@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 53 - Media

MARY'S PERSPEKTIV:
Jag vet inte varför jag bara drog utan att ha lyssnat på hans förklaring. Jag var nog bara för sårad helt enkelt. Att få se sin pojkvän kyssa en annan tjej framför flera tusen människor är inte världens bästa syn. Speciellt inte när fansen ber om det.
Det värsta är att jag inte tänker åka härifrån, det vore så lågt mot resten av crewet. Jag ska stanna här och följa mina drömmar oavsett vad som händer.
Jag öppnar kylskåpet och tar ut ett mjölkpaket och dricker direkt ur paketet.
När jag druckit upp hela paketet slänger jag det i papperskorgen och slår mig ner vid bordet.
''Du dansade grymt ikväll'' säger Kenny med ett brett flin på läpparna som dykt upp framför mig.
Jag rycker på axlarna med ett stort leende. ''Tack Kenny!''
*
När jag fick syn på Justin igen var jag inte ledsen. Inte sårad, ingenting. Men ändå inte glad eller lycklig.
Jag kände ingenting, det var helt tomt men ändå log jag svagt åt honom och han kollade förvånat på mig men hade sen lyst upp. Jag slår mig ner i soffan och ringer upp Tami.
''Hej tjejen! Hur går det för dig?'' Svarar hon glatt.
''Hej Tami! Det går bra, hur går det för dig? Hittat nåt jobb?'' Frågar jag. Jag hade ingen lust att ta upp något om kyssen men det kommer väl ändå ut snart.
''Jag jobbar på Forever 21!'' Säger hon glatt.
''Grattis Tami!'' Säger jag lika glatt.
Justin sätter sig ner bredvid mig och jag biter mig i läppen.
''Förlåt Tami, men jag måste gå nu'' säger jag och hon suckar. ''Okej, när kommer du hem igen?'' Frågar hon.
''Om en månad, du klarar dig'' säger jag med ett leende. ''Du har ju Yu'' fortsätter jag.
Hon skrattar. ''Antar det, ring mig när du får tid!'' Säger hon. ''I will'' säger jag innan jag lägger på och vänder blicken mot Justin.
''Hej'' säger han och kollar in i mina ögon. ''Hej'' säger jag med ett svagt leende.
''Får jag förklara?'' Frågar han och jag nickar. ''Förklara du'' säger jag.
Han tar ett djupt andetag innan han öppnar munnen. ''Som du säkert hörde så skrek fansen att jag skulle göra det..'' Börjar han och jag nickar tveksamt.
''Men jag skakade på huvudet..'' Fortsätter han och jag nickar ännu en gång.
''Och innan jag hann reagera kysste hon mig'' säger han och jag kollar skamset på honom.
''Hon kysste mig, jag kysste inte henne Mary'' säger han allvarligt.
''Förlåt'' mumlar jag och kollar ner på mina händer.
''Du har inget att säga förlåt för, jag skulle nog reagera likadant'' säger han med ett leende.
Jag slänger armarna runt honom och ler stort.
''Du, Kenny ville snacka med mig. Jag kommer snart'' säger han med ett brett leende.
Jag nickar. ''Jag väntar''.
Han reser sig upp och innan han går in i något rum vänder han sig mot mig. Med världens största leende kastar han en slängkyss mot mig och med ett skratt fångar jag den med handen.

Han skrattar och kliver in i rummet och precis i samma stund vibrerar det i min mobil. Med ett leende på läpparna vänder jag mig mot skärmen och meddelandet är från Yu. ''En månad kvar! Längtar!'' Jag ler ännu större åt hans sms.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

''Sätt dig ner'' säger Scooter allvarligt och Kenny nickar mot en stol. Med höjda ögonbryn sätter jag mig ner på stolen. ''Vi måste prata'' säger Kenny och dom sätter sig ner mittemot mig. Jag nickar långsamt. Kenny suckar. ''Gillar du verkligen Mary?'' Frågar Scooter och jag nickar förvånat. ''Ni måste berätta för media nu, det här går inte längre'' fortsätter Kenny och kollar allvarligt djupt in i mina ögon. Och då slår det mig, vi har ju hållt det hemligt i ungefär ett år nu. Jag nickar tveksamt. ''Är du redo för det?'' Frågar Scooter. ''Jag är redo'' säger jag och biter mig hårt i läppen. Frågan är om hon är redo.

MARY'S PERSPEKTIV:

Justin kliver ut ur rummet igen och sätter sig ner bredvid mig. ''Vad sa dom?'' Frågar jag nyfiket. Han tar ett djupt andetag. ''Dom sa att vi måste berätta för media'' säger han och jag kollar chockat på honom. ''Om oss alltså'' fortsätter han och jag får en klump i halsen. Det är nu hans fans ska hata mig ännu mer. ''Okej'' säger jag bestämt och han ler mot mig.


Inte så lång del men jag har verkligen ingen skrivlust.. Ska nog blogga 3-4 inlägg imorgon bara för att ni har fått stå ut! ♥

 


Comments
POSTAT AV: Johanna

mer :D

POSTAT: 2011-07-23 / KLOCKAN: 00:57:47 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Gabbi

awesome :)

POSTAT: 2011-07-23 / KLOCKAN: 02:11:24 /



POSTAT AV: Anonym

meeeer! (:

POSTAT: 2011-07-23 / KLOCKAN: 02:52:32 / URL: http://jbiieberstory.blogg.se/



POSTAT AV: Ebba

grymt, mer! :)

POSTAT: 2011-07-23 / KLOCKAN: 20:18:29 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback