@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 61 - I'm Ready

''Justin, snälla sluta!'' Försöker jag men han fortsätter ha saker i golvet.
Jag springer fram till honom och slänger armarna runt honom och han andas djupa andetag.
''Ta det lugnt'' säger jag och fortsätter krama honom.
''Mary.. Jag har inte gjort det, jag skulle aldrig utnyttja dig'' säger han och jag nickar.
''Okej.. Ta det lugnt'' säger jag och andas in hans parfym.

När han lugnat ner sig släpper jag taget om honom och han kastar sig på sängen med huvudet neråt.
''Justin, jag..'' Börjar jag men avbryts av att dörren till hotellrummet öppnas.
''Wow, vad har hänt här?!'' Hörs Alfredos välbekanta röst.
''Kan vi lita på dig Alfredo?'' Frågar jag tveksamt och han nickar ivrigt.
''Det är klart, tell me'' säger han med ett brett leende och vi sätter oss på sängen bredvid Justin.
Jag börjar berätta från början till slut och andas tungt efter min långa berättelse.
Han kollar förvirrat på mig och sen på Justin.
''Okej jag måste bara fråga.. Är ni förlovade?'' Frågar han och gapar.
Jag nickar. ''Wow man! Ni kunde ha berättat det för mig! Nu plockar vi undan här och sen firar vi!'' Säger han och ler brett.
Jag rycker på axlarna. ''Justin ser inte så partysugen ut'' säger jag med ett litet skratt.
''Man, res dig upp!'' Säger Alfredo och tillsammans drar vi upp Justin ur sängen.
Tveksamt tar jag upp ringen som ligger på sängen. Med ett svagt leende skruvar jag på den på mitt finger igen.
Justin ler stort och tillsammans börjar vi plocka upp allt.
*
Vi skulle ha en liten fest i vårat hotellrum. Jag, Justin, Alfredo, Dan, Ryan Good och Kenny. Ingen annan fick veta för då skulle vi inte få ha någon fest alls. Jag hade spärrat upp ögonen när Dan, Ryan och Alfredo hade kommit in med flera påsar alkohol. Jag hade ju typ aldrig druckit förut.
Medans Dan, Kenny, Ryan och Alfredo började mixa drinkar stänger jag in mig på badrummet och drar upp min tröjärm och rycker till när jag får se blodet som har torkat och rivsåren.
När jag tvättat ansiktet lämnar jag badrummet och Justin står redan med en hel vodkaflaska i handen.
Jag går fram till honom och höjer på ögonbrynen. ''Brukar du dricka?'' Frågar jag förvånat och han skakar på huvudet.
''Nej, men varför inte testa? Smaka!'' Säger han och räcker mig flaskan. Tveksamt tar jag emot flaskan och dricker en klunk och hostar till.
Justin börjar skratta och jag sköljer ner den äckliga smaken med cola och Justin verkar få en idé.
''Blanda vodkan med colan!'' Säger han och jag ger han en förvånad min.
*
Hur mycket hade jag druckit egentligen? Svaret på den frågan kunde jag själv. Mycket.
''Justin!'' Ropar jag och börjar springa fram till honom men ramlar ner i soffan. Justin skrattar och kommer fram till mig.
''Hjälp mig upp'' mumlar jag och med ett skratt drar han upp mig. ''Jag kommer snart'' säger jag lite slöddrigt och haltar in på sovrummet.
Jag lägger mig i sängen och kollar upp i taket och kämpar för att hålla ögonen öppna.
Efter en stund kommer Justin in och sätter gränsle över mig.
''Jag älskar dig!'' Säger han högt och jag skrattar. ''Jag älskar dig också'' ler jag och han börjar kyssa mig.
Jag lät det fortsätta. Jag var redo.

*
När jag vaknar nästa morgon ligger jag bredvid Justin. Jag ler stort och reser mig upp och då börjar huvudvärken. Jag ryser till och tar händerna för huvudet och drar täcket över mig och tassar bort till min resväska och börjar leta kläder.
Jag drar på mig ett par vita jeansshorts, ett svart linne och en grå jeansjacka. När jag fått på mig kläderna hörs en hostning bakom mig. Jag vänder mig om och ser att Justin har vaknat.
''Godmorgon älskling'' säger han med ett leende och jag ler stort över tanken att han precis kallat mig älskling.
''Godmorgon'' säger jag och ler brett.
När han tagit på sig andra kläder går vi ut för att gå till apoteket för att köpa ipren. När vi kommer dit är det stängt och jag suckar tungt och han lägger armen om mig.
''Åh'' muttrar jag och tar handen för huvudet.
''Har du så ont?'' Frågar Justin och jag nickar. Han verkar fundera för han lyser genast upp. ''Kom'' säger han och tar min hand och vi ställer oss utanför ett stort vitt hus.
''Vad ska du göra?'' frågar jag misstänksamt och han flinar. ''Fråga om dom har ipren'' säger han och jag inser snabbt att det är en dum idé. Ändå följer jag med honom till tröskeln och han ringer på dörren.
En stund senare öppnas dörren av en gråhårig tant i 70års åldern. Hon ler lite förvånat.
''Justin Bieber, Mary Jansen! Vad gör ni här?'' Frågar hon och hostar.
''Förlåt om vi stör men min flickvän har en extrem huvudvärk och vi undrar om du har någon ipren hemma?'' Frågar Justin och jag skrattar till.
Kvinnan ler varmt. ''Självklart, kom in!'' Säger hon och försvinner in i ett annat rum.
Utan att tänka mig för följer jag med Justin in och vi stänger dörren efter oss och kollar runt i hallen.
''Kom till köket!'' Ropar hon och hostar ännu en gång.
Vi tar av oss våra skor och går in i samma rum som kvinnan gått in i och det visar sig vara köket.
Hon räcker mig en tablett och ett glas vatten. ''Tack'' säger jag med ett svagt leende och sväljer tabletten med vattnet.
När jag fått i mig tabletten räcker jag henne glaset och hon tar emot det och ställer ner det på diskbänken.
''Vill ni ha fika?'' Frågar hon och jag skakar på huvudet. ''Vi har rätt bråttom, tack ändå! Och tack för hjälpen, hoppas vi ses någon annan dag'' säger jag och ler. Hon nickar.
''Ni är så välkomna så, ni vet ju var jag bor'' säger hon och ler.
Vi nickar och går ut i hallen och drar på oss våra skor. ''Hejdå'' säger hon och ler.
Vi vinkar och stänger ytterdörren försiktigt bakom oss och lämnar huset bakom oss.
När vi kommit en bit börjar vi skratta.

Yay they did it, haha! Anledningen till att jag inte skrev massa biebergasm är för att jag vet ju inte hur gamla alla som läser novellen är :) Nu ska jag nog försöka sova eftersom mina småsyskon kommer hit vid 11 imorgon. :(
Btw, varför jag var överlycklig förut? Svar = För att Ernie Halter följer mig på twitter! :) Ni vet han som sjunger låten come home to me som Justin Bieber gjorde en cover på? Och som dessutom är Justins vän? Jag bad han bara en gång! Gör det ni också:)


Comments
POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Jättebraaaaaa

POSTAT: 2011-07-28 / KLOCKAN: 01:04:24 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

mer mer :D

POSTAT: 2011-07-28 / KLOCKAN: 01:39:06 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

uh lyllo!



anyway, meeeeeeeer!

POSTAT: 2011-07-28 / KLOCKAN: 01:40:19 /



POSTAT AV: Malin

OMG! Ernie följer mig också och han twittrade mig en gång också - best.day.of.my.life!!



BTW Du är gryym på att skriva!! :D <3

POSTAT: 2011-07-28 / KLOCKAN: 01:51:00 / URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/



POSTAT AV: Olivia Beadles.<3

Grattis! :D Du är väldigt duktig på att skriva ska du veta. ♥

POSTAT: 2011-07-28 / KLOCKAN: 09:53:31 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback