@ Dreams Do Come True (AVSLUTAD)

Kapitel 10 - The Competition

''Vänner?'' Frågar han och flinar.
''Vänner'', svarar jag med ett leende.
''Sweet! Nu måste jag dra, vi ses!'' Ler han.
''Det gör vi'', ler jag och loggar ut.
Tami kommer ut ur badrummet efter en stund och ler mot mig.
''Jag hörde allt'', flinar hon och börjar borsta sitt hår.
Jag skrattar.
''Stalker'', ler jag.
''Alltid! Ska vi shoppa? Jag ber dig, jag måste ha nya kläder!'' Ler hon och slår sig ner bredvid mig.
''Visst!'' Ler jag och reser mig upp.


Jag drar på mig den svarta klänningen och mina svarta ballerinaskor. Idag ska Justin på någon tävling och alla ska med för att se om han vinner nånting. Chloé sminkar mig och därefter börjar hon fixa sig själv. Jag går fram till spegeln och det ser faktiskt bra ut. Jag ler för mig själv och lämnar sedan Chloé ensam och går ner till köket.
''Mary, eftersom du setts med Justin kommer dom fråga dig massa frågor, du behöver bara svara ärligt och ge dom så lite information som möjligt, men försök få dom nöjda!'' Ler Usher och dricker ur ett glas med kaffe.
''Absolut!'', ler jag och slår mig ner vid bordet bredvid Alfredo.
''Du ser fantastisk ut Mary!'' Ler Alfredo. Jag ler stort mot honom.
''Tack, du ser inte så dålig ut du heller!'', ler jag och häller upp ett glas juice och dricker snabbt upp det.
Han ler stolt och därefter kommer Chloé in i köket med en lila prinsessklänning. Jag ler mot henne och hon ler tillbaka. Jag gör ett tecken att hon ska sätta sig ner bredvid mig på andra sidan.
''Du ser awesome ut'', viskar jag och hon ler.
''Du med''.
Scooter kommer inrusandes in i rummet. ''Okej, 3 bilar står utanför! Vi måste åka nu, var är Justin?!'' Säger han stressat.
Alla rycker på axlarna. ''Kanske uppe i sitt rum med Jasmine?'' Flinar jag. Scooter spärrar upp ögonen och springer därefter upp på övervåningen.
''Okej, nu drar vi!'' Flinar Usher och reser sig upp. Vi reser oss upp efter honom och går ut. Vi möts av tre limousiner. Jag spärrar upp ögonen och står som ett fån. ''In med dig!'' Skrattar Alfredo och knuffar in mig i en bil. Jag sätter mig till rätta och Justin och Jasmine hoppar in och jag sitter i mellan dom.. Great, kan det bli bättre eller?
''Yay..'' Mumlar jag och himlar med ögonen. Justin kollar förvånat på mig. Han bär ett par vita jeans, en svart T-shirt med något mönster på och en blå skjorta. Jasmine bär en rosa spetsklänning och för att vara ärlig.. Så ser det inte bra ut. Jag känner mig som någon slags prinsessa bredvid henne just nu.
Utan att jag hunnit märka det har vi stannat utanför ett enormt hus och.. En röd matta! Jag lyser upp i ett stort leende och hasar ut Jasmine så jag ska kunna komma ut. Jag följer osäkert efter dom andra och ställer mig på röda mattan. Jag ler mot några kameror innan jag går in i huset. ''Justin!'' Utbrister alla paparazzis och attackerar honom. Jag skrattar och fortsätter längre in i huset. ''Mary!'' Ropar några andra bakifrån och jag vänder mig om. En ljushårig man med mikrofon ställer sig framför mig. ''Är du och Justin tillsammans?'' Frågar han och räcker mig micken.
''Absolut inte'', svarar jag lite förvånat.
''Vem är han tillsammans med då? Miley Cyrus? Jasmine Villegas?'' Frågar han nyfiket.
''Fråga honom'', ler jag och kollar runt och får syn på han bredvid Jasmine. ''Där är han ju!'' Säger jag och pekar på honom.
''Tack!'' Ler dom och lämnar mig ifred. Jag pustar ut och följer efter Alfredo.
''När börjar prisutdelningen?'' Frågar jag. Han kollar på sin klocka på armen och ler mot mig.
''Om ungefär 10 minuter'', svarar han med ett leende. ''Okej'', ler jag tillbaka och sätter mig i en silvrig mjuk soffa. Tre paparazzis sätter sig bredvid mig och den ena tar fram en mikrofon.
''Men Justin kysste ju dig? Betydde inte den nånting?'' Frågar han. Fanfanfan! Jag blir tom på ord och stammar.. ''Öh...''
Han kollar frågande på mig. ''Det var bara en kompiskyss'', säger jag och blir nöjd över mitt svar. ''Så kompisar står och hånglar med varandra?'' Frågar han med ett hånfullt flin. Jag ger han en irreterad min innan jag fortsätter ''Det var inget hångel, det var bara en kyss.. Kyssar behöver inte betyda nånting. Han gjorde ett misstag och det blev en stor sak av det, dessutom är han tillsammans med Jasmine Villegas, deras kyssar betyder säkert nånting'', ler jag och kliar mig i huvudet.
''Okej, nog om det.. Vem ska du gå med på balen?'' Frågar han sedan. Balen? Juste den balen.
''Än så länge så vet jag inte ens om jag ska gå'', säger jag.
''Klart du ska! Om du inte kan gå med Justin kan du alltid gå med Ryan Butler eller Alfredo Flores?'' Frågar mannen med ett leende på läpparna. Jag skrattar.
''Vi får se!'' Ler jag. Mannen nickar. ''En sista fråga bara.. Har du några känslor för Justin?'' Frågar han och jag hoppar till. Har jag det? Klart jag har. Ända sen kyssen bröt ut har jag haft känslor för honom.
''På vilket sätt?'' Frågar jag istället. Mannen skrattar.
''The love way'', flinar han mot mig. Jag suckar innan jag svarar ''Nej''. Jag ljög. Han höjer på ena ögonbrynet innan han tar ett djupt andetag.
''Okej, tack för att du svarade på våra frågor!'' Jag ler som svar innan han sedan lämnar mig. Alfredo drar upp mig ur soffan.
''Nu börjar prisutdelningen'', flinar han och vi kommer in i en stor sal. Vi sätter oss längst fram på första raden av stolar med resten av dansarna, Scooter, Mama Jan, Usher, Justin, Jasmine och någon som måste vara Justins mamma, Pattie. Hette hon så? Jag rycker på axlarna för mig själv och vänder blicken mot den stora scenen. Det mörknar till i rummet och Nicki Minaj kliver ut på scenen iklädd en rosa lång klänning och rosa hår. Vilken match! Hon ställer sig framför micken och ler mot oss alla.
''Det är en ära att ni alla är här'', börjar hon och några få jublar.
Jag har alltid gillat Nicki Minaj. Hon är så cool och bryr sig inte om vad andra tycker!
''Vi har tre priser att dela ut idag. Årets bästa artist, årets bästa musikvideo och till årets nykomling''.
Jag vänder mig mot Justin och ser att han är spänd och nervös. Klart han vill ha priset som årets bästa artist.
''Vet ni vad jag tycker är coolt? Att Justin Bieber har startat en dansskola!'' Ler hon med ett litet skratt. Publiken klappar händerna och jublar. Jag ler stort.
''Okej, nu ska jag inte stå här och babbla.. Ni vill säkert veta vilka som vunnit priser?!'' Ropar hon glatt.
Jag och resten av folket som är här jublar och skriker.
''Okej.. Årets bästa musikvideo går till...''
Jag håller tummarna och kollar runt i salen. Justin kollar ner i golvet med händerna runt nacken.
''Miley Cyrus med låten When i look at you!'' Utbrister hon glatt. Efter en liten stund kommer Miley ut på scenen med ett stort leende på läpparna. Hon tar emot en guldpokal och ställer sig framför micken.
''Ni kan aldrig ana hur mycket det här betyder för mig! Jag älskar er, tack så mycket!'' Säger hon glatt och jag skymtar några tårar som tränger sig fram ur hennes ögon. Vi jublar när hon springer ner från scenen.
''Grattis Miley!'' Ropar Nicki glatt och tar upp en annan lapp. Jag vänder mig ännu en gång mot Justins håll och möter hans blick. Jag mimar '''Lycka till''. Han mimar tillbaka nånting som föreställer ''Tack!'''
Vi ler mot varann och Nicki kollar ut över salen. ''Årets nykomling priset går till...''
Det kan väl knappast vara till Justin? Han har ju varit känd sen han var typ.. 15? Om inte längre!
''Jasmine Villegas!'' Ropar Nicki och jag ser att till och med Nicki är förvånad. Jag får en klump i halsen. Varför just hon?
Jasmine springer glatt upp på scenen och tar emot en lite mindre guldpokal. Sedan ställer hon sig framför micken.
''Det här kunde jag aldrig ana! Älskar er, tack!'' Säger hon med ett leende och springer sedan ner från scenen med sin pokal i handen.
Nicki ställer sig framför micken med en förvånad min. ''Jaha..'' Säger hon för att avbryta tystnaden i salen.
Jag kan inte låta bli att fnissa lite. Nicki tar upp ännu en lapp, som måste vara den sista.
''Bara ett pris kvar..'' Ler hon och får det att bli spännande.
Jag blundar och håller tummarna för Justin.
''Det största priset.. Årets bästa artist.. Går till...''
Jag öppnar ögonen långsamt och vänder mig mot Justin. Hela hans kropp skakar! Jag skrattar tyst och vänder mig sedan mot scenen och kollar på Nicki som öppnar kuvertet.
''Justin Bieber!'' Skriker hon glatt och Justin flyger till. Jag skrattar högt nu. Han springer gladare än någonsin upp på scenen och tar emot den största guldpokalen och vänder sig sedan mot micken. ''Jag kan inte beskriva i ord... Hur mycket ni betyder för mig.. Som ger mig det här.. Jag vet inte vad jag ska säga.. Jag älskar er! Ni är dom bästa fansen i världen! Tack så mycket!'' Ropar han glatt och höjer sitt pris uppåt. Jag ler och möter hans blick. '''Grattis''' , mimar jag. Han ler mot mig och mimar tillbaka '''Tack så mycket, Mary''. Jag ler stort mot honom innan han sedan rusar ner från scenen och sätter sig mellan Usher och sin mamma igen.

Kommentera! :)



Comments
POSTAT AV: Saaaaabbbeeeee

MER! :D

POSTAT: 2011-06-24 / KLOCKAN: 18:56:14 /



POSTAT AV: Anonym

Aww alfredo är så gullig (;



meeeeeer :D

POSTAT: 2011-06-24 / KLOCKAN: 20:33:18 /



POSTAT AV: Gabbi

i luv it ;D

POSTAT: 2011-07-02 / KLOCKAN: 20:53:54 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback