@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 1 - Danceschool

Jag öppnar ögonen och bländas av det kraftiga ljuset utifrån. Jag reser mig trött upp, går fram till garderoben och tar ut ett par svarta slitna jeans, en vit v-ringad T-shirt och en grå kofta, därefter tar jag med kläderna in på badrummet. Jag sliter av mig pyjamas byxorna och pyjamas tröjan. Sedan sliter jag på mig de andra kläderna. Jag borstar håret och skyndar mig ner på nedervåningen och möts av Brittanys arga ansikte.
- Vad är det med dig då? Frågar jag och tränger mig förbi henne.
Hon följer efter mig ut i köket.
- Du skulle fixa frukost till mig för en timme sen! Morrar hon och slår sig ner vid bordet.
Jag skrattar och skakar på huvudet.
- Jag är ju här nu, vad vill du ha för frukost? Frågar jag och öppnar kylskåpet.
- Jag har redan ätit nu! Visste du om att Justin Bieber kommer till Atlanta ikväll? Frågar hon och lyser upp.
Jag rycker på axlarna.
- Varför skulle jag bry mig? Frågar jag och tar ut ett paket ägg.
Bäst att fixa frukost till Donna på en gång innan hon vaknar och blir rasande över att frukosten inte står på bordet.
- Han ska vara lärare här för någon dansskola, säger hon och kollar ut genom fönstret.
- Dans? Kan han ens nånting om dans? Frågar jag och knäcker två ägg på stekpannan.
- Ja! Han är kung på dans! Säger hon lite irreterat.
- Det skulle jag vilja se, skrattar jag och steker ägget.
- Klart du skulle. Jag vill verkligen komma in på den där dansskolan! Ler hon.
Jag håller för munnen för att inte skratta. Brittany? Dansa? Lägg av!
- Jag visste inte att du dansade, ler jag och öppnar brödpåsen.
Jag brer på smör på två smörgåsar sedan lägger jag ett ägg på varje smörgås. Därefter lägger jag mackorna på en tallrik och ställer tallriken på bordet.
- Det gör jag inte, men vem har sagt att jag ska dansa? Jag vill bara träffa Justin! Säger hon desperat.
Jag börjar plocka undan frukosten och höjer på ena ögonbrynet.
- Men dansskolan går väl ut på att dansa? Frågar jag bekymrat och kastar en hastig blick på klockan. 08.07, alltså kommer Tami närsomhelst med sin orangea minibuss.
- Jo, det gör den.. Då får jag väl lära mig dansa, flinar hon och försvinner ut i hallen.
Jag kan inte hålla mig för skratt längre och skrattar så mycket jag aldrig gjort förut. Kort därefter hör jag yttedörren smällas igen. När jag lugnat ner mig själv smyger jag upp på Donnas rum.
- Donna, jag har gjort frukost! Nu sticker jag iväg till skolan! Säger jag med en suck och skyndar mig ner till hallen.
Jag drar på mig mina slitna skor, rycker tag i min skateboard och sliter upp yttedörren. Jag ställer mig på skateboarden och skejtar fram till Tami's minibuss. När jag kommer fram tar jag upp skateboarden i min famn och hoppar in bredvid henne.
- Heeeej! Ler hon och ger mig en stor kram.
- Hej! Ler jag och besvarar kramen.
- Hur var din morgon? Frågar hon medans hon börjar gasa.
- Helt okej, förutom att jag fick sitta och lyssna på Brittanys tjat om att hon ska söka till någon dansskola, Justin Bieber ska tydligen undervisa där men jag kan aldrig tänka mig henne som en dansare och inte han heller för den delen, säger jag och skrattar.
Först skrattar hon sen ger hon mig en allvarlig blick.
- Du måste lätt söka! Säger hon och svänger in på skolans parkering.
- Jag? Knappast! Jag kommer aldrig komma in och förresten så är det ingen annan än du som vet om att jag dansar! Säger jag och öppnar bildörren.
Vi hoppar ut och hon låser bilen sedan skyndar hon sig ikapp mig.
- Men kom igen Mary! Var ligger den där dansskolan och hur länge pågår den? Sover man över? Isåfall är det ju världens chans! Du slipper Donna och allt! Ler hon.
Jag stannar och suckar. Jag möter hennes blick.
- Tami, jag vet ingenting förutom att den är i Atlanta, men jag antar att man sover över, säger jag och fortsätter gå.
Hon skyndar sig efter mig.
- Men då måste vi prata med Brittany! För du SKA söka! Ler hon och vi kommer in i skolbyggnaden.
- Jag är inte så intresserad att ha Justin Bieber som dansslärare, kan han ens dansa? Frågar jag och låser upp mitt skåp.
Hon rycker på axlarna.
- Ingen aning, vi får kolla upp det sen! Ler hon medans vi går mot lektionssalen.

Första delen är nu ute! :)
Vad tycker ni? Kommentera!

Comments
POSTAT AV: Julia

Jag tycker att det var lite tråkigt eftersom du tagit allt från A Cinderella Story

Förutom Donna det skulle va Monique om jag inte minns fel

POSTAT: 2011-06-17 / KLOCKAN: 22:52:53 /



POSTAT AV: Jasmine

Det är en hel del som är från Another Cinderella Story jaa..? Men också en hel del som inte är det. T.e.x, finns det någon Joey Parker här? Nej. Det kommer vara MYCKET annorlundare, liksom.. Bara för att hon gillar dans, och är ''slav'' hos en annan familj betyder det inte att det e samma story.. Right? För det kommer det verkligen inte vara! Give it a chance dude!

POSTAT: 2011-06-17 / KLOCKAN: 23:24:16 / URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/



POSTAT AV: Anonym

meer :)

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 00:35:23 /



POSTAT AV: elena

det är ju roligt att läsa om filmen super bra fortsätt

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 01:37:11 / URL: http://myjustinstorys.blogg.se/



POSTAT AV: Madde

Visst tycker jag också det är likt, men jag tror vi båda vet att hon inte kommer göra hela storyn likt A Cinderella Story. Eller vi får hoppas! Vill ha meeeeera!

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 01:50:24 / URL: http://karinbeatrice.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

asså visst de e helt okej men de e sjukt jobbigt att de är så likt, namnen o massa, detaljerna e de roliga o de e dem som e från another cinderella story.

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 09:20:13 /



POSTAT AV: Nathalie

Jättebra novell,

Längtar till nästa del.

MER! :D

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 12:30:58 /



POSTAT AV: Gabbi

Sluta klaga på att det är likt filmen efter första kapitlet ;s jag tycker det var jätte bra iaf! :D

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 13:37:31 /



POSTAT AV: Anonym

Skit bra :D

POSTAT: 2011-06-18 / KLOCKAN: 23:04:09 / URL: http://jdrewbieberlovestory.blogg.se/



POSTAT AV: Elin

grymt bra! :D

POSTAT: 2011-07-28 / KLOCKAN: 20:15:54 / URL: http://jbieberstoryys.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback