@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 39 - The New Girl

Justin omfamnar mig i en stor kram när jag kommer ner. ''Du var awesome'' säger han.
''Tack Justin'' säger jag och ler stort mot honom. ''Jag kommer snart'' säger han och försvinner in i folk massan.
Jag känner en hand på min axel och vänder mig om. Jag möts av Katy Perry och jag rycker till.
''Mary, du var helt fantastisk där uppe!'' Säger hon glatt och jag ler stort. ''Tack!'' Säger jag.
''Här har du mitt nummer'' ler hon och räcker mig en lapp. Jag ler och tar emot den och knappar in hennes nummer i mobilen.
Hon ler stort mot mig innan även hon försvinner in i folkmassan.

1 och en halv månad senare:

Vi kliver in i det bekanta huset som vi ska tillbringa 6 månader till i. Jag ler när jag får se danssalen igen.
Jag ger Justin en kram innan jag springer upp på rummet som jag ska fortsätta dela med Chloé.
''Chloé!'' Utbrister jag glatt när jag får syn på henne när hon står och viker in sina kläder i garderoben igen.
''Mary!'' Säger hon lika glatt och omfamnar mig i en stor kram.
''Jag har saknat dig! Var tillbringade du sommaren?'' Frågar jag och börjar vika in mina kläder i garderoben.
''Well, en månad med familjen och en månad med min underbara pojkvän'' säger hon och ler mot mig. ''Dudå?'' Frågar hon och jag rycker till.
''Hos.. Justins mormor och morfar'' säger jag ärligt och ler mot henne. Hon blinkar med ena ögat och jag skrattar.
Efter en stunds tystnad öppnar Chloé munnen.
''Gissa vilka som kommer hit idag och ger oss sånglektioner?'' Säger hon och kollar glatt på mig.
''Vänta lite.. Sånglektioner?'' Säger jag och kollar förvirrat på henne.
''Ja, vi ska tydligen prova en sånglektion ikväll'' säger hon och verkar också vara lite förvirrad.
Jag skrattar och rycker på axlarna. ''Vilka kommer?'' Frågar jag och viker in det sista jeansparet.
''Miley Cyrus och Demi Lovato'' säger hon och jag rycker till.
''M..Miley?'' Får jag fram och kollar stumt på henne. Hon nickar långsamt. Jag himlar med ögonen och sätter mig i sängen med min laptop och loggar in på twitter.
''Tillbaka på dansskolan!! Fick nyss reda på att @demilovato och @mileycyrus ska ge oss sånglektioner ikväll? yay! eller..?'' twittrar jag och loggar ut. När Chloé lämnar rummet passar jag på att byta om.
Jag drar på mig en lång lila tröja, ett par svarta tights och ett par vita strumpor sen springer jag ner på nedervåningen och möts av Alfredo.
''Alfredo!'' Säger jag glatt och kramar honom. ''Hej Mary!'' Säger han lika glatt och besvarar kramen.
Jag hälsar på dom andra och min blick fastnar på den nya tjejen. Hon har platinablondt hår och ansiktet fullt med smink. Jag höjer på ögonbrynen.
''Mary!'' Säger Justin och drar med mig till den nya tjejen.
''Mary, det här är Alexis, våran nya elev'' säger han och ler mot mig.
''Trevligt att träffas'' säger jag och ler mot henne och hon rycker på axlarna. ''Jag antar det'' säger hon spydigt och jag backar undan och går och hälsar på Amanda.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
''Justin?'' Hörs en röst bakom mig och jag vänder mig om och framför mig står Alexis.
''Hej Alexis!'' Säger jag och ler mot henne.
''Jag vill bara säga tack, för att du ger mig den här möjligheten'' säger hon och ler mot mig.
''Inga problem, du förtjänar det'' flinar jag.
''Det betyder verkligen jättemycket för mig'' säger hon och ler ett stort leende.
Jag ler stort tillbaka och går mot Alfredo.
''Ey Alfredo!'' Ropar jag och han vänder sig om och lyser upp.
''När kommer Miley och Demi?'' Frågar jag och han tar upp sin mobil och kollar på klockan.
''Typ.. Nu'' säger han och i det ögonblicket plingar det på dörren.
''Okej allihopa, gå till danssalen!'' Ropar jag och dom försvinner en efter en in i danssalen och jag springer och öppnar dörren. Utanför möts jag av Demi och Miley som ler stort mot mig.
''Justin!'' Säger dom glada och omfamnar mig i en kram.
MARY'S PERSPEKTIV:
När vi alla suttit oss ner i danssalen kommer Justin in och ler stort mot oss alla.
''En applåd för Demi Lovato och Miley Cyrus!'' Säger han högt och alla klappar händerna, inklusive jag. För att inte verka otrevlig då.
In i salen kommer Demi och Miley och ler mot oss allihopa och vinkar.
''Först ska alla få ett foto med idolerna!'' Ropar han och ropar upp namn en efter en. När det blir min tur går jag motvilligt fram till dom och sätter mig mellan dom. Dom pressar ihop mig bredvid dom med stora leenden och jag ler ett stort leende och det blixtrar till.
''Tack för bilden'' säger jag med ett leende och går och sätter mig ner bredvid Chloé igen.
*
Jag kliver in i danssalen för att ta en sånglektion med Demi och Miley. Dom ler mot mig när jag kommer in.
''Ställ dig här!'' Säger Miley glatt och pekar. Jag ställer mig exakt där hon pekar och hon ser nöjd ut.
''Först ska vi lära dig tonerna till min nya låt, Skyscraper'' ler Demi och jag nickar.
När jag lärt mig tonerna till låten ska jag lära mig tonerna till Mileys låt The Climb.
''It's the climb'' sjunger Miley och vänder sig mot mig. ''Försök du'' säger hon och ler mot mig.
Jag nickar och försöker pricka alla toner. ''It's the climb'' sjunger jag och hoppas att jag tagit alla toner rätt.
När jag vänder mig om kollar dom stolta på mig och jag ler stort.
''Tack för lektionen!'' Säger jag glatt och i samma stund kommer jag på att Miley faktiskt inte är så illa som jag tagit henne först. När jag öppnar dörren står Justin en bit bort och pratar med den där nya tjejen, Alexis.
Jag smyger fram för att kunna höra vad dom säger.
''Du är så perfekt'' säger hon och ler mot honom.
''Tack Alexis'' säger han och ler tillbaka.
Jag får en klump i halsen. Han har ju egentligen inte gjort något, man ska väl svara tack på en sån fråga?
Men hon däremot.
Justins skratt ekar i mina öron. ''Jag har en flickvän Alexis'' säger han och jag ler stort.
ALEXIS'S PERSPEKTIV:
''Jag vet, men vi är väl vänner?'' Säger jag med ett leende och kollar in i Justins vackra ögon.
''Klart vi är!'' Säger han glatt.
Jag sträcker ut mina armar och omfamnar honom i en stor kram. Under kramen får jag syn på Mary och ler hånfullt mot henne. Hon kollar förvirrat på oss.
Kramen avslutas och jag ler stort mot Justin.
Han ska bli min, Mary.

Kommentera!
Det kommer en till del sen! :)

Comments
POSTAT AV: Leah

BIATCH bra skrivet i alla fall

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 21:46:51 /



POSTAT AV: josefine

as bra ! men om du vill kna du ju titta in på min och mina kompisars novell blogg :P <3

POSTAT: 2011-07-16 / KLOCKAN: 21:47:43 / URL: http://purpleninjastorys.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback