@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 49 - 3 Days

''Han kommer tillbaka snart'' säger han och ler mot mig. Jag nickar tveksamt på huvudet.
''Om 3 månader'' mumlar jag.
''Du klarar det'' säger han och ler stort. Jag skrattar och försöker knuffa bort tanken.
''Vad tycker du om Tami då?'' Frågar jag istället och han bara ler brett som svar.
Jag brister ut i skratt och blinkar mot honom.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Månaderna hade gått rätt fort och nu är det bara 3 dagar kvar tills jag åker tillbaka till Atlanta. Till Mary.
Vi hade haft så bra kontakt som möjligt, men inte tillräckligt för att jag inte ska sakna henne.
Utmattad efter den sista konserten i Norge springer jag in på en affär för att köpa en stor cola.
När jag får syn på ett gäng med tjejer som bär Justin Bieber tröjor gömmer jag mig bakom en stor hylla med chips.
Jag smyger försiktigt fram till kyldisken och drar åt mig en stor cola flaska som jag tar med till kassan och kassörskan kollar med uppspärrade ögon på mig.
''18 kronor tack'' säger hon efter en liten stund.
''Jag har bara amerikanska pengar, går det bra?'' Frågar jag och hon nickar. ''Självklart, du är ju Justin Bieber'' säger hon glatt och tar emot mina pengar.
''Behåll växeln'' säger jag med ett brett leende och hon kollar på mig med stora ögon.
''Tack!'' Ropar hon efter mig när jag springer tillbaka till turnébussen.
Jag kliver in i turnébussen och alla lyser upp. ''Då åker vi!'' Ropar Dan och börjar gasa bussen.
Jag sätter mig i soffan alledes andfådd och skruvar upp locket till colan. Snabbt börjar jag tömma flaskan.
Mot Spanien. Två konserter där sen åker vi tillbaka till Atlanta och har en konsert sen är jag ledig i en månad.
Jag ler stort och lutar mig bakåt i soffan.
MARY'S PERSPEKTIV:
Höstlov. Jag ler stort när jag lämnar skolbyggnaden och inte kommer återvända på en vecka.
Jag öppnar dörren till Tami's hus och pustar ut. ''Hallå!'' Ropar jag efter ett svar.
''Welcome home!'' Ropar Tami glatt.
Jag ler stort och drar av mig skorna och drar på mig mina lila foppatofflor och går upp på övervåningen. Jag kastar min väska på sängen och ställer mig på balkongen och kollar ut över staden. Fotsteg hörs bakom mig och jag vänder mig om och ler mot Tami som dykt upp bredvid mig.
''3 dagar kvar'' säger jag med ett brett leende på läpparna.
hon skrattar. ''Det klarar du''.
''Vi får hoppas det'' säger jag med ett leende och hans ansikte dyker upp framför mig.
Jag skakar på huvudet och kollar på Tami.
''Vad tycker du om Yu då?'' Frågar jag och blinkar.
Hon skrattar. ''Söt!'' Säger hon glatt och jag ger henne en finurlig blick och hon slår till mig lätt på axeln.
*
Jag sätter mig ner på sängen och väntar spänt på att Justin ska ringa innan hans konsert i Spanien.
När jag stirrat in i väggen en stund ringer det äntligen. Med ett leende på läpparna trycker jag på grön lur.
''Hej Justin!'' Säger jag glatt.
''Hej!'' Säger han lika glatt.
''Bara 3 dagar kvar'' säger jag med ett leende. ''Aa'' säger han och jag hör att han är glad.
''Så.. Hur mår du?'' Frågar jag. ''Sådär, trött efter alla konserter men jag klarar mig. Hur mår du själv?'' Frågar han.
''Jag mår bra, men se till att vila så mycket du kan. Okej?'' Säger jag oroligt.
''Du låter ju som min mamma'' säger han och skrattar. ''Men ja, jag lovar att vila så mycket jag kan'' säger han och jag ler stort.

Nästa del kommer ut senare ikväll/inatt, ska försöka göra den lång :)

Comments
POSTAT AV: Anonym

meeeeer! :)

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 18:31:06 / URL: http://jbiieberstory.blogg.se/



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se

Ä l s k a ♥

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 18:45:18 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Bieberromance.blogg.se

AS BRA! MEER! :d

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 18:48:20 / URL: http://bieberromance.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

mer :D

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 19:49:48 /



POSTAT AV: ngn

super bra :D MER ! :D

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 20:04:56 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback