@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 34 - Slut

''Är det sant?'' Frågar jag och vänder mig mot Tami. ''Vadå?'' Frågar hon och kollar förvirrat på mig.
''Tycker du att jag är osynlig?'' Frågar jag och tar en klunk ur min latte som vi köpt på Starbucks.
''Mary! Säg inte så, du är verkligen inte osynlig! Det är bara Justins fans som håller på'' säger hon med en suck.
Jag rycker på axlarna. Från en osynlig tjej som ingen brydde sig om till en av dom mest hatade personerna i världen.


2 Dagar senare.
MARY'S PERSPEKTIV:
''Vem är hon?'' Frågar jag och pekar på brunetten som Justin står och klänger med i tidningen.
''Vet du inte vem det är?'' Frågar Tami förvånat med en macka i munnen.
''Nej, borde jag det?'' Frågar jag och tar en klunk ur min oboy. Hon rycker på axlarna.
''Det är Miley Cyrus, du vet hon som hade en serie? Hannah Montana?'' Frågar hon.
''Jag har inte sett serien men har hört talas om någon blond tjej'' säger jag och rycker på axlarna.
''Slampa'' muttrar Tami och dricker ur sin oboy och jag flämtar till. Hon brister ut i skratt.
''Inte du, hon!'' Säger hon och fortsätter skratta. ''Jaha'' säger jag och börjar skratta.
''Ända sen serien las ner har hon blivit värsta slampan, jag tål henne inte'' säger hon och börjar plocka undan frukosten.
''Dom ser.. Kära ut'' säger jag och får en klump i halsen.
''Har Justin någon smak på tjejer så behöver du inte oroa dig'' säger Tami och knyter på sig sina sneakers.
''Han föll ju för Jasmine'' mumlar jag tyst så att inte Tami ska höra.
''Jag ska bara till affären och köpa choklad, vill du hänga på?'' Frågar hon.
''Nej det är lugnt, jag har ont i huvet'' säger jag och reser mig upp från stolen.
''Som du vill, vi ses sen!'' Säger hon och smäller igen ytterdörren efter sig och precis då kommer Justin ner från trappan och hans hår står åt alla håll.
''Oh my god.. Jag vill inte veta vad ni gjorde inatt'' mumlar jag och går förbi honom och sätter mig ner i soffan.
Han kommer efter mig med ett stort flin på läpparna. ''Vi gjorde ingenting'' säger han och sätter sig ner bredvid mig.
''Nehe, varför är du så glad då?'' Frågar jag och börjar titta på Jersey Shore.
''För att du är svartsjuk och tror att det hände nåt'' flinar han och verkar inte kunna hålla sig för skratt.
''Jag svartsjuk på dig och slampan? Yeah right!'' Säger jag och kollar på tv rutan.
''Slampan?'' Frågar han förvirrat. ''Jag har glömt bort hennes namn så jag säger Hannah Montana'' säger jag och skrattar.
''Hon är ingen slampa, alla växer upp'' säger han ganska allvarligt och jag himlar med ögonen.
''Så du tror att jag kommer börja klä mig sådär? Tack Justin'' säger jag och ler fejkat mot honom.
Han himlar med ögonen.
''Alla växer upp på sitt sätt'' säger han nervöst.
''I guess so, vill hon vara en slampa får hon väl det, det är helt upp till henne'' säger jag och rycker på axlarna.
''Precis'' säger han med det typiska bieber-smilet.
Jag ler snabbt tillbaka och byter kanal och börjar kolla på Criminal Minds.
''Du?'' Säger Justin och jag vänder mig mot honom. ''Jag?'' Svarar jag och fixar till min tofs.
Han biter sig i läppen och öppnar munnen men stänger den snabbt igen. Jag höjer på ögonbrynen.
''Det var inget'' säger han med ett leende och vänder sig snabbt mot tv rutan.
TAMI'S PERSPEKTIV:
Jag sliter upp ytterdörren och drar av mig mina sneakers sen går jag in i vardagsrummet.
''Wazzup?'' Säger jag och slänger mig i soffan mellan Justin och Mary.
''Ingenting'' säger dom i mun på varann och jag kollar konstigt på dom.
''Så.. Hur går det med Silly?'' Frågar jag och vänder mig mot Justin. ''Va?'' Säger han förvirrat och möter min blick.
''Oj förlåt! Jag menar Miley'' säger jag med ett retsamt leende.
''Det är inget mellan mig och Miley'' säger han snabbt och verkar en aning obekväm.
''Jaha förlåt, hur går det med Mary då?'' Frågar jag med ännu ett retsamt leende.
Jag känner ett slag i ryggen och vänder mig mot Mary och ser att hon sitter och kollar på mig med jag-ska-döda-dig blicken, och i handen håller hon en tvkontroll.
''Slog du just mig med den där saken?'' Frågar jag och pekar på den. Hon nickar med ett leende och precis då känner jag ännu ett slag mot ryggen, fast lite mjukare. Jag vänder mig om och möts av Justin som kollar på mig med ett leende på läpparna och med en kudde i handen.
''Ni ska få'' säger jag och lägger armarna i kors. ''Så kan det gå'' säger Mary med ett leende.
''Jag försöker bara komma någonstans med eran romans, såhär kan ni ju inte sitta om ni vill komma nånstans med den! Gå ut på en dejt eller hyr ett hotellrum'' säger jag med ett creepsmile mot dom båda två.
Dom himlar med ögonen och vänder sig mot tvskärmen.
''Choklad?'' Frågar jag och öppnar min chokladkaka och blickarna vänds mot mig.

Förlåt för ännu en kort del.
Imorgon ska jag skriva ett långt inlägg så fort jag får tid! :)

P.S: Jag tycker själv absolut INTE att Miley är en slampa! Men jag är inget fan av henne heller. :)

UPDATE: Kommentera? :O

Comments
POSTAT AV: Olivia Bieber <3

Mer! Men nu vill jag ha en dejt. :( Ett par eller en kyss, vadsomhelst. :( Kärlek. :(



Du är väldigt duktig på att skriva, och jag är trött just nu så om du tycker att jag klaga, jag är ledsen. ''/

POSTAT: 2011-07-14 / KLOCKAN: 11:36:45 /



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Bra :D

POSTAT: 2011-07-14 / KLOCKAN: 14:50:25 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Leah

men det läskiga är att det är sant hon har blivit slampig ;o Men jag fattar inget jag är förvirrad var inte Justin kär i Mary och hur kom Miley in i bilden? :)

POSTAT: 2011-07-14 / KLOCKAN: 16:24:15 /



POSTAT AV: Hej

Asså jag fattar inte , varför skrev du 34 - slut

Du ska väll inte sluta ?

POSTAT: 2011-07-14 / KLOCKAN: 17:12:45 /



POSTAT AV: Steffi xD

haha jätte bra ^^

POSTAT: 2011-07-14 / KLOCKAN: 21:43:32 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback