj och mina vänner här i Canada'' säger jag med ett leende. Han nickar och verkar vara stolt över mitt svar.
''Jag har fått en fråga från ett utav dina fans, är det okej om jag läser upp det?'' Frågar han.
''Självklart'' svarar jag och rättar till luvan.
''Okej, Sofie skriver: Blir du inte ledsen av alla haters? Hur reagerar du på allt dom säger och skriver?'' Läser Ryan upp och kollar sedan på mig i väntan på ett svar.
Jag rycker på axlarna. ''Jag bryr mig inte så mycket om vad andra tycker'' säger jag och kollar på Ryan.
Han nickar. ''Men hur reagerar du?'' Frågar han.
Jag kliar mig i ögonen. ''Jag försöker att inte bry mig så mycket om det, jag vet inte varför.. Men jag brukar skratta åt mig själv'' säger jag och kliar mig i nacken.
''Okej Justin, vad är ditt råd till dina fans?'' Frågar han och ler.
''Mitt råd till mina fans är att om någon behandlar dig illa, säg ifrån! Strunta i om andra skrattar åt dina drömmar, ge inte upp. Jag har sett att några av mina fans mår dåligt för att dom har problem i skolan och sånt.. Det bästa du kan göra är att säga ifrån, berätta hur du känner och att det inte är kul. Be dom att dom ska tänka till på om det var dom som var i den situationen, funkar det inte så prata med din lärare eller rektor'' säger jag.
''Det där var grymt sagt Justin!'' Säger han och ler mot mig. Jag ler stort tillbaka.
''Så.. Det vi nog alla nu vill veta, hur går det med Mary?'' Frågar han och höjer på ögonbrynen. Jag skrattar.
''Hon är en riktig god vän till mig'' säger jag. ''Jasså? En vän?'' Frågar han och flinar. ''Ja! En vän!'' Säger jag och skrattar.

MARY'S PERSPEKTIV:
''Är det sant?'' Frågar jag och vänder mig mot Tami. ''Vadå?'' Frågar hon och kollar förvirrat på mig.
''Tycker du att jag är osynlig?'' Frågar jag och tar en klunk ur min latte som vi köpt på Starbucks.
''Mary! Säg inte så, du är verkligen inte osynlig! Det är bara Justins fans som håller på'' säger hon med en suck.
Jag rycker på axlarna. Från en osynlig tjej som ingen brydde sig om till en av dom mest hatade personerna i världen.

Förlåt för att det inte kom upp någon ny del igår, men idag mår jag mycket bättre! :) Så ni kommer få 1-2 kapitel till sen!

Comments
POSTAT AV: noelle

mer mer mer !

POSTAT: 2011-07-13 / KLOCKAN: 19:37:06 /



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Superbra :)

POSTAT: 2011-07-13 / KLOCKAN: 20:42:30 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

asa bra :D

POSTAT: 2011-07-13 / KLOCKAN: 23:10:01 /



POSTAT AV: Anonym

skit braa, mer mer mer!!

POSTAT: 2011-07-14 / KLOCKAN: 01:03:22 /



POSTAT AV: destockchine

To everyone you may well be anyone, except to one man you may well be life. destockchine http://www.b77.fr/vetement-femme-c-16.html/

POSTAT: 2013-03-12 / KLOCKAN: 23:54:54 / URL: http://www.b77.fr/vetement-femme-c-16.html/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback