@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 48 - I Miss Him So Much

''Engelska?'' Frågar jag och han skakar på huvudet.
''Justin Bieber?'' Frågar han och jag nickar med ett brett leende. Med ett leende räcker han mig min boll och jag tar emot den med ett brett leende.
''Tack'' säger jag på så bra svenska som möjligt. Jag hade lärt mig några få ord som hej, tack, snällt, kille och tjej.
''Hejdå'' säger han med en väldigt hackig engelska och jag håller mig för skratt. ''Hejdå'' säger jag och ler mot honom.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:
3 månader kvar, sen får jag äntligen träffa henne. Jag hade tagit med henne på turnén om hon inte hade gått i skolan.
Med en djup suck kollar jag på turnéschemat. Dags för Polen. ''Nu åker vi Justin!'' Ropar mamma inifrån turnébussen och jag kliver in och sätter mig i soffan.
MARY'S PERSPEKTIV:
Yu hade bott i Atlanta i nästan en månad nu men jag hade fortfarande inte hunnit träffa honom eftersom han var tvungen att inreda sitt hus och skaffa ett jobb snabbt. Däremot skulle jag träffa honom senare ikväll eftersom han skulle komma på middag hemma hos Tami.
Jag hoppar ut ur skolbussen och börjar gå mot Tamis hus så snabbt som möjligt.
Jag ser några kameror som blixtrar till men försöker ignorera det så bra jag kan. Jag öppnar dörren till Tami's hus och kliver glatt in.
''Är det du Mary?!'' Ropar hon inifrån köket.
''Ja!'' Ropar jag till svar och drar av mig mina converse och springer upp på mitt rum och lämnar väskan på min säng.
Jag dricker upp det sista ur min milkshake och springer ner till köket och kastar den i soptunnan.
''Hur var din dag?'' Frågar hon glatt och slår sig ner vid bordet och börja bläddra i en skvallertidning.
''Helt okej faktiskt'' säger jag med ett leende och sätter mig ner mittemot henne.
*
''När kommer han?'' Frågar Tami spänt när vi har lagat middagen. Jag skrattar.
''Alledes strax'' ler jag och hon börjar hoppa upp och ner.
Det plingar på dörren och jag sliter glatt upp den och där står han.
''Yu!'' Säger jag glatt och omfamnar honom i en kram. ''Hej Mary!'' Säger han glatt och besvarar den.
Vi vänder oss mot Tami och hon står och kollar på oss med ett leende.
''Yu'' säger Yu och stäcker fram sin hand. ''Tami'' säger Tami glatt och skakar den.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Jag loggar in på twitter och går in på Marys sida och läser hennes senaste tweet.
''Chillar med Yu och Tami :D'' jag klickar på bilden hon länkat.
Snubben som hjälpt henne i Japan. Saknaden växer inombords när jag kollar på henne och jag håller tillbaka tårarna.
Jag skriver en ny tweet. ''På väg till Polen, men det är nåt som saknas..'' och jag börjar direkt få svar som:
''Vadå? eller ''Mary?'' jag ler och följer några fans tillbaka innan jag loggar ut.
''Vi är i Litauen nu Justin, vi tänkte äta här'' säger Scooter och ler stort mot mig och jag nickar och tillsammans kliver vi alla ut ur bussen.
MARY'S PERSPEKTIV:
Jag skakar bort Justin ur huvet och vänder mig mot Yu och Tami som står och skrattar och Tami har grädde över hela näsan. Jag brister ut i skratt och tar grädde ur skålen och kletar in i Yu's ansikte och vi alla brister ut i skratt.
*
Tami hade somnat i soffan så jag och Yu sitter utanför huset på trappan.
''Du saknar honom va?'' Frågar han och kollar på mig.
Jag lägger huvudet på hans axel.
''Om jag gör''.
''Han kommer tillbaka snart'' säger han och ler mot mig. Jag nickar tveksamt på huvudet.
''Om 3 månader'' mumlar jag.
''Du klarar det'' säger han och ler stort. Jag skrattar och försöker knuffa bort tanken.
''Vad tycker du om Tami då?'' Frågar jag istället och han bara ler brett som svar.
Jag brister ut i skratt och blinkar mot honom.

Tråkig del, yes. Men delarna kanske inte är så roliga när dom är typ tusen mil ifrån varann. :)




Comments
POSTAT AV: Anonym

mer :D

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 11:53:08 /



POSTAT AV: Anonym

Bra, mer!

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 11:55:47 /



POSTAT AV: Ida

mermermer!

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 12:47:22 / URL: http://jbiieberstory.blogg.se/



POSTAT AV: Hej

Mer !

Denna novellen får aldrig ta slut !

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 13:05:43 /



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Superbra Jasmine! :)

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 14:12:20 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback