@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 57 - The Weird Plan (DEL 1)

''Jag behöver lite tid för mig själv, jag kommer snart'' säger jag med ett frampressat leende och går en bit bort ifrån dom andra.

Tårarna forsar ner längs mina kinder och jag snubblar på nånting. Jag reser mig snabbt upp och utan att kolla vad det är springer jag det snabbaste jag kan tillbaka till dom andra och dom kollar panikslagna på mig.

''Det är lugnt, jag bara.. Snubblade på nåt'' säger jag och sätter mig ner bredvid Sarah.

Det här är hemskt. Det kunde lika gärna varit Atlanta. Och vad ska hända med Sarah? Och alla andra barn för den delen.. Jag får en stor klump i halsen och kämpar för att inte börja gråta igen. Men lyckas jag? Nej.


 

Det hade varit hemskt att lämna Sarah till socialen. Hon vägrade sluta gråta och till slut var vi tvugna att lämna henne för att åka till Mexico. Med en suck sätter jag mig ner på ett säte i vårat jetplan.
''Hon kommer klara sig fint'' säger Scooter tröstande och jag skakar på huvudet. ''Hon kommer hamna på fosterhem, bli våldtagen, misshandlad och till slut kommer hon ta livet av sig'' säger jag och kämpar emot tårarna.

*
Jag sitter med min laptop på ett hotellrum i Mexico som jag ska dela med Justin och Kenny.
Jag skriver en ny tweet. ''Inte den bästa dagen idag, nu är vi i Mexico iallafall. #SWAG''
Jag stänger ner locket och reser mig upp från sängen och går ut i hotellkorridoren. Utan att tänka mig för öppnar jag dörren till Alfredos rum och där står han i bara kalsonger och jag höjer på ögonbrynen.
''Okeeey'' får jag fram.

Han vänder sig om med ett ryck och kollar med uppspärrade ögon på mig. Jag brister ut i skratt och lämnar hans rum och smäller igen dörren med en smäll. Jag sätter mig ner i korridoren och fortsätter skratta.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

''Vill du fria till henne?'' Frågar Ryan förvånat och jag rycker på axlarna.

''Jag tycker det är för tidigt men ändå..'' Säger jag och biter mig i läppen.

Ryan suckar. ''Jag säger såhär, det är ditt val men det kan påverka ditt kändisliv'' säger han och kollar allvarligt på mig.

Jag nickar. ''Du har rätt, vi väntar med det'' säger jag och dricker upp min juice.

Jag reser mig från bordet och går upp i hotellkorridoren där jag ser Mary sitta och skratta utanför Alfredo och Ryans rum. Jag sätter mig ner bredvid henne med ett leende på läpparna.

''Vad är det som är så kul?'' Frågar jag med ett leende och hon kollar på mig och tar ett djupt andetag.

''Jag såg precis Alfredo i bara kalsonger'' säger hon och jag börjar skratta med henne.

 


Haha typ kortaste delen som finns, men jag ska käka nu så del 2 på detta kapitel kommer efter det. :)


Comments
POSTAT AV: Ebba

haha, grymt mer!

POSTAT: 2011-07-24 / KLOCKAN: 19:56:29 /



POSTAT AV: Johanna

mer mer :D

POSTAT: 2011-07-24 / KLOCKAN: 20:30:01 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback