@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 37 - We Made It

''Den där var tråkig, vi åker den här istället!'' Säger han och drar med oss på någon stor karusell med namnet 'Snurren'.
''Nej snälla'' försöker jag men en annan man spänner fast våra bälten. Jag blundar och vi börjar snurra upp och ner, sida till sida.
När vi kliver av spyr jag rakt ut.
''Euuw! Ditt äckel!'' Säger Jonas och hoppar åt andra sidan.
''Det var ditt fel'' säger Justin irreterat och drar med mig in på badrummet. Han sätter ner mig på en bänk och hämtar en mugg med vatten.
''Tack'' säger jag med ett leende och dricker upp vattnet.
''Den där killen är en idiot'' säger Justin fortfarande irreterad. Jag nickar och prickar muggen i soptunnan.

''När är dagen slut?'' Frågar jag och Justin tar upp sin iPhone och suckar.
''Den är bara fyra nu'' säger han och ger mig en ledsam blick. Jag suckar och reser mig upp från bänken och drar med Justin tillbaka mot Tami och Jonas.
''Vad ska vi göra nu?'' Frågar jag och kollar på Tami.
''Vi kan väl bara kolla runt lite och sen äta middag!'' Säger hon glatt och mitt hjärta hoppar till. Jag var inte så sugen på ännu en tallrik med musslor.
''Visst'' mumlar jag och kliar mig i huvudet.
''Har du löss?'' Frågar Jonas och kollar menande på mig. Jag suckar och skakar på huvudet.
''Bra, för det är grymt äckligt'' säger han och fortsätter stirra på mig. ''Jaja!'' Säger jag irreterat.
Vi börjar kolla runt i olika affärer och till slut går vi in på Forever 21 och Jonas drar fram en tröja.
''Titta Mary, den här tröjan skulle passa dig!'' Säger han glatt. Jag vänder mig om och kollar på tröjan. Den är svart och har en vit text där det står 'Bitch'.
''Fast det skulle vara bättre om det var typ.. H-ordet you know'' säger han och tårarna bränner bakom ögonlocken.
Jag springer ut från affären, bort från stan och in till Diane's hus och självklart är ingen hemma. Jag tar en filt, sätter mig i soffan och låter tårarna rinna ner.
Efter en stund flyger dörren upp och Justin kommer in i vardagsrummet och sätter sig på knä framför mig.
''Mary'' säger han och kollar på mig.
''Jag orkar inte med honom!'' Säger jag och tårarna forsar ner.
Han omfamnar mig i en stor kram och sätter sig ner bredvid mig. Jag lutar mitt huvud mot hans bröstkorg och försöker stoppa tårarna. När jag håller på att somna flyger ytterdörren upp och jag rycker till och vänder mig mot hallen och in kommer Tami och Jonas.
''Förlåt'' muttrar Jonas otrevligt och jag reser mig upp och ställer mig några centimeter ifrån honom.
''Vet du vad som skulle vara kul? Jo, ifall du mena det! Sluta behandla oss som skit när det är du som är skithögen! Vi har försökt stå ut med dig hela dagen men det går helt enkelt inte, så om du inte tänker ändra på dig så kan du ju dra ut härifrån!'' Säger jag högt och kollar allvarligt på honom.
''Förlåt då! Jag ska försöka bättra mig'' säger han och himlar med ögonen. Jag suckar och vänder mig mot Tami.
''Var har du hittat honom? På soptippen?'' Frågar jag och hon fnittrar till men slutar direkt när Jonas kollar frågande på henne. Jag sätter mig ner bredvid Justin igen och kollar frågande på dom.
''Vi kan väl äta middag nu'' säger Tami för att avbryta den pinsamma tystnaden.
''Jag är inte så sugen på ännu ett fat med musslor'' mumlar jag och Justin brister ut i skratt.
''Jag och Mary kan laga mat här, ni kan väl titta på tv så länge eller nåt'' säger Justin med ett flin och drar med mig in i köket och stänger köksdörren bakom oss. Jag brister ut i skratt och vi börjar kolla vad det finns att laga till middag och till slut bestäms det för tacos.
''Jag tål honom inte'' muttrar Justin och jag skrattar.
''Om jag ska vara ärlig tror jag inte att nån av oss gör det, inte ens Tami, men han är ju så snäll mot henne men behandlar oss som skit'' säger jag och hackar löken så mina ögon blir tårögda.
Justin skrattar och lägger armarna om mig.
''Det ser ut som att du gråter'' skrattar han och pussar mig på huvet.
''I know'' säger jag med ett leende och vänder mig mot honom.
''Oroa dig inte, deras förhållande kommer inte hålla. Tami ska ju tillbaka till Atlanta snart'' säger han med ett leende och jag lyser upp.
''Yay!'' Säger jag och börjar fortsätta med middagen.
*
När vi alla ätit klart och diskat sitter vi nu i soffan och kollar på nån skräckfilm och varje gång det blir läskigt gömmer jag huvudet i Justins famn.
''Mes'' muttrar Jonas och fortsätter kolla på filmen. Ilskan kokar inom mig och jag får kämpa för att inte skrika rakt ut.
När filmen är slut reser sig Tami och Jonas upp.
''Jag följer bara med Jonas en bit, så han slipper gå ensam'' säger hon med ett frampressat leende och ytterdörren smälls igen efter dom.
Både jag och Justin gör ett glädjetjut.
''Äntligen!'' Säger han och ler mot mig.
''We made it'' säger jag glatt.
''Vi klarar allt'' säger han med ett leende och kysser mig.

Det kommer 3 chapter till sen :)

Comments
POSTAT AV: Olivia Bieber <3

Meeer, hatar Jonas, nu ska Mary vara ärlig mot Tami, och berätta, en äkta bästis skulle skita i ens kille för kompisen! <3

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 14:19:56 /



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Superbraaa

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 14:27:54 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Gabbi

Störig kille det där ;s men jätte bra skrivet iaf ^^

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 14:31:32 /



POSTAT AV: Noelle

Superbra , längtar tills nästa :)

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 14:34:40 /



POSTAT AV: Celia

Grym!! Usch va jg hatar Jonas!! Ååh vill bara slå honom-.- ' ååååååååhhh! Superbra del:D

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 14:44:18 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback