@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 62 - The First Snow (The End)

''Ni är så välkomna så, ni vet ju var jag bor'' säger hon och ler.
Vi nickar och går ut i hallen och drar på oss våra skor. ''Hejdå'' säger hon och ler.
Vi vinkar och stänger ytterdörren försiktigt bakom oss och lämnar huset bakom oss.
När vi kommit en bit börjar vi skratta.

EN MÅNAD SENARE:

Känslan av att jag och Justin hade hållt ihop i ännu en månad var fantastisk. Just nu befann vi oss i New York. Vi hade ledigt i 3 dagar och skulle bara ta det lugnt. ''Mary!'' Ropar Justin bakom mig och jag vänder mig om med ett brett leende på läpparna. ''Hej Justin'' säger jag och han ler.
''Har jag sagt att jag älskar ditt leende?'' Frågar han och jag tänker efter. Nej, det har han inte. Jag skakar på huvudet och han flinar.
''Då säger jag det nu, jag älskar ditt leende'' säger han och jag skrattar till. ''Tack Justin, ditt leende är inte så illa heller!'' Säger jag och han skrattar.
*
''Gissa vad vi ska göra idag?'' Frågar Justin med ett brett flin på läpparna.
Jag rycker på axlarna och kollar nyfiket på honom.
''Vi ska till.. Disneyland!'' Säger han och jag lyser upp. ''Yay!'' Säger jag och ger han en snabb puss på kinden innan jag rusar ut i hallen och drar på mig mina vita converse.
Justin kommer skrattandes bakom mig och drar på sig sina vita supras.
''Ska inte Kenny följa med?'' Frågar jag och tanken att bli jagad av paparazzis och fans var inte speciellt frestande.
Han skakar på huvudet med ett skratt. ''En springtur är väl aldrig fel?'' Frågar han och blinkar med högra ögat.
Jag himlar med ögonen och sätter upp mitt hår i en tofs innan vi lämnar hotellet.
''Vart ligger det?'' Frågar jag och kan knappt vänta tills vi kommer fram. Justin flinar.
''Typ tjugo minuter härifrån'' säger han och jag nickar. ''Okej''.
Efter ett tag står vi äntligen utanför entrén och Justin tar upp sin plånbok.
''Jag betalar'' säger han och går fram till kassan.
''Justin, jag kan betala'' försöker jag. Han skrattar och skakar på huvudet och tar emot två biljetter.
Han ger mig den ena och vi ger dom till vakterna och vi kommer in på Disneyland.
Först går vi runt och kollar på alla karuseller men avbryts när någon petar mig på axeln.
Jag vänder mig om och får syn på Musse Pigg. Jag börjar skratta och han flinar. ''Vi tar en bild!'' Säger jag och ställer mig bredvid honom.
Han lägger ena armen runt mig och Justin ställer sig en bit bort och tar fram sin iPhone.
''Smile!'' Säger han och jag och Musse Pigg pekar på Justin med öppna munnar. Justin skrattar och tar kort.
Vi ställer oss bredvid honom och ser när han laddar upp bilden på twitter. ''Haha, jag och Mary träffa Musse Pigg på disneyland! :D'' skriver han och jag skrattar.
Vi vinkar hejdå till Musse Pigg och fortsätter gå runt. ''Tyckte du verkligen att jag var en snobb första gången du såg mig?'' Frågar Justin plötsligt och jag skrattar till.
''Ja, först ja. Sen när jag väl börja snacka med dig visade det sig att du var så mycket bättre än en snobb'' säger jag och ler. ''Aww'' säger han och kysser mig på läpparna.
Jag ler stort och skriker till när jag får se en clown bakom Justin. Han höjer på ögonbrynen och vänder sig om och skriker till han med. Clownen skrattar och går förbi oss.
Vi börjar skratta och Justin lyser upp. ''Vadå?'' Frågar jag och han pekar med handen bakom mig.
Jag vänder mig om och får syn på en haj med öppen mun och vatten.
''Vad är det där?'' Frågar jag och Justin tar min hand. ''Kärlekstunneln'' säger han med ett brett leende och jag ler stort.
Han drar med mig dit och vi sätter oss i en träbåt och börjar åka med i vattnet. ''Nejnejnej'' säger jag när vi åker in i hajens mun. Justin skrattar och jag skriker till när vi åker neråt. När vi fortsätter åka framåt lugnar jag ner mig och kollar på trollen som står och pussar varann och allt.
''Wow'' säger jag och lutar huvudet på Justins axel. ''Du är verkligen den bästa pojkvännen som finns Justin'' säger jag och jag märker att han ler stort. ''Och du är världens bästa flickvän''. Jag ler brett.
NÄSTA DAG:
Mary Bieber. Skulle det bli mitt namn en vacker dag? Jag ler åt tanken. ''Vad tänker du på?'' Frågar Justin som dykt upp bredvid mig.
''Oss'' säger jag och han ler stort. ''Jasså?'' Säger han och lutar sitt huvud på min axel. Jag nickar.
''Kommer jag verkligen heta Mary Bieber i framtiden?'' Frågar jag med ett skratt. Han ler ännu större. ''Om du vill det'' säger han och jag nickar.
''Klart jag vill!''
Han ler och vänder sin blick mot fönstret och jag gör likadant och då ser jag det.. Snöflingor.
''Kom!'' Säger han och tar min hand. Jag springer med honom ut. ''Hallå Justin, vi har inga skor!'' Säger jag och han skrattar. ''Jag vet'' säger han med ett leende och fortsätter springa. Jag himlar med ögonen och springer efter honom.
Vi stannar uppe på ett högt berg och jag skrattar åt Justins bruna hår som blir allt vitare av snön.
Han börjar skratta och jag höjer på ögonbrynen ''Vadå?'' Frågar jag och ler automatiskt.
''Ditt hår'' säger han och flinar. Jag slår till honom löst på armen. ''Jag skrattade åt ditt'' säger jag och ler stort.
Han slutar skratta och tar sina armar runt min midja och kysser mig passionerat.

Så var novellen slut. :(



Comments
POSTAT AV: sabbe

Jag vill bara skriva att novellen har varit awesome :)

och jag hoppas att det kommer en ny..;)!

POSTAT: 2011-07-28 / KLOCKAN: 22:00:46 /



POSTAT AV: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Oh my god, så bra ♥

POSTAT: 2011-07-28 / KLOCKAN: 22:17:51 / URL: http://bieberdrug.blogg.se/



POSTAT AV: Ida

Såg din kommentar på Waytobieber! D

POSTAT: 2011-07-28 / KLOCKAN: 22:22:04 / URL: http://biebsordie.blogg.se/



POSTAT AV: Ida

Såg din kommentar på Waytobieber! Det var bra skrivet. Jasmine förkännar inte det hatet hon får, det kanske inte ens var hon som kommenterade..

POSTAT: 2011-07-28 / KLOCKAN: 22:22:16 / URL: http://biebsordie.blogg.se/



POSTAT AV: Olivia Beadles.<3

Nu blev jag ledsen. :( Men den är awsome ♥

POSTAT: 2011-07-28 / KLOCKAN: 22:22:27 /



POSTAT AV: Johanna

sjukt bra!

POSTAT: 2011-07-28 / KLOCKAN: 22:48:01 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: natta<3

Nejjj sluta inte med denna novellen!!! Den är jätte bra!!<3

POSTAT: 2012-09-10 / KLOCKAN: 17:25:38 /



POSTAT AV: Emmi

Tyckte novellen var jättebra! En av dom bästa jag har läst! :)

POSTAT: 2013-04-05 / KLOCKAN: 20:20:16 /



POSTAT AV: Emmi

Tyckte novellen var jättebra! En av dom bästa jag har läst! :)

POSTAT: 2013-04-05 / KLOCKAN: 20:20:37 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback