@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 38 - Teenage Dream

När filmen är slut reser sig Tami och Jonas upp.
''Jag följer bara med Jonas en bit, så han slipper gå ensam'' säger hon med ett frampressat leende och ytterdörren smälls igen efter dom.
Både jag och Justin gör ett glädjetjut.
''Äntligen!'' Säger han och ler mot mig.
''We made it'' säger jag glatt.
''Vi klarar allt'' säger han med ett leende och kysser mig.

När Tami kommer in i vardagsrummet igen kollar jag på henne med en allvarlig blick.
''Han var inte sådär när jag träffa honom första gången..'' säger hon med en suck och sätter sig ner mellan mig och Justin.
'Äh, det finns fler killar!'' Säger jag med ett leende.
''Ja'' ler Justin.
''Aa, jag antar att ni har rätt. Jag åker ändå hem om två dagar så det skulle inte funka'' säger hon och rycker på axlarna. ''Jag ska sova nu, godnatt'' fortsätter hon och jag hör att hon är ledsen.
''Godnatt'' säger jag och Justin samtidigt och hon försvinner upp för trappan. Jag suckar.
''Hon gillade honom verkligen'' säger jag och biter mig i läppen. Justin nickar.
''Vi kanske också borde sova'' föreslår jag och han verkar ha tänkt samma tanke.
*
Nästa morgon vaknar jag av mig själv. Jag reser mig upp ur sängen och drar på mig ett par vita shorts och ett svart linne. Sen går jag ner till köket där jag möts av Diane och Bruce.
''Godmorgon'' säger jag glatt.
''Godmorgon!'' Säger dom lika glada.
''Var är Justin och Tami?'' Frågar jag och knyter mina vita converse.
''Tami var tvungen att prata med någon Jonas och Justin plockar jordgubbar i trädgården'' säger Bruce med ett skratt.
''Okej'' ler jag och öppnar ytterdörren. Jag kommer ut i trädgården och får syn på Justin som försöker plocka jordgubbar utan att ha sönder dom.
''Fan!'' Utbrister han och jag brister ut i skratt. Han vänder sig om och får syn på mig. Han lyser upp och börjar skratta.
''Hjälp mig!'' Säger han och jag sätter mig på knä bredvid honom och börjar plocka jordgubbar i en stor blå skål.
När vi plockat så skålen i full kollar Justin på mig.
''Vet du vem Lil Twist är?'' Frågar han och jag nickar med ett leende. ''Han har typ fest ikväll.. Och jag undrar om du vill gå dit med mig?'' Frågar han nervöst.
''Klart jag vill'' ler jag och vi går in med skålen och ger den till Diane.
''Gud vad duktiga ni är!'' Ler hon. Vi ler tillbaka och går och sätter oss i soffan i vardagsrummet.
''Bra! Först går man på röda mattan sen är festen inne i huset och där byter vi om.. Efter röda mattan asså'' säger han och skrattar.
Jag nickar. ''Sweet!'' Säger jag och ger han en highfive.
*
Vi hoppar ut ur limousinen och går fram till röda mattan och paparazzis tar minst tusen bilder på oss.

När vi kommer in i huset igen tar jag med mina andra kläder in på badrummet och drar av mig den långa klänningen. Jag släpper ut håret och drar på mig ett par blåa jeansshorts och ett vitt linne tillsammans med mina vita converse. När jag lämnar badrummet kollar jag runt i huset och efter en stund får jag syn på Justin som sitter tillsammans med Lil Twist och Mohombi! Med ett leende på läpparna går jag fram och sätter mig ner bredvid Justin. Han ler mot mig och lägger armen om mig. ''This is my girl'' säger han och flinar mot Lil Twist och Mohombi. Dom granskar mig och ler mot mig. ''Mary'' säger jag med ett leende. ''Mohombi'' säger Mohombi. ''Lil Twist'' säger Lil Twist. Jag ler mot honom. ''Grattis!'' Säger jag och han ler tacksamt mot mig. En man tar tag i min arm och drar med mig upp på en liten scen. Jag spärrar upp ögonen och kollar frågande på honom. ''En applåd för Mary Jansen!'' Säger han och jag rycker till. Aldrig att jag sjunger framför alla kändisar!


Jag tar ett djupt andetag och när jag får se Katy Perry i publiken lyser jag upp och går fram till killen som tar hand om musiken.
''Kör Teenage Dream'' säger jag och han nickar. Musiken börjar spela och jag börjar sjunga.
När jag sjungt klart applåderar dom. ''Tack så mycket!'' Ler jag och kliver ner från scenen.

Justin omfamnar mig i en stor kram när jag kommer ner. ''Du var awesome'' säger han.
''Tack Justin'' säger jag och ler stort mot honom. ''Jag kommer snart'' säger han och försvinner in i folk massan.
Jag känner en hand på min axel och vänder mig om. Jag möts av Katy Perry och jag rycker till.
''Mary, du var helt fantastisk där uppe!'' Säger hon glatt och jag ler stort. ''Tack!'' Säger jag.
''Här har du mitt nummer'' ler hon och räcker mig en lapp. Jag ler och tar emot den och knappar in hennes nummer i mobilen.
Hon ler stort mot mig innan även hon försvinner in i folkmassan.

2 delar till kommer sen. :)
Men nu måste jag fråga en sak, är det okej om jag spolar fram till att sommarlovet är slut? :)



Comments
POSTAT AV: Anonym

a spola fram lite ;) btw jätte bra novell

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 15:49:21 /



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Super :D ja det är de

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 16:12:37 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Celia

Absolut bäst:)

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 17:27:35 /



POSTAT AV: Steffi xD

bra och snygg photoshop xD ^^ <3

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 19:27:37 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback