@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 36 - Jonas

''Tami! Andas!'' Säger jag och skrattar.
Hon tar ett djupt andetag och kollar först på mig och sen på Justin. Hon ler stort och höjer på ögonbrynen.
''Är ni tillsammans nu?'' Frågar hon.
''Japp'' säger Justin glatt.
''Äntligen! Grattis!'' Säger hon högt och ler mot oss båda två.
''Fast vi kanske ska vänta lite med att berätta det för media och allt?'' Föreslår Justin. Jag sätter mig upp normalt i soffan och nickar.
''Ni är käääääääära!'' Säger Tami och börjar göra sin galna glädjedans.
Jag och Justin brister ut i skratt och han flätar sin hand i min.

Jag vaknar nästa morgon av att någon kastar kuddar på mig. Jag skrattar till och sätter mig upp. Tami står med ännu en kudde och ler stort mot mig.
''Äntligen vakna du! Jag har typ kastat 20 kuddar på dig'' säger hon och vi brister ut i skratt. Jag drar med handen i håret. ''Vad ska vi göra eftersom att du väckte mig?'' Frågar jag och reser mig upp ur sängen och går fram till min garderob.
''Jag kom på värsta idén! Du, Justin, jag och Jonas ska umgås hela dagen tillsammans idag!'' Säger hon glatt.
''Jasså? Så jag får redan träffa Jonas?'' Frågar jag och blinkar mot henne.
''Ja'' säger hon med ett leende på läpparna.
''Men vad säger Justin om det då?'' Frågar jag och drar ut en svart tröja och ett par gråa jeansshorts tillsammans med underkläder.
''Han tror det blir kul, men jag måste gå och möta upp Jonas nu, vi möts vid stan om en halvtimme då!'' Säger hon glatt och lämnar rummet.
Jag skakar på huvudet med ett skratt och drar av mig pyjamasen och drar på mig mina andra kläder, jag plattar håret och sätter i två örhängen i öronen.
Sminket struntar jag i så jag springer ner för trappan till köket och möts av Justin.
''Hur kommer det sig att din släkt alltid är borta?'' Frågar jag och skrattar.
''Ingen aning'' säger han och kysser mig.
''Vi måste faktiskt börja gå'' skrattar jag.
''Du har rätt!'' Säger han och vi går ut i hallen och drar på oss våra skor. ''Vänta lite!'' Säger han och lämnar mig ensam i hallen. När han kommer tillbaka har han sin svarta keps på huvudet och jag himlar med ögonen. Vi lämnar huset och börjar gå mot stan. Justin drar upp sina solglasögon ur sin ficka och drar på sig dom.
När vi gått en bit rycker både jag och Justin till när vi får syn på killen Tami står bredvid.
''Är det där han?'' Frågar Justin och pekar. Jag nickar långsamt.
''Jag vågar inte gå fram dit, det här var en dum idé'' säger Justin och jag skrattar.
''Jag vet, men vad har vi för val nu? Vänder vi om kommer Tami komma och dra oss i öronen tillbaka'' säger jag.
''Jo du har rätt, Tami ska man inte mucka med'' säger han och flätar sin hand i min. Jag skrattar och fjärilarna i magen växer. Vem kunde tro att jag, Mary Jansen, tjejen som ingen kände till skulle gå här hand i hand tillsammans med Justin Bieber? Killen som alla känner till.
Tillsammans tar vi djupa andetag innan vi skyndar oss fram till Tami och Jonas.
''Hej, det här är Jonas!'' Säger Tami och ler mot oss båda två. Vi nickar tveksamt och kollar på honom från topp till tå. Han tar ett steg närmare mig och jag får en klump i halsen av rädsla.
''Du måste vara Mary! Om inte bögen bredvid dig heter så'' säger han och skrattar. Jag höjer på ögonbrynen och skakar tveksamt hans hand. ''Det är jag'' säger jag och pressar fram ett leende.
Han tar ett steg närmare Justin och skakar hans hand. ''Justin, antar jag?'' Säger han och Justin nickar fundersamt.
''Ja'' svarar han till slut.
''Så först tänkte jag att vi kunde äta frukost tillsammans eftersom att ingen av oss har gjort det än!'' Säger Tami och ler mot oss alla tre. Vi nickar och Tami leder oss in på någon resturang.
''Ni kan gå och sätta er, jag beställer åt alla'' säger Jonas och vi ger han en tacksam blick innan vi går och sätter oss vid ett stort bord.
''Så vad tycker ni?'' Frågar Tami och kollar på oss med stora ögon.
''Jag hat..'' Börjar Justin men jag trampar på hans fot under bordet.
''Han är schyst'' säger vi båda två samtidigt och ler stort mot Tami.
Hon pustar ut och ler mot oss innan Jonas slår sig ner bredvid Tami.
''Vad beställde du?'' Frågar Justin och kollar tveksamt på Jonas.
''Det får du väl se'' säger han otrevligt och leker med sina fingrar i Tami's hår och hon börjar fnittra.
Jag tar tag i Justins hand hårt under bordet och han håller min minst lika hårt.
''Musslor'' säger en man och ställer ner en stor tallrik med musslor framför oss.
Jag tar handen för munnen och får lust att kräkas och Justin verkar tänka samma tanke.
''Hörrni, vi kommer snart'' ler Justin och drar med mig ut ur resturangen. När vi kommer ut pustar jag ut och drar in den friska luften.
''Vad är det för fel på grabben?!'' Frågar Justin och vi sätter oss ner på en parkbänk.
''Ingen aning'' mumlar jag och kollar på Justin.
''Vi går och käkar vår egen frukost'' ler han och drar med mig upp.
*
När vi ätit en fräsch frukost börjar vi gå tillbaka till Tami och Jonas men dom stötter på oss på vägen.
''Var tog ni vägen?'' Frågar Tami och ger oss en sorgsen blick.
''Jag glömde min mobil hemma'' säger Justin snabbt och pressar fram ett leende. Jag nickar för att hålla med.
''Okej, vi tänkte att vi kanske kunde gå till tivolit där borta!'' Säger Tami glatt och pekar.
Vi vänder oss om och en bit bort är det ett stort tivoli på gång. Jag får en klump i halsen men nickar ändå åt Tami.
''Visst'' säger Justin och vi börjar gå.
''Din musik suger'' mumlar Jonas och jag rycker till. Justin ser ut att koka av ilska och jag tar hans hand för att lugna ner honom.
''Din är nog inte så mycket bättre'' säger han. ''Ursäkta?'' Säger Jonas och kollar irreterat på Justin.
''Inget, nu åker vi!'' Säger jag glatt och drar med dom in på någon karusell utan att kolla vilken det är.
En man spänner fast våra bälten och vi börjar åka uppåt. ''Åh nej!'' Utbrister jag.
Vi stannar uppe och innan jag hunnit blinka åker vi snabbt ner och jag, Justin och Tami skriker.
När vi kliver av karusellen är vi alledes snurriga i huvudet, ja.. Utom Jonas då som verkar uttråkad.
''Den där var tråkig, vi åker den här istället!'' Säger han och drar med oss på någon stor karusell med namnet 'Snurren'.
''Nej snälla'' försöker jag men en annan man spänner fast våra bälten. Jag blundar och vi börjar snurra upp och ner, sida till sida.
När vi kliver av spyr jag rakt ut.
''Euuw! Ditt äckel!'' Säger Jonas och hoppar åt andra sidan.
''Det var ditt fel'' säger Justin irreterat och drar med mig in på badrummet. Han sätter ner mig på en bänk och hämtar en mugg med vatten.
''Tack'' säger jag med ett leende och dricker upp vattnet.
''Den där killen är en idiot'' säger Justin fortfarande irreterad. Jag nickar och prickar muggen i soptunnan.

Vad tycks? Kommentera mycket nu så kommer det 3-4 till när jag vaknar! :)

Comments
POSTAT AV: Celia

Tack sp mycket:D grym del!!:)

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 02:13:19 /



POSTAT AV: Coco

Grymt! :)

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 02:33:00 / URL: http://callas.blogg.se/



POSTAT AV: Gabbi

Grymt bra skrivet ;)

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 03:24:19 /



POSTAT AV: Hej

Super bra del

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 12:01:55 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback