@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 55 - A Own Song

Jag räcker honom en servett och med ett fejk leende tar han emot den och torkar sitt ansikte. ''Kom'' säger han och vi springer tillbaka till hotellet.
Jag och resten av crewet stiger på vårat jetplan. Så coolt att få ha ett helt eget flygplan!
Jag sätter mig ner på ett säte och Justin sätter sig ner bredvid mig och tar min hand. Jag ler brett åt honom och han ler tillbaka. Framför oss sätter sig Usher och Ryan, Ryan Good. Vi spänner fast våra bälten och Ryan ler ett retsamt leende när han får syn på våra händer. Jag himlar med ögonen och Justins mobil börjar ringa. Jag känner genast igen signalen.. Det är ju jag som sjunger! På Nelly's låt Just A Dream. Jag spärrar upp ögonen och han skrattar och tar upp sin mobil.
''Justin här'' säger han och jag lutar mitt huvud på hans axel.
''Hej, det är Jasmine..'' Hör jag och jag höjer på ögonbrynen. ''Vad vill du?'' Frågar Justin lite irreterat.
''Min manager bad mig berätta att du och jag ska sjunga tillsammans på Overboard imorgon'' säger hon och jag spärrar upp ögonen.
Han lägger på och jag tar bort huvudet från hans axel och han kollar argt på Ryan, Usher och Scooter.
''Varför sa ni inte att jag ska sjunga med Jasmine?!'' Fräser han och jag kollar på honom och biter mig i läppen.
''För då hade du bangat'' säger Usher oroligt.
''Ni kunde berättat!'' Säger han argt. ''Justin, lugna ner dig'' säger jag och han suckar. ''Förlåt, det är ju trots allt bara en låt''. Jag nickar.
*
Jag öppnar dörren till hotellrummet som jag, Justin och Ryan ska dela på. Jag ler stort åt rummet och sätter mig ner på sängen och drar av mig mina jobbiga skor.
''Jag och Ryan går ner och fixar lite käk'' säger Justin med ett leende på läpparna. Jag nickar. ''Gör det''.
Dom lämnar rummet och jag tar upp min laptop ur väskan och startar den och sen loggar jag in på twitter. Jag kollar på mina mentions och läser vad folk skriver till mig.
''Du och Justin är så söta tillsammans! :)'' står det och jag bestämmer mig för att svara. ''Tack så mycket sötnos! :)''
Jag läser nästa som är från en hater. ''Asså lämna Justin ifred! Du är inte ens vacker!'' står det och jag stänger ner locket. Istället tar jag fram ett papper och en penna och börjar skriva lite på det. När jag slutar skriva har det blivit en hel låt. Jag läser igenom den och det är faktiskt rätt bra. Jag får syn på Justins gitarr en bit bort och ler stort. Jag greppar tag i den och försöker få till en melodi till låten.
Jag rycker till när dörren öppnas och in kommer Ryan och Justin med tre stora pizzor.
''Spelar du gitarr?'' Frågar båda två. ''Är du vänsterhänt?'' Fortsätter Justin.
Jag rycker på axlarna. ''Jag är så cool så jag kan använda både höger och vänster'' säger jag och blinkar med ena ögat.
''Men.. Hurdå?'' Frågar Ryan förvånat och jag skrattar.
''När man jobbar för Donna så blir man van'' säger jag och dom nickar. Vi sätter oss ner och börjar äta på våra pizzor.

*
''Jag och Ryan ska gå och spela xbox med dom andra, kommer du?'' Frågar Justin.
''Jag ska bara duscha först, jag kommer senare'' säger jag med ett leende och han nickar.
''Vi ses senare då'' säger han och slänger en slängkyss till mig. Jag nickar med ett brett leende och fångar den.
När dom lämnat rummet hoppar jag snabbt in i duschen och efter det drar jag på mig ett par svarta shorts och ett vitt linne. Jag kastar in mina andra kläder i tvättmaskinen och sätter mig på sängen och fortsätter med låten.
När jag sjungt igenom den blir jag grymt nöjd.

(Tänk er den akustisk)

Jag kör igenom den en gång till och rycker till när jag hör någon harkla sig i dörröppningen. Jag kollar upp och möts av Justin som står med sina nördglasögon och ett förvånat ansiktsuttryck.

''Vadå?'' Frågar jag och kollar nervöst på honom. ''Var det där.. Din låt?'' Frågar han och hans blick är tom. Jag rycker på axlarna. ''Nej du vet, det är min mormors'' säger jag med ett skratt. Han skrattar och sätter sig ner bredvid mig. ''Wow.. Jag vet inte vad jag ska säga'' säger han och jag biter mig nervöst i läppen. ''Tacka mina haters och den jag var förut'' säger jag med ett leende. Han kollar stumt på mig. ''Kände du sådär förut?'' Frågar han och jag nickar. ''Innan jag träffade dig ja'' säger jag med ett osäkert leende och han blir tårögd. ''Snälla, du får inte gråta'' mumlar jag och han skrattar. ''Okej, jag ska inte''. Han verkar få en idé eftersom att han springer till sin väska och drar upp en kamera. Jag höjer på ögonbrynen. ''Du ska upp på Youtube'' säger han med ett brett leende och jag skakar på huvudet. ''Oh yes'' säger han och efter att han tjatat sönder ger jag upp. ''Jag kommer bara få massa.. Elaka kommentarer'' säger jag. ''Och det tror du inte jag får? Kolla bara på min video Baby!'' Säger han och jag skrattar. Han startar kameran och tveksamt tar jag upp gitarren. Han börjar filma och nervöst börjar jag spela och sjunga. När jag sjungt klart stoppar han och tar fram en usb kabel och laddar upp videon på Youtube. ''Du ska få'' säger jag och reser mig upp ur sängen. Han skrattar. ''Nu går vi till dom andra!''.


Det kommer 1-2 delar till sen, beror på hur ni kommenterar :)

 


Comments
POSTAT AV: kajsa

Mer mer mer ! :D

POSTAT: 2011-07-23 / KLOCKAN: 22:33:43 / URL: http://kajsaolsson.bloggplatsen.se



POSTAT AV: alice

Mera!

POSTAT: 2011-07-23 / KLOCKAN: 23:07:49 /



POSTAT AV: Gabbi

mermermer :D när denna är slut kommer det en till då? :)

POSTAT: 2011-07-23 / KLOCKAN: 23:18:44 /



POSTAT AV: Anonym

meeeeeeer!

POSTAT: 2011-07-23 / KLOCKAN: 23:23:43 /



POSTAT AV: Anonym

meeeeeeer!

POSTAT: 2011-07-23 / KLOCKAN: 23:24:37 /



POSTAT AV: Johanna

mer :D

POSTAT: 2011-07-24 / KLOCKAN: 00:04:25 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback