@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 50 - HappyTears

''Bara 3 dagar kvar'' säger jag med ett leende. ''Aa'' säger han och jag hör att han är glad.
''Så.. Hur mår du?'' Frågar jag. ''Sådär, trött efter alla konserter men jag klarar mig. Hur mår du själv?'' Frågar han.
''Jag mår bra, men se till att vila så mycket du kan. Okej?'' Säger jag oroligt.
''Du låter ju som min mamma'' säger han och skrattar. ''Men ja, jag lovar att vila så mycket jag kan'' säger han och jag ler stort.

MARY'S PERSPEKTIV:
Jag hoppar ur taxin och med ett spänt leende på läpparna skyndar jag mig in på flygplatsen för att möta upp Justin, hans mamma och Kenny.
Jag kollar upp på den stora skylten och ser att hans flyg kommer om tio minuter. Med en suck sätter jag mig ner på en bänk och väntar.
Jag tar upp min mobil ur fickan och ser att jag har ett nytt sms från Tami. Jag öppnar snabbt smset.
''Är du nervös? :D'' står det och jag skrattar för mig själv. ''Jaa! Det känns som att jag ska dö! :o'' skriver jag och kollar på klockan. Nu, nu landar han.
Jag reser mig upp från bänken och ställer mig och kollar spänt efter honom.
Folk passerar men jag får inte syn på Justin. Jag tar upp mobilen ur fickan och ser att planet landa för tio minuter sen.
Efter ännu en stunds väntande får jag syn på han. Gåendes med sin mamma och Kenny.
''Mary!'' Ropar han högt och springer mot mig. Jag springer mot honom och slänger mig i hans famn. Precis som i sagor.
Mina tårar börjar rinna, glädjetårar. Jag skrattar och torkar bort dom snabbt. Justin släpper lite och kollar på mig med världens största leende. ''Jag har saknat dig'' säger jag och känner hur tårarna börjar rinna igen.
''Aaw'' säger han och ler stort. ''Jag har saknat dig också!'' Säger han och omfamnar mig i en stor kram igen.
Eftersom jag vet att jag inte kan kyssa honom här pussar jag honom istället på kinden och han fortsätter le.
''Hörrni kärleksparet, taxin är här'' säger Kenny och ler brett mot oss.
Vi skrattar och Justin flätar sina fingrar i mina och Pattie ler mot mig. Jag ler stort tillbaka och tillsammans hoppar vi alla in i taxibilen och åker iväg. Det positiva är att Justin bara bor 2 kilometer ifrån Tami. Vi parkerar utanför Justins hus och jag ler stort åt det stora huset. Är man rik så är man helt enkelt.
Vi kliver in i huset och jag drar av mig skorna som alla andra och Justin drar med mig upp på hans rum och när han ler det typiska bieber-smilet brister det.
Tårarna forsar ner och Justin kollar bekymrat på mig. ''Vad är det?'' Frågar han oroligt och jag skrattar.
''Jag kan bara inte förstå att du faktiskt är här'' säger jag och försöker torka bort tårarna.
Han ler mot mig och omfamnar mig i ännu en kram. Jag kysser honom och precis i det ögonblicket ska min mobil självklart ringa. Jag skrattar och tar upp den ur fickan och skärmen lyser 'Jasmine'.
Jag visar förvånat det för Justin och han rycker på axlarna. Tveksamt trycker jag på grön lur och trycker mobilen mot örat.
''Hallå?'' Svarar jag tveksamt.
''Hej..'' Säger hon lågt.
''Vad vill du?'' Frågar jag och sätter mig ner på Justins säng och han sätter sig bredvid mig.
''Jag ringde för att be om ursäkt. Det var sjukt dumt det jag gjorde, och du och Justin ser så lyckliga ut tillsammans''.
''Ber du om ursäkt?'' Frågar jag förvånat.
''Ja, jag försöker iallafall'' mumlar hon.
''Okej, det är lugnt'' säger jag och orkar inte ens bry mig.
''Tack Mary'' säger hon och lägger på.
När jag lägger ner mobilen i fickan börjar både jag och Justin skratta.
*
Han flätar sina fingrar i mina och vi går mot stranden. När vi kommer fram börjar vi klättra upp för ett berg och när vi kommit upp skrattar vi och han flyttar sin näsa mot min.
Vi springer ner mot stranden igen och doppar fötterna och flätar våra händer tillsammans.
''Kolla!'' Säger Justin och pekar. Jag vänder mig mot det han pekar på och får syn på en 50 årig gubbe med längden 1,40.
Vi båda börjar skratta och jag försöker lugna ner mig själv.
''Vad taskiga vi är'' säger jag och försöker att inte skratta åt gubben.
''Äh, lite taskig får man väl vara'' säger han med ett flin.

Kommenterar ni mycket så kommer det upp en till del idag. :)
Btw äntligen har vi kommit upp i 50!! :D Hur lång tycker ni novellen ska vara?

Comments
POSTAT AV: noelle

ASSÅ , fett bra skrivit !!

lite länge kapitel , jag älskar din novell . du bara måste skriva mer !!!!!!!!!

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 21:49:46 /



POSTAT AV: Anonym

Det är jättebra! Älskar hur bra uppdateringen är, och allt annat, gillar storyn och allt <- som jag sa ;)

Väntar på nästa del. :)

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 22:01:39 /



POSTAT AV: ..

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 22:02:23 /



POSTAT AV: ..

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 22:02:23 /



POSTAT AV: Steffi xD

ÄLSKART ! :D

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 22:02:49 /



POSTAT AV: Steffi xD

ÄLSKART ! :D

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 22:02:50 /



POSTAT AV: Michelle

Vill faan aldrig att den ska ta slut :(

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 22:26:45 /



POSTAT AV: Anonym

mer mer :D

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 22:28:07 /



POSTAT AV: sabbe

Grymt bra!! mer :D

POSTAT: 2011-07-20 / KLOCKAN: 23:02:16 /



POSTAT AV: Anonym

så lång du vill ;D



meeer!

POSTAT: 2011-07-21 / KLOCKAN: 00:36:43 /



POSTAT AV: Anonym

När ska du svara på blogresponse? :) Bra kapitel

POSTAT: 2011-07-21 / KLOCKAN: 01:10:02 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback