@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 60 - He's using you (DEL 2)

''Du har fel.. Justin är inte sån'' säger jag och biter mig hårt i läppen.
''Han friade till mig också'' säger hon innan hon lägger på.
Hade Justin friat till henne också? Nejnejnej.. Jag tar händerna för huvudet. Jag känner mig så.. Utnyttjad. Han hade ju bett mig att bli dansare i hans crew och allt? Skulle han dissa mig när han inte tyckte att jag dög längre?
Tårarna tränger sig fram och jag reser mig upp och drar fram min resväska. Nejnejnej var allt jag hade i huvudet.
Jag kastar ner kläderna i resväskan och kastar en blick på fotot som föreställer mig och Justin när vi var i Canada.
Jag sätter mig ner mot väggen och försöker få stopp på tårarna. Hur kunde han göra såhär? Justin Bieber, killen som älskar tjejer. Kan det inte räcka med en tjej? Måste han ha nya tjejer?
Jag hatar mig själv. Jag hatar mitt liv. Jag hatar världen. Varför finns jag ens? Jag har inga föräldrar, ingen pojkvän, inget utseende, knappt några vänner och allt jag får ta emot är hat. Jag reser mig upp och går in på badrummet och börjar fylla badkaret med vatten.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Jag tar emot pizzakartongen och börjar gå tillbaka mot hotellet. Eftersom varken jag eller Mary hade ätit något sen frukosten sprang jag och köpte världens största pizza. Jag ler brett när jag låser upp dörren till mitt, Marys och Alfredos hotellrum.
''The king is here!'' Ropar jag men får inget svar.
Jag höjer på ögonbrynen och går ut i köket och börjar halva pizzan. När jag gjort det lägger jag upp halvorna på varsin tallrik.
''Mary?!'' Ropar jag och häller upp två glas cola. ''Jag har köpt pizza!'' Ropar jag ännu en gång. Jag himlar med ögonen när jag inte får något svar och rycker i handtaget till badrummet.
''Vad gör du där inne egentligen?'' Frågar jag och skrattar.
''Ja.. Jag kommer.. Snart'' stammar hon fram och jag höjer på ögonbrynen igen.
''Mary, gråter du?'' Frågar jag och paniken stiger.
''Jag är förkyld'' säger hon. Jag skakar på huvudet och skyndar mig ut i köket. Jag tar ut en sax ur lådan och går mot badrummet. Jag tvekar en liten stund men låser ändå upp dörren med saxen. Jag puttar upp dörren och skriker till när jag får se blod på golvet. Jag får syn på Mary som sitter i badkaret som är fyllt med vatten och håller i en annan sax. Jag spärrar upp ögonen och får inte fram ett ända ord.
Hon kollar på mig med röda ögon och hennes mascara har runnit så hon är helt svart under ögonen.
''Har.. Du skärt dig själv?'' Får jag fram men hon svarar inte. Jag går långsamt fram till henne och tar saxen ifrån henne. Jag släpper den på golvet och kollar på hennes blodiga arm.
Jag biter mig i läppen och hjälper henne upp.
''Varför gjorde du så?'' Frågar jag allvarligt och räcker fram nya kläder åt henne.
''Alla hatar mig'' viskar hon och jag rycker till.
''Va?'' Säger jag och kollar in i hennes ögon.
''Låtsas inte att du bryr dig'' säger hon lågt och försvinner in på badrummet igen.
Jag står som förstelnad kvar och fattar ingenting. Jag sätter mig ner på sängen.
Efter en liten stund kommer Mary ut från badrummet igen och jag räcker henne papper. Hon ger mig en blick som tyder på att hon är krossad.
''Snälla berätta vad jag har gjort'' säger jag lågt.
Hon skruvar av sig ringen från sitt finger och jag gapar.
''Nej, snälla..'' Försöker jag men hon har redan kastat den på sängen.
''Jag litade på dig Justin, jag trodde att du faktiskt älskade mig'' säger hon och sätter sig ner på sängen.
Bekymrad sätter jag mig ner bredvid henne.
''Berätta bara vad jag har gjort'' säger jag och hon suckar uppgivet.
''Jasmine ringde mig och..'' Börjar hon och jag sparkar foten hårt i väggen. Hon ger mig en förvånad blick.
''Jag hatar Jasmine! Vad har hon sagt?'' Frågar jag och kollar allvarligt på Mary.
Självklart. Självklart skulle det vara Jasmine som förstör allt. Hur fan lyckas hon?
''Hon.. Hon sa att du utnyttjar mig, att du bara använder mig tills du hittar en ny tjej och att du utnyttjade henne också och dissa henne för mig, sen kommer du dissa mig och..'' Hon tar ett djupt andetag. ''Hon sa att du fria till henne också'' säger hon lågt och kollar ner på sina händer.
Jag reser mig upp och kastar nattlampan hårt i golvet så att den krossas direkt.
''Justin...'' Försöker hon men det svartnar till i mina ögon. Jag börjar kasta sönder allt jag får tag på.
MARY'S PERSPEKTIV:
''Justin, snälla sluta!'' Försöker jag men han fortsätter ha saker i golvet.
Jag springer fram till honom och slänger armarna runt honom och han andas djupa andetag.
''Ta det lugnt'' säger jag och fortsätter krama honom.
''Mary.. Jag har inte gjort det, jag skulle aldrig utnyttja dig'' säger han och jag nickar.
''Okej.. Ta det lugnt'' säger jag och andas in hans parfym.

Tog typ 100 år att skriva detta eftersom systern och hennes kompis var så nyfikna, ville inte skriva när dom läste. haha :) Nu är det klart iallafall och det kommer nog mer sen :)

Comments
POSTAT AV: Anonym

så jävla bra, mermermermermermermer!

POSTAT: 2011-07-27 / KLOCKAN: 23:01:48 /



POSTAT AV: sozii

Wlew asså du har en av dom bästa novellbloggen just nu skit bra mermermeer

POSTAT: 2011-07-27 / KLOCKAN: 23:05:14 /



POSTAT AV: Johanna

mer mer :d

POSTAT: 2011-07-27 / KLOCKAN: 23:18:06 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Becka

Mermermer. :D

POSTAT: 2011-07-27 / KLOCKAN: 23:20:41 / URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

suuuuperduuper

POSTAT: 2011-07-28 / KLOCKAN: 00:04:17 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback